Filmtotaal

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Bij toeval kwam ik deze site tegen: http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=frontpage
Het lijkt wel een clone van tweakers...

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Voor zover ik weet is dit bekend en heeft de eigenaar van Filmtotaal zelfs op GoT al toegegeven dat hij zich daarvoor op T.net gebaseerd heeft. Toevallig had ik het er vandaag op irc ook al over :)

Op irc was naar aanleiding van http://www.perestroika.nl/index.php?p=blog&id=302 overigens, dat ik toevallig tegenkwam via google :p

[ Voor 26% gewijzigd door Yoeri op 09-02-2005 17:39 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of ie uberhaupt er iets aan zou kunnen doen?

Immers, rechts en links uitgelijnde trackers met daartussenin de content en alles netjes voorzien van boven-balkjes + menu helemaal bovenaan is allemaal niet echt revolutionair te noemen?

Ik zou er ook niet zo druk om maken, afgezien van de layout lijkt het niet op T.net IMO.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
je kan hier volgens de NL wetgeving wel degelijk wat aan doen! tweakers was qua style origineel. Dit is nu gewoon gecopied je mag geen gelijkenis maken... dus als ik tweakers was zou ik die site uit de lucht laten halen.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

n00bs schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:52:
dus als ik tweakers was zou ik die site uit de lucht laten halen.
Ik zou niet zo drastisch te werk gaan, maar bijvoorbeeld een (prominente) link laten opnemen naar tweakers.net ofzo, zonder dat dit betekent dat hiermee wordt afgezien van eventuele andere stappen.

Bovendien is het altijd de vraag waar men een bepaald ontwerp vandaan heeft gehaald, en dan of Tweakers.net echt de eerste was. Ik zou kortom niet al te zwaar inzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door T.T. op 09-02-2005 17:56 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
De vraag is: Wil men er tijd en geld in investeren om er wat aan te doen?
1) Succes krijg je niet door een leuke layout na te maken
2) Het is niet eens een concurrent, maar gaat over een compleet ander onderwerp
3) Wat zou T.net daarmee winnen?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:52:
je kan hier volgens de NL wetgeving wel degelijk wat aan doen! tweakers was qua style origineel. Dit is nu gewoon gecopied je mag geen gelijkenis maken... dus als ik tweakers was zou ik die site uit de lucht laten halen.
Wat noem jij "origineel qua stijl"? Een 3-kolom-layout met bovenaan een menu + popups? Er zijn waarschijnlijk een paar miljoen sites die zo eruit zien... En links en rechts kun je mooi trackers kwijt :) Ik zie het niet echt...

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:38

Exterazzo

Qeasy

Ik vind het ook een beetje te ver gaan om te zeggen dat ze site qua layout op die van t.net lijkt. :) Er zijn idd honderden die sites die deze indeling hebben. Misschien de kleurstelling, dat die hetzelfde is, maar voor de rest lijkt het er echt niet op.

edit:
Bovendien staat hier allemaal van die adsense zooi ertussen wat imho de hele layout verneukt

[ Voor 18% gewijzigd door Exterazzo op 09-02-2005 18:05 ]

Audentia

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De vraag is: Wil men er tijd en geld in investeren om er wat aan te doen?
Helemaal niet, want er is gewoon niets tegen te doen. Er is niets gekopieerd, er worden geen handelsmerken misbruikt en een zaak op basis van "look and feel" is ook zeer twijfelachtig gezien het feit dat Tweakers.net a) zelf niet bepaald origineel (meer) is en b) geen concurrent van die site is. Het heeft dus weinig zin om überhaupt te overwegen om er 'wat aan te doen' :).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 09-02-2005 18:07 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het een erg leuke site trouwens. Ik kijk er al tijden op. Voorheen was het filmsoptv.TK. Het design vind ik niet echt super mooi, maar wel overzichtelijk. Een beetje 13 in dozijn design.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:01:
[...]

Wat noem jij "origineel qua stijl"? Een 3-kolom-layout met bovenaan een menu + popups? Er zijn waarschijnlijk een paar miljoen sites die zo eruit zien... En links en rechts kun je mooi trackers kwijt :) Ik zie het niet echt...
Pak het wetboek erbij en zoek originaliteit op bij ICT ;)

Verwijderd

en misschien mag ik als eigenaar van deze site nog even iets melden...

Femme heeft voor T.net een geniale layout bedacht! _/-\o_ En wij hebben er ook nooit een geheim van gemaakt dat FilmTotaal daar veel inspiratie uit heeft ontleend, en dat heb ik hier ookal eerder gemeld (maar ook Fok en vele andere sites). Maar zoals Femme dat zelf ook ergens op GOT heeft geschreven ziet hij dat meer als een eer dan als een een poging zijn design te rippen, wat ook nooit onze bedoeling is geweest.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ok als jij het met Femme besproken hebt, heb ik er verder vrede mee ;)
Pagina: 1