Geachte Tweakers na enige tijd speuren denk ik er bijna uit te zijn maar, even om het zeker te weten hier dit topic. Ik wil graag mijn eigen thuis netwerk met server en al om een hele reeks redenen waar ik jullie niet lastig mee wil vallen.
Ik heb thuis ADSL en heb dit tot mijn beschikking:
Server: Windows2003 Server Enterprice Edition
Router: Speedtouch510 (4port)
PC1 : Windows 2000 Professional
PC2 : Windows XP Professional
Splitter: ADSL-ISDN
Bestaande configuratie:
WWW>>>Splitter>>>Router>>>3 pc's
Zo komt het er (dacht ik) uit te zien
WWW>>>Splitter>>>Server>>>Router>>>2 pc's
Ik heb een paar vragen over mijn toekomstige netwerk betreffende mijn Splitter, Router en Server.
1. De kabel die nu van de splitter naar ADSL router loopt heeft RJ-11 connectors, kan ik daar gewoon een RJ-45 connector op 1kant aansluiten om zo een verbinding van splitter tot server te creéren.
2. Op mijn Speedtouch510 router zit DHCP, DNS, NAT, is het niet mogelijk om alles van je router te wissen (flashen) zodat het eigenlijk gewoon een doorstuurpoort wordt zodat windows2003 het verkeer in en uit kan regelen en de router gewoon als switch kan functioneren? Of moet ik DHCP en DNS uitzetten en zowel op mijn Server2003 en Speedtouch510 poorten gaan forwarden om het verkeer in en uit mijn netwerk te regelen?
3. Als ik mijn Server nog voor de router wil zetten klopt het dan dat er 2 netwerkkaarten in moeten. Moet ik mijn netwerkkaarten in mijn Server dan zo instellen.
Voorbeeld:
Netwerkkaart 1
IP adres 192.168.2.1
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway Leeg ( Dit ben ik dan zelf toch)
Netwerkkaart 2
IP adres (IP van provider)
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway 0.0.0.0
DNS server ***.***.***.***
Ik ben benieuwd of dit allemaal kan en ben benieuwd wat jullie hier van vinden
Ik heb thuis ADSL en heb dit tot mijn beschikking:
Server: Windows2003 Server Enterprice Edition
Router: Speedtouch510 (4port)
PC1 : Windows 2000 Professional
PC2 : Windows XP Professional
Splitter: ADSL-ISDN
Bestaande configuratie:
WWW>>>Splitter>>>Router>>>3 pc's
Zo komt het er (dacht ik) uit te zien
WWW>>>Splitter>>>Server>>>Router>>>2 pc's
Ik heb een paar vragen over mijn toekomstige netwerk betreffende mijn Splitter, Router en Server.
1. De kabel die nu van de splitter naar ADSL router loopt heeft RJ-11 connectors, kan ik daar gewoon een RJ-45 connector op 1kant aansluiten om zo een verbinding van splitter tot server te creéren.
2. Op mijn Speedtouch510 router zit DHCP, DNS, NAT, is het niet mogelijk om alles van je router te wissen (flashen) zodat het eigenlijk gewoon een doorstuurpoort wordt zodat windows2003 het verkeer in en uit kan regelen en de router gewoon als switch kan functioneren? Of moet ik DHCP en DNS uitzetten en zowel op mijn Server2003 en Speedtouch510 poorten gaan forwarden om het verkeer in en uit mijn netwerk te regelen?
3. Als ik mijn Server nog voor de router wil zetten klopt het dan dat er 2 netwerkkaarten in moeten. Moet ik mijn netwerkkaarten in mijn Server dan zo instellen.
Voorbeeld:
Netwerkkaart 1
IP adres 192.168.2.1
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway Leeg ( Dit ben ik dan zelf toch)
Netwerkkaart 2
IP adres (IP van provider)
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway 0.0.0.0
DNS server ***.***.***.***
Ik ben benieuwd of dit allemaal kan en ben benieuwd wat jullie hier van vinden
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 14:28 ]