AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Het laatste cijfer eentje ophogen over verlagen helpt meestal voldoende
controleer ook eens de leasetijd die je doorkrijgt, als dhcp renew niet doorkomt vervalt de lease namelijk, met volgens mij opnieuw provisioning tot gevolg
eventueel kan je proberen het mac-adres van je netwerkkaart clonen
Eens per maand halen ze automatisch nieuw firmware op, bij het installeren daarvan worden settings, onder andere die van MAC adres gewist
Oplossing 1:
Native MAC van de Sitecom ipv die van de PC bij chello registreren
Oplossing 2:
Andere router die niet dit soort 'features' heeft gebruiken...
Oslik blyat! Oslik!
Heb hier zelf een dc-202 staan (iets verbeterde 201) en die update zichzelf niet hoor
Heb eens gehad dat van een Linksys WAG54G (adsl modem & w-lan router in één) het standaard MAC adres al bekend was bij Demon. Ook zij vonden dit erg vreemd, aangezien de modem helemaal nieuw was. Misschien is er ook bij Chello een klant die hetzelfde MAC adres geregistreerd heeft staan in jouw geval.
Gebruik je MAC cloning of gelijkwaardige functie om het MAC adres te veranderen je router? Zo nee, dan kan je dat zoals Xandrios al aangeeft dat wel proberen. Zodra je dat gedaan hebt moet je dus gelijk al naar die Chello pagina om het nieuwe adres te laten registreren.
[ Voor 25% gewijzigd door gertvdijk op 09-02-2005 19:16 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
mmm ik heb nu mijn onboard netwerk gebruikt maar ook nu doet ie dat. kzal eens op letten of ie nu niet van die gekke dingen doet. ik gebruik de cloning functie die tijdens de wizard word gebruikt.gertvdijk schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:15:
Het verhaal dat Sitecoms zich automatisch updaten lijkt mij ook erg sterk. Het verhaal van Xandrios lijkt me veel waarschijnlijker...
Heb eens gehad dat van een Linksys WAG54G (adsl modem & w-lan router in één) het standaard MAC adres al bekend was bij Demon. Ook zij vonden dit erg vreemd, aangezien de modem helemaal nieuw was. Misschien is er ook bij Chello een klant die hetzelfde MAC adres geregistreerd heeft staan in jouw geval.
Gebruik je MAC cloning of gelijkwaardige functie om het MAC adres te veranderen je router? Zo nee, dan kan je dat zoals Xandrios al aangeeft dat wel proberen. Zodra je dat gedaan hebt moet je dus gelijk al naar die Chello pagina om het nieuwe adres te laten registreren.
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Mac adressen horen net als ipadressen uniek te zijn.lammmetak schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:38:
[...]
ik gebruik de cloning functie die tijdens de wizard word gebruikt.
Goede reden om die clone functie niet te gebuiken.
* aZuL2001 is er fel op tegen iig.
Abort, Retry, Quake ???
[ Voor 11% gewijzigd door D4V3 op 09-02-2005 22:56 ]
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Eeh, laat ik het zo zeggen, bij chello is er één factor die mensen met dit probleem linkt, namelijk dat ze allemaal Sitecom routers hebben. Mensen met andere routers en chello hebben specifiek hier nooit last van.spokje schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:07:
Dat is wel een hele mooie manier om sitecom de grond in te beukenhoe kom je erbij dat sitecom routers automatisch firmware ophalen? Heb al heel wat forums/topics doorgelezen over sitecom routers in allerlei soorten en maten, maar dit is compleet nieuw voor me
Yup, dat is het. Eenmaal per maand geeft de Sitecom tijdelijk zijn eigen MAC door ipv de MAC die ingesteld is.lammmetak schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:38:
[...]
mmm ik heb nu mijn onboard netwerk gebruikt maar ook nu doet ie dat. kzal eens op letten of ie nu niet van die gekke dingen doet. ik gebruik de cloning functie die tijdens de wizard word gebruikt.
Nope, dan zou het niet strak éénmaal per maand gebeuren.gertvdijk schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:15:
Het verhaal dat Sitecoms zich automatisch updaten lijkt mij ook erg sterk. Het verhaal van Xandrios lijkt me veel waarschijnlijker...
