Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vossenpieper schema

Pagina: 1
Acties:
  • 643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik ben op dit moment erg veel bezig met het vossenjagen. Nu wil ik binnenkort zelf een keer vos gaan staan en dan heb ik zo'n piep geval nodig die ik aan kan sluiten op mijn bakkie. Echter kan ik nergens schema's vinden van deze dingen. Niet op vossites niet op google, nergens.
Heeft iemand zo'n schema? De vossen zelf doen er namelijk erg geheimzinnig over en 1 vroeg er 85 euro voor. Lijkt me onzin. Maargoed, heeft iemand dus zo'n schema?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Move Gadget Talk > Casemodding en Electronica :)

Denk dat je zo'n schema in CME sneller te pakken kan krijgen namelijk ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

hoe moet ie piepen? je kan ook gewoon een metronoom kopen en die eraan hangen, lekker simpel en goedkoop

• hullepim
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:43:
hoe moet ie piepen? je kan ook gewoon een metronoom kopen en die eraan hangen, lekker simpel en goedkoop
Metronoom??? Nooit van gehoord. Maar wat die vossen gebruiken is een kastje dat sluit je aan op je microfoon ingang van je bak en die gaat om de 2 minuten een piep van 2 minuten lang uizenden op het kanaal dat je aan hebt staan. een soort van sirene hoor je dan over dat kanaal.

• Buzz-01
  • Laatst online: 21-11 14:40
probeer het ook eens op Circuits Online. Daar zitten meer HF freaks, die kunnen je wellicht sneller helpen dan de mensen hier...

Flickr

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:34

CXNeXo

This behavior is by design.

hullepim schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:48:
[...]

Metronoom??? Nooit van gehoord. Maar wat die vossen gebruiken is een kastje dat sluit je aan op je microfoon ingang van je bak en die gaat om de 2 minuten een piep van 2 minuten lang uizenden op het kanaal dat je aan hebt staan. een soort van sirene hoor je dan over dat kanaal.
Een piep van 2 minuten lang om de 2 minuten.....Da's dus een constante piep, of ben ik de nu enige die dit vaag vind 8)7

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• hullepim
CXNeXo schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:15:
[...]

Een piep van 2 minuten lang om de 2 minuten.....Da's dus een constante piep, of ben ik de nu enige die dit vaag vind 8)7
Ik bedoel, hij piept 2 minuten en is dan 2 minuten stil

Verwijderd

Neem een PIC, programmeer die zoals je blieft en sluit die aan op je microfoonaansluiting.
Hoeft electrotechnisch niet complex te zijn: http://www.jmlzone.com/fox/fox1.jpg

Het ligt er maar aan wat je eisen zijn voor de zender (alleen vast/instelbare piep of ook morse, synchronisatie, instelbare tijd, followup van andere zenders, wijzigbare frequentie, gecombineerde zender etc.)

http://www.ardf.de/technik_menu.html

[google=fox transmitter schematic]
[google=ardf schematic]
Daar zitten meer HF freaks,
Een hoorbare piep is laagfrequent hoor ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 18:00 ]

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
hullepim schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:01:
Ik ben op dit moment erg veel bezig met het vossenjagen. Nu wil ik binnenkort zelf een keer vos gaan staan en dan heb ik zo'n piep geval nodig die ik aan kan sluiten op mijn bakkie. Echter kan ik nergens schema's vinden van deze dingen. Niet op vossites niet op google, nergens.
Heeft iemand zo'n schema? De vossen zelf doen er namelijk erg geheimzinnig over en 1 vroeg er 85 euro voor. Lijkt me onzin. Maargoed, heeft iemand dus zo'n schema?
ook lid van het VERON? anders moet je daar maar eens rond gaan vragen . weet niet waar je vandaan komt maar overal hebben ze wel dependances toch? ben er lid van geweest ging toen ook wel eens vossenjagen, ik zal eens voor je navragen!

Adjust non olet, plerumque...

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Koop zo´n jingelbels kerstkaart ofzo en sloop de geluidschip eruit, suc6 verzekerd, simpel, en super goedkoop.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
maar die maken toch niet voor 2 minuten lang een piep?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• hullepim
1nsane schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:40:
[...]

ook lid van het VERON? anders moet je daar maar eens rond gaan vragen . weet niet waar je vandaan komt maar overal hebben ze wel dependances toch? ben er lid van geweest ging toen ook wel eens vossenjagen, ik zal eens voor je navragen!
Nee, ik ben er geen lid van, maar alvast bedankt! Veron is toch ook niet voor 27mc? Of wel?
Met die kerstkaart had ik ook al gelezen. Ik kan er dan natuurlijk een tijdschakelaar ofzo tussen zetten. Moet wel te doen zijn denk ik.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
is eigenlijk voor alles wat met zendamateurisme te maken heeft, ik kom hier wel eens in den haag op het catharina land, vossenjagen is ook een grote bezigheid daarzo maar ook packet radio (internet over je 26mc bak :P zij het primitief)

ohja als je een keer aan het zenden bent roep dan eens : PI4GV (pappa india vier golf victor) en wie weet krijg je mij aan de lijn :P

[ Voor 23% gewijzigd door 1nsane op 10-02-2005 14:04 ]

Adjust non olet, plerumque...

• hullepim
1nsane schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:03:
is eigenlijk voor alles wat met zendamateurisme te maken heeft, ik kom hier wel eens in den haag op het catharina land, vossenjagen is ook een grote bezigheid daarzo maar ook packet radio (internet over je 26mc bak :P zij het primitief)

ohja als je een keer aan het zenden bent roep dan eens : PI4GV (pappa india vier golf victor) en wie weet krijg je mij aan de lijn :P
En waar bevind jij je? Ik kom uit Alphen aan den Rijn, dus als je een keer in de buurt bent!
Zelf luister ik in de auto op 19 en thuis staat hij op 21.

edit: wat voor bak heb je btw? Ik heb een president Lincoln en Danita 3000

[ Voor 6% gewijzigd door hullepim op 10-02-2005 14:42 ]

Pagina: 1