Toon posts:

[redhat] remote vensters overnemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat googelen ben ik tot zover geen goed antwoord tegen gekomen dus maybe weten de tweakers het hier.
Ik wil vanaf een andere computer remote bepaalde schermen op mijn redhat bak visueel (niet tekst based) overnemen via een programma.
Nu heb ik gezien dat ditkan via de mac met het programma genaamd x-11 en vroeg me af of er ook zo'n programma betaat!

Ik praat dus niet over een remote desktop client maar over bepaalde windows in redhat zoals b.v. update venster

thnx in advance

Verwijderd

Dit kan met Reflection-X

Kan je remote een programma starten, en hij displayed hem op je pc

login als root bijv.

dan op de prompt

xhost +
export DISPLAY=ipnummer:0.0

dan moet het lukken...

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Huh? Reflection X? Dat is toch een windows app (X-server voor windows)?

Zoals ik de TS begrijp, heeft hij 2 pc's waarop linux draait. Als dit het geval is kan je idd gewoon X forwarden (kijk ff in /etc/ssh/sshd_config ofzo voor X11 forwarding) en dan met "ssh -X" (of ff man ssh) inloggen op de pc waarop je de app wil opstarten. Als je hem nu opstart, wordt de uitvoer naar je werkstation gestuurd.

Maar meer info zou welkom zijn.

edit:
eerste hit met google op "x11 forwarding"
http://www.tldp.org/HOWTO/XDMCP-HOWTO/ssh.html

Misschien niet helemaal wat je wil, maar wel een mooi begin om te starten met lezen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Straphka op 09-02-2005 15:50 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 22:43
Overnemen is niet de juiste term denk ik, je wilt gewoon een programma starten op een andere PC en het beeld op je lokale PC krijgen? Of begrijp ik het dan verkeerd.

In ieder geval, dat is zo standaard als wat en is al sinds 1970 ofzoiets mogelijk met het X protocol.

Een al geopend venster van een (evt. andere) gebruiker overnemen is daarentegen heel iets anders, ik denk niet dat dat echt mogelijk is.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gewoon VNC toch, of zie ik dat verkeerd?? Die andere bak, wat voor OS is dat eigenlijk?

Verwijderd

In KDE kan je met "KDE desktop sharing" de desktop van iemand overnemen. Met RealVNC kan dit volgens mij ook, dit staat hier uitgelegd (dit heb ik zelf nog nooit gedaan).

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

En Gnome kan het ook via remote help oid, weet de exacte naam niet uit mn hoofd, maar het zit ergens in het standaard gnome menu.

Ik heb een WOS-post!

Pagina: 1