Toon posts:

[dasBlog] Hoe automatisch usersbeheer realiseren? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het kijken naar een aantal blog apps..

Nu ben ben bezig met dasblog (http://www.dasblog.net http://sourceforge.net/projects/dasblogce/)

Op eerste gezicht niet multi-blog, maar dit is het wel..
Ik snap de structuur niet zo goed. Iemand die dit wel helder ziet?

Als ik het onderdeel van intranet van een bedrijf wil maken, en automatisch gebruikers aan wil maken dan moet ik met dat vbs bestand aan de haal in de root dir? Hoewel dit alleen voor gemak van installatie daar staat.

Maak jij ze handmatig aan? Want 500+ virual dirs met de hand aanmaken, wachtwoorden zetten, nieuwe werknemers toevoegen, oude verwijderen... klinkt als een dagtaak..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 15:55 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe zie jij het dan en wat is de specifieke vraag? Of verwacht je dat iemand "ikke!" roept? Anders zeg ik al snel "RTFM en speel er wat mee" :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:19:
Ik ben bezig met het kijken naar een aantal blog apps..

Nu ben ben bezig met dasblog (http://www.dasblog.net http://sourceforge.net/projects/dasblogce/)

Op eerste gezicht niet multi-blog, maar dit is het wel..
Heb er al vaak mee gewerkt. Werkt prima als multi blog, maar dan moet je wel gewoon meerdere instanties (bij wijze van) draaien. Dus gewoon de map met de bestanden kopieeren naar een nieuwe map en hier weer een virtual directory of virtual site van maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de sourcecode en compliled beide op aparte virtual dirs draaien onder IIS en geconfigureerd.

Maar is dit alleen een engine? Moet ik een programma zoals .Text gebruiken om blogs te beheren?

Als ik gebruikers aanmaak, dan zijn dit gebruikers voor dezelfde blogs..

RTFM gaat niet zo... programmeurs zijn meer met programma dan met documentatie bezig..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:37:
[...]

Heb er al vaak mee gewerkt. Werkt prima als multi blog, maar dan moet je wel gewoon meerdere instanties (bij wijze van) draaien. Dus gewoon de map met de bestanden kopieeren naar een nieuwe map en hier weer een virtual directory of virtual site van maken.
Ah oke.

Als ik het onderdeel van intranet van een bedrijf wil maken, en automatisch gebruikers aan wil maken dan moet ik met dat vbs bestand aan de haal in de root dir? Hoewel dit alleen voor gemak van installatie daar staat.

Maak jij ze handmatig aan? Want 500+ virual dirs met de hand aanmaken, wachtwoorden zetten, nieuwe werknemers toevoegen, oude verwijderen... klinkt als een dagtaak..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:41:
[...]

Ah oke.

Ik maak ze met de hand aan. Maar ik heb er dan ook geen 500+ ;-) Er is voorzover ik weet geen UI om dit beheer te doen. dasBlog is in eerste instantie een enkel weblog, met 2 config bestanden die je dient aan te passen. Ik heb zelf ook die vbs niet, want ik heb gewoon de webfiles gebruikt, dus niet alles zelf gecompileerd.

Volgens mij heeft .Text wel betere ondersteuning voor multi-user omgeving. Wellicht kan je daar eens naar kijken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:41:
[...]

Ah oke.

Al zet je die vraag nou gewoon in je topicstart neer komt dit topic al een stuk minder over als een algemeen helpdesktopic :)

Ik pas je topictitel nog even aan

[dasblog] geen heldere structuur * > [dasBlog] Hoe automatisch usersbeheer realiseren? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:51:
[...]

Al zet je die vraag nou gewoon in je topicstart neer komt dit topic al een stuk minder over als een algemeen helpdesktopic :)

Ik pas je topictitel nog even aan

[dasblog] geen heldere structuur * > [dasBlok] Hoe automatisch usersbeheer realiseren? *
En nu nog renamen naar: [dasBlog] Hoe automatisch usersbeheer realiseren?

Want is toch echt dasBlog en niet dasBlok :o

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
8)7 Aangepast.

En sorry Philip, ik had je TR net gemist.

[ Voor 52% gewijzigd door F_J_K op 09-02-2005 19:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik kan zien is er juist voor gekozen voor elke user eigen map met eigen aspx bestanden en config zodat elke user er 'mee kan spelen'

erg jammer, .Text is gewoon niet een optie. Halvewege ontwikkeling is het project op z'n gat gegaan om in CommunityServer te worden geimplementeerd. Daarnaast klopt de wiki-handleiding van .Text niet meer, de installatie is pijnlijk.

Dus even kijken hoe we dasBlog geautomatiseerd multiuser krijgen.
Pagina: 1