Toon posts:

[9800se] eerste strepen daarna boot record gaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

afgelopen week kreeg ik opeens strepen op me beeldscherm te zien na rebooten was dit weg
maar na dit nog een paar keer gehad te hebben en na de een aantal keer gereboot te hebben blijft de pc opeens hangen bij:
searching for boot record on IDE-0..... ok

daarna doet die dus niks meer... heb al memtest86 gedraait was niks met memory
heb ook powermax gedraait voor me Maxtor harde schijfen kon ook geen problemen vinden...

ik heb de search ook al geprobeert en FAQ maar kon daar het antwoord niet vinden.

Wanneer ik me windows cd er in gooi en wil vanaf deze booten begint met DVD-rom opeens onwijs te piepen...maar hij wil niet booten vanaf de cd.... :?

Besturingssysteem is Windows XP Pro
zit een ATI AIW 9800se in
2 hardeschijfen eentje welke leeg is en andere staat OS op

Wat te doen ??
|:(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Volgens mij is je videokaart het probleem. Heb je al eens geprobeerd het te vervangen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:55

Archimond

Lopende Helpdesk

Geef ook de voltagelijnen + voeding en verdere systeem specificaties, als je niet weet dan moet je Everest downloaden van Lavasys uitvoeren.
- Belangrijk: geef de temperaturen die je systeem heeft in everest bij sensors.

- In BIOS ook 32bits transfers aangedaan bij de standard setup, bij de harde schijven detectie.
- Zet je FSB en geheugen speed op dezelfde snelheid, niet zoals SPD.
- Waarschijnlijk is het dus videokaart die te heet wordt, dus probeer een grote fan erop te zetten of tijdelijk een tafelventilator erop.

- Meer voltage voor je ram of Cpu kun je ook eventueel nog proberen.