[LAG/Netgear] Kabels bundelen tussen een 7224 en 7234

Pagina: 1
Acties:

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Geen idee of dit topic hier thuishoort of in het profi forum, maar aangezien ik niet profi ben lijkt me dit een goed begin ;)

Ik wil meerdere kabels bundelen tussen twee netgear switches (een GSM7224 en een GSM7324). Het gaat om 7 kabels en het doel is dat er dus 7 keer zoveel bandbreedte beschikbaar is (voorheen noemde men dit Trunking bij Netgear, tegenwoordig is het Link Aggregation).

Als ik bij beide switches een LAG aanmaak en daar 7 poorten aan toevoeg dan geven ze beide aan dat de Link State 'up' is, maar ik kan niet van de ene switch naar de ander verbinden (pingen of wat dan ook).

Haal ik bij 1 kant de LAG er weer af dan is er wel een verbinding, maar de Link State van de overgebleven LAG is dan 'down'. Dus ik ga ervan uit dat ik het wel bij beide in moet stellen (ik weet hier echt zo goed als niks vanaf) maar dat daar iets fout gaat.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of misschien met LAG in het algemeen?

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 10:28

chromeeh

the Gnome

De oficiele benaming is alsnog gewoon trunking, hoe een merk het noemt is dan niet zo heel van pas. Maar goed heb je al eens in de manuals gekeken van beide apparaten :?

Ik weet dat m'n Cisco's dit ondersteunen. Vooral de duurdere merken ondersteunen deze feature goed.

[ Voor 24% gewijzigd door chromeeh op 09-02-2005 16:20 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
chromeeh schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:19:
De oficiele benaming is alsnog gewoon trunking, hoe een merk het noemt is dan niet zo heel van pas. Maar goed heb je al eens in de manuals gekeken van beide apparaten :?

Ik weet dat m'n Cisco's dit ondersteunen. Vooral de duurdere merken ondersteunen deze feature goed.
I know. Ik heb in de manual gekeken, maar daar staan enkel de commando's die de Switch allemaal ondersteunt. En daar staan dus een zwik commando's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 config lag create
 config lag addport
 config lag deleteport
 config lag adminmode
 config lag linktrap
 config lag name
 config lag deletelag
 config lag stpmode

Verder staat er ergens een kort voorbeeld, waar staat hoe je vanaf zo'n switch een LAG opzet. Maar niets over de theorie, of hoe je de ander dan in moet stellen.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy