Toon posts:

netwerkkaart krijgt geen ip adress

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

mijn netwerkkaart krijgt geen ip adress toegewezen.
in windows heb ik hem op dhcp staan maar krijgt geen ip adres.
kabel zit er goed in.
andere pc's doen het wel met de kabel!
het ligt dus aan de pc, heb al meerdere netwerkkaarten geprobeerd.
heb pc al gecheckt op virussen en spyware en dat was niet veel.
mischien heeft iemand een oplossing.!!

mvg arjan

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Obtain an IP adress automaticly aangevinkt?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

matiasjansen schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:50:
Obtain an IP adress automaticly aangevinkt?
Lijkt me wel, dat is namelijk de standaard instelling in windows

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:51:
[...]

Lijkt me wel, dat is namelijk de standaard instelling in windows
Wie weet had ie m uitgevinkt :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben achtelijk :) natuurlijk is dat aangevinkt

We hebben een andere netwerkkaart geprobeerd
We hebben sp2 firewall uit
Norman uit
Gescanned op spyware en virussen

En je kan blijven releasen en renewwen

Maar hij krijgt geen ip adres :(

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Stel anders is handmatig een ip adres en dergelijke in dit doe je als volgt in netwerkverbindingen op de lan verbinding klikken (rechter muisknop) eigenschappen, "internetprotocol" op gaan staan en dan nog is eigenschappen aanklikken. Dit doet bij mij de truc als ik last heb met men lan ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd en zelfs dan kom je niet op internet, dus enigste oplossing is = format c: en nieuwe installatie in mijn ogen

Verwijderd

Ik heb dat zelfde probleem.
Een computer bij mij thuis was gecrashed en ik heb hem opnieuw moeten instaleren, maar nu krijgt de netwerkkaart geen IP-adres meer toegewezen van mijn dhcp server terwijl alle instellingen juist staan (automatisch IP-adres verkrijgen) en handmatig invoeren pakt hij ook niet :(

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

is de dhcp-client service wel ingeschakeld?
Als dit niet het geval is gaat het nooit werken :)

tip: start - uitvoeren/run -- services.msc

• edwin.w
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09-2023
Wat je altijd even kan doen, is in je router controleren of er niet een bepaalde range staat ingesteld. In de meeste routers kan je namelijk een maximum aantal IP-adressen opgeven dat door de DHCP-server kan worden uitgegeven. Als je b.v. al 5 PC's aan je router hebt hangen, en het maximum staat ook al op vijf, dan zal een eventuele zesde PC geen IP-adres krijgen uitgegeven. Verhoog in dat geval je range, zodat deze minimaal zo groot is als het aantal aangesloten PC's.

Een voorbeeldje. Meestal staat er een begin-adres (b.v. 10.0.0.3) en een eind-adres (b.v. 10.0.0.7) als instelbare parameter. In dat geval kan je dus maar maximaal 5 PC's aansluiten en die krijgen dan adres 3 tot en met 7. Verhoog in dat geval dan het eindadres tot bijvoorbeeld 10.0.0.13 zodat er maximaal 10 PC's kunnen worden aangesloten.

Veel succes er mee !

Met vriendelijke groet, Edwin.

Verwijderd

edwin.w schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:43:
Wat je altijd even kan doen, is in je router controleren of er niet een bepaalde range staat ingesteld. In de meeste routers kan je namelijk een maximum aantal IP-adressen opgeven dat door de DHCP-server kan worden uitgegeven. Als je b.v. al 5 PC's aan je router hebt hangen, en het maximum staat ook al op vijf, dan zal een eventuele zesde PC geen IP-adres krijgen uitgegeven. Verhoog in dat geval je range, zodat deze minimaal zo groot is als het aantal aangesloten PC's.

Een voorbeeldje. Meestal staat er een begin-adres (b.v. 10.0.0.3) en een eind-adres (b.v. 10.0.0.7) als instelbare parameter. In dat geval kan je dus maar maximaal 5 PC's aansluiten en die krijgen dan adres 3 tot en met 7. Verhoog in dat geval dan het eindadres tot bijvoorbeeld 10.0.0.13 zodat er maximaal 10 PC's kunnen worden aangesloten.

Veel succes er mee !
De instellingen van mijn router zijn niet veranderd. Ik had 2 computers op het netwerk staan. De ene doet het nog en die ander weigert nog steeds een ip-adres te krijgen. Voordat hij gecrashed was had hij gewoon een ip-adres en kon ik via mijn netwerk erbij. nu dus niet meer.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
newnet domains geinstalleerd toevallig (=spyware) deze moet je NETJES removen via softtware (in control panel) daar deze in je tcp/ip stackt inhaakt :(

als je via een spyware remover dit verwijderd krijg je meestal dit soort problemen.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

harde methode... in device manager je netwerk kaart weggooien.
Pagina: 1