Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable Videozender?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-11 18:44
Hoi!
Om maar met de deur het topic in te komen: Ik zoek een videozender. Maar met als eis dat de zender draagbaar is. Nu worden er overal videozend setjes voor thuisgebruik aangeboden, maar het probleem daarvan is dat vrijwel altijd de zender 12v nodig heeft. En ik zou er een willen hebben waar de zender gewoon op batterij'en werkt. De ontvanger mag wel gewoon op 220 oid werken. Ik wil dus met een camera gewoon vrij rond kunnen lopen, en dat kunnen ontvangen op een vast station.
Momenteel kan ik zo'n ding lenen, via via. Maar ik wil er dus zelf een hebben. Is dit ergens te koop? Ik heb al vrij veel gezocht, maar niets kunnen vinden.
Overigens ziet die leen-zender er qua zender behoorlijk zelfbouw uit. Maar ik kan zoiets niet zelf maken. Zijn er bedrijfjes oid waar je zoiets kan laten maken? Het moet dus gewoon een klein kastje zijn met een video-in, die dat verzend naar een ontvanger.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errmmm... Wat is er mis met 10 NiCds serieel schakelen en zo 12V te krijgen? Of gebruik anders een boostconverter om een willekeurige spanning naar de 12V te krijgen?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
NiCd's zijn idd een goed plan, als de spanning maar niet te nauwkeurig hoeft te zijn.

Al is het wel slim om iets hoger te pakken (13.2 ofzo, een baterij extra) en dat met een 7812 ofzo 12v maken, ivm met het feit dat nicad's (en alle andere batterijen) toch niet continue netjes rond de 1,2 volt zitten (pieken van 1.5 volt als ze net geladen zijn is normaal) en das toch 3volt hoger, veel apparaten vinden dat niet lief.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

1.2 volt oplaadbare batterijen (NiCad) leveren aan het begin wel meer dan 1.2 volt, maar zakken na een tijdje af. Over die wisselende voltages zou ik me niet zoveel zorgen maken, de meeste apparaten doen het nog perfect ergens tussen de 9 en 16 volt.

Als je 12 volt moet hebben kun je ook een accu uit een auto gebruiken, die gaan vaal langer mee dan gewone batterijen, maar of het handig is ligt aan de manier waarop je het wilt toepassen.

Een oplaadbare 12 volt accu die bestaat uit een tiental NiCad batterijen kun je al voor minder dan 10 euro kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/4840.jpg

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• PanMan
Het is juist de bedoeling dat het portable blijft (liefst in je zak ofzo). Een autoaccu is dat niet echt. Naja, wel portable, maar VEEL te zwaar.
De huidige zender (die we dus lenen), wekt op 9v, 1 zo'n blokje..

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mag ik vragen wat de type/merk is van die zender die je leent?

Pana 5j

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Idd, of een foto ervan ofzo.... * tafkaw bookmarked, dit is interessant icm een IR-straler en een dikke pc met live mix beelden voor in een discotheek...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hebben ze niks bij http://www.spyshop.nl :? Lijkt me nou juist een speciaalzaak in dit soort dingen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Conrad verkoopt enorm kleine zendertjes die op batterijen werken.

Ik heb hier thuis een mylar Zeppelin die radiografisch bestuurbaar is (helium erin). Ik heb er eens een mini-camera met zender eronder aan gehangen (niet van mij). De voeding stelde maar bar weinig voor en dat was maar goed ook want anders kon m'n ballon het niet tillen.

• PanMan
Ik heb bij Conrad wel's gezocht, maar toen niets kunnen vinden. Zal zo nog's gaan zoeken. Overigens moet het beeld wel goed genoeg zijn: Het is voor VJ'en, en dan moet je dus wel een beeeetje redelijk beeld hebben...

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

Neem een accu-belt, dan heb je 12 volt.

Dat is dus ook de grootste kans dat je het een avond vol kan houden (zonder opnieuw te laden).

