Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Al is het wel slim om iets hoger te pakken (13.2 ofzo, een baterij extra) en dat met een 7812 ofzo 12v maken, ivm met het feit dat nicad's (en alle andere batterijen) toch niet continue netjes rond de 1,2 volt zitten (pieken van 1.5 volt als ze net geladen zijn is normaal) en das toch 3volt hoger, veel apparaten vinden dat niet lief.
Als je 12 volt moet hebben kun je ook een accu uit een auto gebruiken, die gaan vaal langer mee dan gewone batterijen, maar of het handig is ligt aan de manier waarop je het wilt toepassen.
Een oplaadbare 12 volt accu die bestaat uit een tiental NiCad batterijen kun je al voor minder dan 10 euro kopen:
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
De huidige zender (die we dus lenen), wekt op 9v, 1 zo'n blokje..
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb hier thuis een mylar Zeppelin die radiografisch bestuurbaar is (helium erin). Ik heb er eens een mini-camera met zender eronder aan gehangen (niet van mij). De voeding stelde maar bar weinig voor en dat was maar goed ook want anders kon m'n ballon het niet tillen.
Dat is dus ook de grootste kans dat je het een avond vol kan houden (zonder opnieuw te laden).
p.s. rugzak mag dat ook ? batt+zender = kleine rugzak. draagt wel het makkelijkst.
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
hier staat er een (die van mij is kleiner)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3320&item=5748636013&rd=1
[ Voor 29% gewijzigd door sjorsfeenema op 10-02-2005 03:45 ]
die van hen is mooi....
Tja... de kwaliteit weet ik niet meer. Bovendien wat de een goed vindt, kan een ander slecht vinden. Daar kan ik je dus weinig over vertellen. Maar goed, ook ik heb even gezocht:PanMan schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:31:
Ik heb bij Conrad wel's gezocht, maar toen niets kunnen vinden. Zal zo nog's gaan zoeken. Overigens moet het beeld wel goed genoeg zijn: Het is voor VJ'en, en dan moet je dus wel een beeeetje redelijk beeld hebben...
MINI ZENDER SET TX
Artikelnr.: 750150 - 8A
Prijs slechts 415,00 EUR
handleidingMet 15 x 15 x 7 mm kleiner dan een postzegel is de Mini-zender TX één van de kleinste compleet toegelaten videozendsystemen op de markt. Hightech in het kleinste formaat met een zendvermogen van 10 mW. Het energieverbruik van minder dan 0,5 W maakt mobiele toepassing of werking op batterijen of accu bijna grenzeloos mogelijk. Inbouwvoorbeelden voor de zender zijn o.a. camerabehuizing, servicemodule voor diagnose op afstand, klokken, rookmelders, lampen, modelvoertuigen, modelvliegtuigen, speelgoed in alle soorten of in sigarettendoosjes. Door de geringe afmetingen en groot vermogen is deze zender voor praktisch alle toepassingen geschikt. Het bereik van de zender bedraagt in gebouwen, afhankelijk van de aard van de muren, ca. 30 m en bij vrij zicht ca. 300 m. De bijbehorende ontvangstmodule kan aangesloten worden op alle gebruikelijke TV's, monitors of videorecorders.
Toepassingsvoorbeelden: Bewaking van objecten, verdekte opstelling, robottechniek, medische technieken, modelbouw, politie, brandweer, het leger, rampenbestrijding en overal waar de gebruikelijke videozenders vanwege ruimtegebrek niet ingezet kunnen worden.
Technische spec.: Zendvermogen 10 mW • Aansluitspanning 7 - 12 V= • Stroomverbruik 70 mA • Afm. Mini TX 15 x 15 x 7 mm • Gewicht 3 g.
Omvang levering: Mini-zender TX, ontvangstmodule met netvoeding en Cinchkabel.
Aanbevolen, bijpassende cameramodule: zw/w-versie bestnr. 15 00 01-89 of kleurenversie bestnr. 15 00 26-89 (zie onderaan de pagina).
Zender
15 x 15mm
Ontvanger
Bewaking per TV makkelijk gemaakt
Door zijn kleine afmetingen nagenoeg onzichtbaar
Camera-module
Mini-zender TX
Ontvanger TX
TV
Videorecorder
Bewakingsmonitor
Verwijderd
zendertje
ontvangertje
Let er op bij het kopen van een video zendertje op dat het een zendertje is dat op een frequentie zend die je ook mag gebruiken. Het is namelijkbehoorlijks strafbaar om een illegale zender in de lucht te zetten.
De zendertjes die hier aangeboden worden zijn volgens mij zonder vergunning te gebruiken. De grotere zenders die hier te koop zijn op die site zijn alleen bedoelt voor de radiozendamateurs die vergunningen hebben.