Toon posts:

IDE Poort aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om op een mobo een extra IDE poort te solderen als daar ruimte voor is?
Ik heb een Aopen AK77-8XN, als ik het bord goed bekijk zijn er aansluit punten voor een extra ide poort. Nou vraag ik mij af wat er zou gebeuren als ik daar ook daad werkelijk een IDE poort op zet..
Imand van jullie een idee???
http://www.aopen.nl/Products/mb/AK77-8XN.htm

MVG TVR

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Er is ook een keer een topic geweest over of je een agppoort op een moederboard kan solderen. Ik heb het niet meer helemaal gevolgd, maar misschien is het de moeite waard het even te zoeken.
[rml][ onboard vga] zelf AGP-slot op mobo solderen?[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door Felixje op 09-02-2005 14:38 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat dat niet werken, omdat er simpelweg geen controller voor is :)

Ik denk dat een los PCI kaartje kopen ook makkelijker is :)

Verwijderd

voor die extra IDE poort is ook een extra controllerchip benodigd op het moederbord welke er ook niet op zal zitten, dus het zal niet gaan werken door er een IDE poort op te solderen

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probably zijn het soldeer-ruimtes voor een optionele RAID-controller :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik denk niet dat dat gaat werken omdat je simpelweg met de aansturing zit, er vanuit gaande dat het mobo zelf alle data wel goed zou doorgeven. Hoe denk je dat de BIOS erop moet reageren dan?
Primary, secondary, .....???
Dat gaat niet dus, denk ik

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Meestal ondersteunt een onboard controller maar 2 ide poorten en daarmee 4 apparaten. Bij de specs staat ook dat er 2 ide poorten op zitten.
Om extra ide poorten te "maken" moet je een losse ide controller in een pci slot steken.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus gewoon een extra ide kaartje halen en die er in pluggen.. Andere optie is hopen dat ik een oud AK77 board vind met E.O.A. defect en daar dan een Chip af halen en ide poort.... Maar dat is best wel erg veel werk en gedoe...

Thnx to All
Topic Sluiten maar weer... :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:39:
oke, dus gewoon een extra ide kaartje halen en die er in pluggen.. Andere optie is hopen dat ik een oud AK77 board vind met E.O.A. defect en daar dan een Chip af halen en ide poort.... Maar dat is best wel erg veel werk en gedoe...
Zoals ik al zei is het (denk ik hoor) waarschijnlijk een optionele RAID-chip en dan heb je ook niets aan een 2e IDE-chip van hetzelfde mobo...
Pagina: 1