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

pak zo'n Rambo-schuin-over-je-buik-munitiegordel en prop hem vol met Nicad... dan heb je toch ruim voldoende spanning ? lijkt me makkelijker dan een mini-zender met K*T beeld vinden..

p.s. rugzak mag dat ook ? batt+zender = kleine rugzak. draagt wel het makkelijkst.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 18:21

sjorsfeenema

de mijne is mooier

ik heb er eentje maar de voeding van de ontvanger is kapot de camera is heel klein en werkt op een 9volt blokje oja er zit ook nog een mic in gebouwd lachuh.

hier staat er een (die van mij is kleiner)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3320&item=5748636013&rd=1

[ Voor 29% gewijzigd door sjorsfeenema op 10-02-2005 03:45 ]

die van hen is mooi....

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

PanMan schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:31:
Ik heb bij Conrad wel's gezocht, maar toen niets kunnen vinden. Zal zo nog's gaan zoeken. Overigens moet het beeld wel goed genoeg zijn: Het is voor VJ'en, en dan moet je dus wel een beeeetje redelijk beeld hebben...
Tja... de kwaliteit weet ik niet meer. Bovendien wat de een goed vindt, kan een ander slecht vinden. Daar kan ik je dus weinig over vertellen. Maar goed, ook ik heb even gezocht:

MINI ZENDER SET TX
Artikelnr.: 750150 - 8A

Prijs slechts 415,00 EUR
Met 15 x 15 x 7 mm kleiner dan een postzegel is de Mini-zender TX één van de kleinste compleet toegelaten videozendsystemen op de markt. Hightech in het kleinste formaat met een zendvermogen van 10 mW. Het energieverbruik van minder dan 0,5 W maakt mobiele toepassing of werking op batterijen of accu bijna grenzeloos mogelijk. Inbouwvoorbeelden voor de zender zijn o.a. camerabehuizing, servicemodule voor diagnose op afstand, klokken, rookmelders, lampen, modelvoertuigen, modelvliegtuigen, speelgoed in alle soorten of in sigarettendoosjes. Door de geringe afmetingen en groot vermogen is deze zender voor praktisch alle toepassingen geschikt. Het bereik van de zender bedraagt in gebouwen, afhankelijk van de aard van de muren, ca. 30 m en bij vrij zicht ca. 300 m. De bijbehorende ontvangstmodule kan aangesloten worden op alle gebruikelijke TV's, monitors of videorecorders.
Toepassingsvoorbeelden: Bewaking van objecten, verdekte opstelling, robottechniek, medische technieken, modelbouw, politie, brandweer, het leger, rampenbestrijding en overal waar de gebruikelijke videozenders vanwege ruimtegebrek niet ingezet kunnen worden.
Technische spec.: Zendvermogen 10 mW • Aansluitspanning 7 - 12 V= • Stroomverbruik 70 mA • Afm. Mini TX 15 x 15 x 7 mm • Gewicht 3 g.
Omvang levering: Mini-zender TX, ontvangstmodule met netvoeding en Cinchkabel.
Aanbevolen, bijpassende cameramodule: zw/w-versie bestnr. 15 00 01-89 of kleurenversie bestnr. 15 00 26-89 (zie onderaan de pagina).

Zender
15 x 15mm
Ontvanger
Bewaking per TV makkelijk gemaakt
Door zijn kleine afmetingen nagenoeg onzichtbaar
Camera-module
Mini-zender TX
Ontvanger TX
TV
Videorecorder
Bewakingsmonitor
handleiding

Verwijderd

probeer eens te kijken bij vandijken elektronica. http://www.vandijkenelektronica.nl

zendertje

ontvangertje

Let er op bij het kopen van een video zendertje op dat het een zendertje is dat op een frequentie zend die je ook mag gebruiken. Het is namelijkbehoorlijks strafbaar om een illegale zender in de lucht te zetten.

De zendertjes die hier aangeboden worden zijn volgens mij zonder vergunning te gebruiken. De grotere zenders die hier te koop zijn op die site zijn alleen bedoelt voor de radiozendamateurs die vergunningen hebben.
Pagina: 1