Toon posts:

Hoe 2 verschillende domeinnamen naar 1 hostingruimte?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een domeinnaam (bijv: www.mijndomeindeel1.nl) doorverwijzen naar de hostingruimte die ik heb van een andere domeinnaam(bijv www.mijndomeindeel2.nl) Het zijn twee verschillende website die niks met elkaar te maken hebben en in de adresbalk wil ik gewoon de werkelijke naam hebben staan. Hoe doe ik dat?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32
Je probleem is niet helemaal duidelijk omschreven.

Hier alvast 2 oplossingen voor 2 verschillende interpretaties: :P

1: Je domein verhuizen naar de provider waar je de ander ook hebt :P
Als je alles in eigen beheer hebt: de IP adressen in de DNS aanpassen en de virtual hosts van apache (of net welke webserver) goedzetten :)

2: Als je op domein2 content wilt laten zien waarvan het bestand op domein1 staat zonder een andere url in de adresbalk weer te geven kun je frames gebruiken, al hebben die weer wat andere nadelen (deeplinks zien de frameset niet, bookmarken is lastig etc).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Deze vraag kan je beter stellen aan de hoster van jou 2e domein. Over het algemeen is het vrij makkelijk te realiseren, maar het kan zijn dat je domeinhoster er wel een extra paar eurocent voor wilt hebben ofzo.

Thuis is dit makkelijk te realiseren, kwestie van virtual hosts aanpassen en klaar ben ik :).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor jullie snelle antwoorden. Ga even informeren bij mijn hostingpartij!