Toon posts:

Proggie voor DVD hoesjes te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kent een proggie dat DVD hoesjes/covers kan printen/maken voor DIKKE dozen, deze zijn 4 cm dik (6 of 8 dvd box set)

De meeste programma's die kunnen alleen hoesjes maken voor de standaard doosjes, echter voor deze 4 cm dikke dvd dozen past een normaal hoesje niet.
Welk prrogramma kan dit wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 16:38 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:06

Nik

Paint?

Oftewel, zoek een willekeurig tekenprogramma, maak de layout na, en sla die op als een soort template, daarna ga je content toevoegen :)

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm bedoelde meer een kant en klaar programma waar er standaard layout in zit (knip lijnen etc) want ik weet niet precies hoe groot het moet zijn.
In nero zit bv een cover designer, daarmee kun je snel en eenvoudig een (standaard) hoesje maken, zoek dus zo'n programma maar dan ook voor niet standaard maten DVD dozen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zoekt een programma met een standaard layout voor niet standaard maten :? Is gewoon een kwestie van het juiste aantal centimeters instellen in je paint/psp/photoshop/coverdesigner lijkt me? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat lees je verkeerd

Ik zoek een programma wat standaard de kniplijnen etc mee print alleen voor verschillenden maten dozen!
Dat is wat anders als wat jij zegt.

Een Design programma kan ook meer als hoesjes, ook boekjes etc standaard snel en eenvoudig printen.

Echter de meeste programma's gaan maar van 1 maat DVD doos uit, er zijn veel meer maten als 1.
Wat ik dus zoek is een programma wat meerdere DVD dozen formaten kent.

Ik ben geen fotoshopper etc dus photoshop (heb ik niet) weet ik niet hoe dat werkt en paint is ook niet alles en eenvoudig als je niet weet wat de maten moeten zijn.
Heb ook totaal geen zin om een cursus paint te gaan volgen om af en toe 1 hoesje te printen terwijl en programma's zijn waarmee dit snel en eenvoudig kan, daarvoor zijn nu net deze programma's voor ontworpen die ik zoek.
(je hoeft niet altijd alles te kunnen en te weten op een pc hoor)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:06

Nik

En ik denk dat 99% van de Tweakers zelf zijn layout maakt met een tekenprogramma, ik denk dat je aangewezen bent op google.nl...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat 5% van de tweakers dit zelf doen hoor

Overdrijven is een kunst dat weet je he...

[off topic]
Soms wordt op dit forum gedaan dat elke tweaker een echte alles kunner is...
Als ik alles van netwerken en hardware afweet wil niet zeggen dat ik ook alles van foto bewerken en hoesjes design moet afweten(sterker nog ik wil het niet eens weten want het intereseert me geen moer dat grafisch gedeelte), als dat de redenatie is dan vraag ik me af wat het nut nog is van hulp forums want hulp geven krijg je niet want je moet alles opzoeken op google.nl
Je kan gewoon niet alles weten en je hoeft ook niet alles te weten......
[/off topic]

Google is een leuke tool als je weet wat je zoekt en dat weet ik dus niet vandaar de vraag ook hier, heb geen idee welk programma dit kan en vraag andere gebruikers of ze zoiets tegen gekomen zijn, zelf zoeken had geen resultaat anders vroeg ik het hier niet.

Verwijderd

www.google.com
zoekterm: dvd cover design program

kom je onder andere deze site tegen: http://www.softlandmark.com/CDRWLabel.htm
En daar kan je dit programma op vinden:

DVD Cover Print 2.0, het is wel shareware, maar dit programma kan het volgens de specificaties.

PS: zo moeilijk was die zoekterm nu ook weer niet he, dus ik vind de google commentaar hier niet echt misplaats.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:33 ]

Verwijderd

Gewoon de plaatjes iets uitrekken. Normale dvd hoesjes zijn 18,5cm X 27,5cm.

Even meten. Kan met bijna ieder plaatjes programma, ken zelfs iemand die het met word doet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:34 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

idd ff de maten van zo'n doos opmeten en die maten overnemen in Corel Draw. Makkelijk programma om hoesjes mee te maken d:)b

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31
undercover xp is ook een makkelijk tootlje en is nog gratis ook.

http://www.webattack.com/dlnow/rdir.dll?id=105477

[ Voor 30% gewijzigd door Possible op 10-02-2005 10:20 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Ik gebruik er zelf Nero 6 voor.. heeft een mooi programma waar je kniplijnen enz kan zien. Ook verschillende soorten dvd/cd hoesjes.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
Even een flinke kick :)

Ik wil dus ook zoiets gaan maken, voor de alle seizoenen van friends...

Ik wil dus Friends op de volledige achterkant (59 dvd's) hebben, maar wel voor ieder doosje een apart blaadje. 59 hoesjes, 59 covers dus met een groot plaatje op de darn ik weet de naam ff niet, maar dat smalle kantje waar normaal alleen de titel staat dus dat dus :P

Misschien dat iemand een programma weet die dat kan? Zou wel mooi zijn :)

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-08 23:41

Clush

Do as I say...

lijkt mij dat elk programma dat wel kan... je moet gewoon het plaatje dat je op de ruggen wil laten verschijnen in 59-en knippen en dan in je coverdesign progje elke keer de volgende pakken... dit is minder werk dan uitzoeken of en zoja hoe het anders kan.

... not as I do.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals Clusharaw en alle replies boven je al aangeven zijn er erg veel die dat kunnen. Verdiep je even in de verschillende opties. Open als je er toch niet uit kan komen even een nieuw topic, maar geef daarin duidelijk aan wat je al hebt geprobeerd, en wat er niet aan lukte. En welke tools er bijvoorbeeld niet aan je wensen voldeden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.