Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell Precision 340 & nieuw mobo...kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje.

Sinds een jaar of wat heb ik een Dell Precision Workstation 340
Mooie kast. Volledig schroefloos en alles is van binnen mooi weggewerkt.
Kortom: ik wil liever geen andere kast.

Misschien een noob vraagje, maar kan elke willekeurige mobo in deze kast? En
Heeft iemand hier ervaring daarmee? De meesten kasten zullen voldoen aan
standaarden waardoor de meeste hardware zal passen, maar bij Dell weet ik het niet…
De kast ziet er namelijk niet zo standaard uit van binnen.

Kan ik zonder problemen een mobo kopen voor deze kast? Of zijn er haken & ogen?

Bedankt!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35
kans op haken en ogen,

Mijn ervaring met dell is dat ze meestal custom made zijn en niet in andere kasten kunnen vice versa.
ik weet dit niet zeker want kheb hier niet de nieuweste dell computers staan maar dit is wat ik ervanaf weet :)

je kan altijd nog proberen te meten en dan een mobo meten om te kijken of het past maar dat is wat je zelf wilt.

in ieder geval veel suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Technokiddy schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:26:
kans op haken en ogen,

Mijn ervaring met dell is dat ze meestal custom made zijn en niet in andere kasten kunnen vice versa.
ik weet dit niet zeker want kheb hier niet de nieuweste dell computers staan maar dit is wat ik ervanaf weet :)

je kan altijd nog proberen te meten en dan een mobo meten om te kijken of het past maar dat is wat je zelf wilt.

in ieder geval veel suc6 ;)
thanx voor info.
Precision 340 is niet echt nieuw. Dus ik heb hoop.
Hij is ook fluisterstil doordat de fan op de proc niet op het koelblok zit maar in de achterkant van de kast (en daardoor veel groter kan zijn, en niet zo snel hoeft te draaien voor dezelfde hoeveelheid lucht) en de airflow gaat via een platic tunneltje zo naar het koelblok.

Leuk, maar om dit te behouden moet mijn nieuwe mobo dus op dezelfde plek de CPU hebben.
is dit vaak het geval? of juist niet?

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Met een hamer past alles :P

Ik vermoed dat het lastig zal zijn om een moederbord te vinden dat direct past. Maar met wat passen en meten en misschien met wat extra hulpmiddelen zal het toch vast wel moeten lukken....

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tenzij je zelf gaten voor je mobo-vijzen gaat boren, zie ik niet hoe je dat gaat kunnen monteren. Veel grote pc-bouwers doen hun best om te verhinderen dat kopers 3rd party-hardware in hun pc's installeren. Heb ooit es geprobeerd een doodgewone cd-drive in Dell Optiplex 233 Mhz in te bouwen, en dat lukte gewoonweg niet. Je zal wat moeten modden denk ik.

Plaats van cpu op je mobo kan sterk variëren, dus ik denk dat dat je keuze sterk beperkt

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 09-02-2005 15:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:13:
Tenzij je zelf gaten voor je mobo-vijzen gaat boren, zie ik niet hoe je dat gaat kunnen monteren. Veel grote pc-bouwers doen hun best om te verhinderen dat kopers 3rd party-hardware in hun pc's installeren. Heb ooit es geprobeerd een doodgewone cd-drive in Dell Optiplex 233 Mhz in te bouwen, en dat lukte gewoonweg niet. Je zal wat moeten modden denk ik.

Plaats van cpu op je mobo kan sterk variëren, dus ik denk dat dat je keuze sterk beperkt
Hier wat ik al bang voor. Dat met die koeling vind ik niet zo heel erg.
Maarja, de enige manier om een beetje te testen of alles past is het gewoon proberen.
Waar ik op hoop is dat iemand hier dat al eens geprobeerd heeft :)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ook maar een positief verhaal dan: Heb een Dimension P2-333 en daarbij kan het dus wel (er zit een standaard Intel Atlanta mobo in)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Tomba schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:15:
[...]

Ook maar een positief verhaal dan: Heb een Dimension P2-333 en daarbij kan het dus wel (er zit een standaard Intel Atlanta mobo in)
Er is hoop :D

Verwijderd

Je hebt ook nog te maken met de draadjes van de hd led, aan/uit knop enz en die zitten in een costummade kast meestal anders.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:42:
Je hebt ook nog te maken met de draadjes van de hd led, aan/uit knop enz en die zitten in een costummade kast meestal anders.
Ook waar. maar daar ga ik wel uitkomen denk ik :)
bedankt iig.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35
geen probleem en suc6 ermee :P je kan altijd nog een bierkratmod maken of een lego-mod als je er niet uitkomt :+ :+ :+

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking

Het maken van gaatjes in je backpanel is neit zo'n probleem hoor, gewoon een boortje pakken wat iets kleiner is dan de buitenkant ven de schroefdraad en wat meer druk zetten bij het inschroeven.

offtopic:
Ik heb vorige week nog cd-roms in de deel optiplexjes van 200mhz geschroeft, gaat perfect, enige probeem was dat de gaatjes voor de schroefjes aan de onderkant je drive inmoeten, maar daar zitten ook schroefgaatjes hoor :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SA007 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:29:
[...]

Het maken van gaatjes in je backpanel is neit zo'n probleem hoor, gewoon een boortje pakken wat iets kleiner is dan de buitenkant ven de schroefdraad en wat meer druk zetten bij het inschroeven.

offtopic:
Ik heb vorige week nog cd-roms in de deel optiplexjes van 200mhz geschroeft, gaat perfect, enige probeem was dat de gaatjes voor de schroefjes aan de onderkant je drive inmoeten, maar daar zitten ook schroefgaatjes hoor :)
even offtopic:

bij mij ging het niet omdat de bay gewoon te klein was... heb cd-lezer van Dell vergeleken met een standaard en die eerste was dus groter :(
Had geen zin om plastic van frontje te gaan afschrapen of te gaan demonteren dus heb ik het maar gelaten

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:42
Letop! De stekkertjes van hd-led, power en resetbutton zitten bij Dell in 1 stekkertje verwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/case/images/DSC03057.jpg

Je zal dus aan het frontpanel nieuwe draadjes moeten solderen om alles werkende te krijgen. Gebruiker Korakal heeft hier op GoT ook een nieuw systeem in zn Dell case gebouwd. Hieronder wat links:

http://www.vanderhurk.nl/mark/got/case/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/583231/

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/case/images/DSC03078.jpg

Ik wil ooit hezelfde doen met bovenstaande kast. Houd ons dus op de hoogte! :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het duidelijke fotootje m.b.t. Led / power / reset combinatie. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 22:34 ]

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
je kunt natuurlijk ook een backplate van een andere kast erin modden. dan gaat het zeker passen, voeding van dell is meestal hetzelfde. de gaten van het mobo erin modden lijkt mij niet zo'n groot probleem alleen kijk hoe je uitkomt met je insteekkaarten: pci, agp. makkelijkste oplossing lijkt mij dus een backplate van een andere kast (atx). moet wel lukken denk ik als je zin hebt in wat modwerk en met een beetje geluk past het. eventueel even proberen met een ander mobo als je dat nog hebt liggen.
Pagina: 1