Ik was zonet aan mijn eindwerk aan't werken, en aan de login pagina (al de rest is relatief simpel als ik die sessions klaar krijg)
(in PHP btw)
Nu had ik voor te testen op pagina2 gezet:
Op de vorige pagina staat bij als alles juist is (wachtwoord en login)
aangezien ik aan die gebruikersnaam daar heb opgeslagen omdat ik die meerdere keren nodig ging hebben en ik geen zin had om altijd "get" te gebruiken.
Nu staat dus
op die inlog pagina en op de 2de pagina
En altijd zegt die dat de sessie login leeg is.
Wat ik ook doe. Ik heb geen idee welke versie PHP er op de server draait omdat dit de server van het bedrijf is en ik twijfel ofdat mijn stage/gip begeleider het zelf wel weet +ik kan hem niet bereiken)
Ik heb het ook getest op mijn eigen server (php 4.2) en daarop heb ik hetzelfde probleem.
Kan iemand mij nu aub vertellen wat ik fout doe?
ALs gewenst kan ik nog de beide files ff hosten ook nog
(alle code posten zal wat veel zijn misschien?)
alvast bedankt
(in PHP btw)
Nu had ik voor te testen op pagina2 gezet:
code:
1
2
3
4
| <?
if($_SESSION['login'] == ""){
echo "session leeg"; }
?> |
Op de vorige pagina staat bij als alles juist is (wachtwoord en login)
code:
1
| $_session['login']=$gebruikersnaam |
aangezien ik aan die gebruikersnaam daar heb opgeslagen omdat ik die meerdere keren nodig ging hebben en ik geen zin had om altijd "get" te gebruiken.
Nu staat dus
code:
1
| $_session['login']=$gebruikersnaam |
op die inlog pagina en op de 2de pagina
code:
1
2
3
4
| <?
if($_SESSION['login'] == ""){
echo "session leeg"; }
?> |
En altijd zegt die dat de sessie login leeg is.
Wat ik ook doe. Ik heb geen idee welke versie PHP er op de server draait omdat dit de server van het bedrijf is en ik twijfel ofdat mijn stage/gip begeleider het zelf wel weet +ik kan hem niet bereiken)
Ik heb het ook getest op mijn eigen server (php 4.2) en daarop heb ik hetzelfde probleem.
Kan iemand mij nu aub vertellen wat ik fout doe?
ALs gewenst kan ik nog de beide files ff hosten ook nog
(alle code posten zal wat veel zijn misschien?)
alvast bedankt
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy