Toon posts:

Easyphp 1.7 onder WIN98

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik wou, omdat ik thuis een server had staan ( LAPTOP 1400+ systeem), de computer door een p1 133 mhz met 128mb edo ram vervangen.

nu staat op die computer windows 98 (geen SE) en krijg ik het programma waarmee ik dus apache en mysql had (easyphp 1.7) niet meer aan de gang..... ik heb windows update een paar keer gedaan en verderrest het ipx protocol geinstaleerd.

Verder is het systeem gewoon "origineel".

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn ?

Probleem:
Mysql start wel maar apache blijft rood. als ik op START klik dan word het lampje 0.5 seconden groen en gaat ie weer op rood.Verder staat bij opmerkingen dat " unexpected end of apache ", In error logs kan ik niks terug vinden want die zijn niet aangemaakt (dus heeft geen fout gevonden.

Op me laptop met winxp pro werkte het uitstekend.

Oh en omdat ik vaak hoor van Linux goed dit en dat en windows slecht zus en zo...
Als u me niet kunt helpen onder windows hoor ik wel liever ook niks..
het heeft een keer gewerkt maar nu werkt het ineens niet...

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:53
wat zegt apachectl configtest?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen.

Daarnaast: wat zeggen ze bij EasyPHP zelf? Daar hebben ze ook wel iets van een support forum o.i.d.? Wat gebeurt er als je apache zelf met de hand start? Is de config file verder ok?

Move: P&W -> SA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
poefh... config test..

ik had dat easyphp omdat dat juist zo makkelij kwas omdat dat in "1x" werkte...
maar wat ik nou hoor daar gaan mijn oortjes van wapperen :P...

waar of hoe kan ik dat vinden ?..
(en ik zal ook gelijk even op hun site snuffelen ;) )

Edit:
Nope.. op hun site word niet vermeld wat mijn fout inhoud... helaas is het forum voornamelijk in het frans.. en daar heb ik geen kaas van gegeten :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 16:18 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tik in een commandprompt eens `apachectl configtest` in terwijl je in de Apache directory zit. Wat staat er dan? Vergeet verder niet dat dit een forum is voor en door Tweakers :) Dan gaan we er onder andere vanuit dat je redelijk basic zaken zelf voor elkaar kan krijgen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Tja... en sommige mensen hebben dan ook weer niet OVERALL verstand van....

Als ik dat commando invoer in de apache map dan word het bestandnaam of opdracht niet herkent. Kzie alleen een Apache.exe staan.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm; het ik weet eigenlijk niet hoe apache onder Window 98 draait gezien het feit dat er geen services ondersteunt worden. Als je `apache /?` intikt; zie je dan een mogelijkheid om hem iets meer informatie vrij te laten geven? Misschien de configtest optie? Probeer anders Apache eens vanuit een commandwindow te starten; zie je dan een duidelijke foutmelding? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

apache 1.3x (win32) is eigenlijk gepoort naar NT/2000/XP en het is bekend dat het problemen kan geven op windows 9X als je even zoekt op apache.org dan kom je dat vanzelf tegen (in de faq)

edit: in de manual die normaal gesproken in de root staat als je nog niks aan gemaakt heb staat het ook: http://www.boriz.net/manuals/apache13_manual/windows.html
Apache 1.3 is designed to run on Windows NT 4.0. The binary installer will only work in Intel processors. Apache may also run on Windows 95, Windows 98 and Windows NT 3.5.1, but these have not been tested. In all cases TCP/IP networking must be installed.
If running on Windows 95, using the "Winsock2" upgrade is recommended but may not be necessary. If running on NT 4.0, installing Service Pack 2 is recommended.

Note: "Winsock 2" is required for Apache 1.3.7 and later.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmz.. ja ik krijg een foutmelding...
Denk dat ik het maar opgeef.. het zal toch wel nooit werken en als ik allemaal dingen moet gaan bewerken zal het straks wel helemaal niet meer werken.

Weet je wat.. laak ik maar linux proberen :P....
Heeft iemand een locatie waar ik een goede linux versie kan vinden die goed een server kan draaien (dus http , php EN mysql)

Dan zou ik ook (heel asjeblief) willen weten waar ik dat dan kan downloaden...
De harde schijf is 2.5 gb groot dus een kleine linux versie kan geen kwaad :P

(hoop niet dat de mod boos worden omdak nu zo omsla...)

Verwijderd

XAMPP: http://www.apachefriends.org/en/

en ik zou er een debian installatietje onder doen.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:05:
hmz.. ja ik krijg een foutmelding...
Denk dat ik het maar opgeef.. het zal toch wel nooit werken en als ik allemaal dingen moet gaan bewerken zal het straks wel helemaal niet meer werken.

Weet je wat.. laak ik maar linux proberen :P....
Heeft iemand een locatie waar ik een goede linux versie kan vinden die goed een server kan draaien (dus http , php EN mysql)

Dan zou ik ook (heel asjeblief) willen weten waar ik dat dan kan downloaden...
De harde schijf is 2.5 gb groot dus een kleine linux versie kan geen kwaad :P

(hoop niet dat de mod boos worden omdak nu zo omsla...)
In dat geval kun je beter gebruik maken van de kennis die hier al aanwezig is;
in Non-Windows Operating Systems vindt je namelijk Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 :) Dan gaat deze toch op slot aangezien een eventuele oplossing niets helpt als jij onderhand op Linux zit ;)

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.