Kan gebeuren, maar dan krijg je gemiddeld 50% van de tijd die scherm. Niet bij Linksys gemerkt, wel bij SiS 900 met default XP drivers en tot twee keer toe met Medion PCs bij de Aldi.Heb eens gehad dat van een Linksys WAG54G (adsl modem & w-lan router in één) het standaard MAC adres al bekend was bij Demon. Ook zij vonden dit erg vreemd, aangezien de modem helemaal nieuw was. Misschien is er ook bij Chello een klant die hetzelfde MAC adres geregistreerd heeft staan in jouw geval.
Juist het omgekeerde: niet klonen die MAC, dat zou moeten werkenGebruik je MAC cloning of gelijkwaardige functie om het MAC adres te veranderen je router? Zo nee, dan kan je dat zoals Xandrios al aangeeft dat wel proberen. Zodra je dat gedaan hebt moet je dus gelijk al naar die Chello pagina om het nieuwe adres te laten registreren.
Oslik blyat! Oslik!
die functie is om chello te laten denken dat ik geen router heb. deze funtie zit in elke router zowat en zonder had ik geen internet.aZuL2001 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:45:
[...]
Mac adressen horen net als ipadressen uniek te zijn.
Goede reden om die clone functie niet te gebuiken.
* aZuL2001 is er fel op tegen iig.
verder komt dit probleem voor sinds mijn modem swap.
had ik maar mijn terrayon weer terug dan werkte mijn internet wel gezond:S
Alsof ze dat kunnen verbieden. Maar je hebt toch geen router maar een firewall ? Terbescherming van je (enige) pc ?lammmetak schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:59:
[...]
die functie is om chello te laten denken dat ik geen router heb.
Lemmingen gaan ook massaal over de rand de afgrond in.deze funtie zit in elke router zowat en zonder had ik geen internet.
Dat die functie er in zit wil niet zeggen dat het goed is.
Het enige wat je zou hoeven te doen is na het onlne hangen van je router de helpdesk bellen en het originele macadres van je router door te geven. Probleem opgelost.
Maar veel mensen vinden het "handiger" om macadressen te clonen, en je weet het resultaat.
En dan nog blijf ik erbij dat die dingen net als ipadressen uniek horen te zijn. Wat denk denk je dat er gaat gebeuren als je twee identieke macadressen aan een switch hangt ? Je krijgt dezelfde soort ellende dan met twee identieke ipadressen, alleen geen user friendly error melding van windows.
Tja, dan kun je ook geen gebruik meer maken van de toekomstige snelheidsverhogingen.verder komt dit probleem voor sinds mijn modem swap.
had ik maar mijn terrayon weer terug dan werkte mijn internet wel gezond:S
Choices
Abort, Retry, Quake ???
Het is de achterliggende techniek die er gebruikt wordt.
Account klant
- MAC modem xx:xx:xx:xx:xx:xx
- MAC NIC xx:xx:xx:xx:xx:xx
Met router door aanmelding = no probs zolang MAC niet veranderd.
Met router + cloned MAC ID (NIC PC) = no probs zolang MAC niet veranderd.
Dus zolang dat MAC ID maar gelijk blijft aan wat er bij UPC in het systeem staat is er totaal niks loos. Als het aangesloten device met een ander MAC ID komt aaandraven dan gaat het gewoon mis en komt men uit op de aanmelding. Nieuwe MAC in systeem zetten dmv pagina en weer done.
Klopt.Trebbors schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:58:
Met router door aanmelding = no probs zolang MAC niet veranderd.
Met router + cloned MAC ID (NIC PC) = no probs zolang MAC niet veranderd.
Dus zolang dat MAC ID maar gelijk blijft aan wat er bij UPC in het systeem staat is er totaal niks loos. Als het aangesloten device met een ander MAC ID komt aaandraven dan gaat het gewoon mis en komt men uit op de aanmelding. Nieuwe MAC in systeem zetten dmv pagina en weer done.
Echter de ellende zit hem een deel in die halleluja3 sitecom routertjes.
Dat opgeteld bij het feit dat een macadres uniek hoort te zijn denk ik dat TS het beste zijn Sitecom mac adres kan laten registreren. Maar tja, we kunnen allemaal goed advies geven, hij moet het zelf weten
Abort, Retry, Quake ???
gewoon je macadres van je kaartje wat je aan chello hebt opgegeven, clonen en gaan met die banaan! (dat kaartje mag je trouwens dan niet meer gebruiken en dient ritueel verbrand te worden.)
Zolang niet ♪één of andere idioot hetzelfde MAC ID gaat gebruiken natuurlijk. Begint iedereen UPC uit te schelden, terwijl het probleem toch echt bij het dubbele ID ligt.
Ik vertel altijd dat een MAC hetzelfde werkt als het sofienummer aan de wat minder ervaren gebruikers. Als ik hun sofienummer ga gebruiken dan komen daar problemen van. Uniek houden dus.
zover ik het weet kan ik internetten met de volgende voorwaarde:
mac adres van NIC en modem. zolang het mac adres van de NIC niet veranderd heb ik internet.
mijn router zou die funtie van de mac adres van de NIC moeten overnomen. dus de router doet alsof ie die netwerk kaart is. op een of andere manier doet ie toch onregelmatig een ander mac adres geven. hoe weet ik niet.
Dan heb je het draadje niet goed gelezen. En hou je je probleem.lammmetak schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:14:
mac adres van NIC en modem. zolang het mac adres van de NIC niet veranderd heb ik internet.
mijn router zou die funtie van de mac adres van de NIC moeten overnomen. dus de router doet alsof ie die netwerk kaart is. op een of andere manier doet ie toch onregelmatig een ander mac adres geven. hoe weet ik niet.
Wil je dat ik langs kom om het voor je in te stellen ?
Abort, Retry, Quake ???
Verwijderd
Zodra dit werkt, router aan je pc hangen.
IP adres van computer in router clonen en DAN PAS het kabelmodem aan de router (WANpoort) aansluiten.
Suc6 allemaal!
Geweldige wijsheid als een koe, maar dat is juist wat hier foutgaat bij specifiek deze router...Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:31:
BIj het aanmelden van je netwerkkaart ALTIJD de computer rechtstreeks aansluiten op je kabelmodem. Dit geldt voor UPC, Casema én @Home !!
Zodra dit werkt, router aan je pc hangen.
IP adres van computer in router clonen en DAN PAS het kabelmodem aan de router (WANpoort) aansluiten.
Suc6 allemaal!
Veel beter is om je native MAC van je router gebruiken om aan te melden.
Oslik blyat! Oslik!
Als bij Chello een computer zich aanmeldt met hetzelfde MAC-adres als jouw PC/router, maar via een ander modem dan het modem dat aan dezelfde account gekoppeld is als jouw PC, dan krijgt die nieuwe computer geen IP adres (zelfs geen 10.x.x.x wat je normaal krijgt met een nieuw MAC adres). Daar hebben ze dus wel aan gedachtXandrios schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:19:
Het lijkt erop dat iemand anders hetzelfde MAC adres gebruikt als dat jij doet. Log eens in op je router, en verander het MAC adres van de WAN-poort eens?
Het laatste cijfer eentje ophogen over verlagen helpt meestal voldoende
Is ook wel prettig voor het geval dat Medion weer een lading PC's verkoopt met allemaal hetzelfde MAC-adres in het image
Klok vs Klepel.Bigs schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 03:01:
[...]
Is ook wel prettig voor het geval dat Medion weer een lading PC's verkoopt met allemaal hetzelfde MAC-adres in het image
Macadressen zijn hardcoded, maar softwarematig te wijzigen vaak.
Dus zelfs als de pc uit staat heeft de nic nog een macadres.
Zal niet aan de image gelegen hebben, maar eerder een driver issue geweest zijn.
Abort, Retry, Quake ???
Image op de harde schijf van alle PC's met daarin een netwerkkaart driver met een vast ingesteld MAC-adres geloof ik dat het was. Is in ieder geval opgelost door een driverupdate van Medion toen.aZuL2001 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:36:
[...]
Klok vs Klepel.
Macadressen zijn hardcoded, maar softwarematig te wijzigen vaak.
Dus zelfs als de pc uit staat heeft de nic nog een macadres.
Zal niet aan de image gelegen hebben, maar eerder een driver issue geweest zijn.
Ah, een gevalletje "incompetent user detected" op de afdeling waar ze de master image gemaakt hebben. Tja, komt bij de beste families voorBigs schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:54:
[...]
Image op de harde schijf van alle PC's met daarin een netwerkkaart driver met een vast ingesteld MAC-adres geloof ik dat het was. Is in ieder geval opgelost door een driverupdate van Medion toen.
Abort, Retry, Quake ???