[Html] Mac / Windows verschillen

Pagina: 1
Acties:

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 11:47
Ik ben bezig met een site waarbij ik hele rare problemen heb (3 stuks).

Op mijn mac (waar ik de site op gemaakt heb) ziet de site er prima uit. Zowel met Safari als in Internet Explorer. Op mijn Windows xp computer met Internet Explorer heb ik de volgende problemen:

#1 main.html
De 3 plaatjes met de kleur balk horen verticaal gecentreerd te zijn maar ze staan direct boven aan de pagina.

#2 partys.htm
Heeft geen horizontale scroll bar nodig, en laat internet explorer ook niet zien. Maar bekijk je deze pagina in de frameset dat is er ineens een horizontale scrollbar bij.

#3 satrinxa.htm
De kralen slinger staat als achtergrond in een cell van de tabel die 100% / 100% (height / width), de achtergrond word hier alleen weergegeven tot waar de tekst stopt.

Zie ik iets over het hoofd of is dit iets waar ik niks aan kan doen?
Suggesties & workarounds zijn welkom.

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 20:06

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

#1 Je kan denk ik beter gewoon een vaste grote geven voor de cel waar de plaatjes instaan ipv procenten. Daarmee moet het opgelost zijn.

#2 Heeft ook weer met procenten te maken. Je tabel wordt passend in het venster gemaakt. Maak hier ook weer vaste waardes van.

#3 het zelfde... Pas dat eens allemaal aan.

[ Voor 42% gewijzigd door LoeiOrdinair op 09-02-2005 13:51 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Test je site ook eens in Firefox, daar ziet het er ook niet helemaal fris uit: de 3 plaatjes staan zelfs onder elkaar.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Opmaaktabellen zijn zwaar achterhaald. Ik zou me gaan verdiepen in XHTML en CSS als ik jou was.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
#2 probeer "overflow-x: hidden" als body-attribuut in je css. (had je ook even kunnen zoeken, is een algemeen bekend probleem)

#3 waarom dan niet gewoon bodyachtergrond? als het toch 100%x100% is?!

Overigens wil ik wel nog even de opmerking maken dat je code verschrikkelijk onoverzichtelijk is. Aan de ene kant gebruik je css, maar tegelijkertijd ook gewoon HTML-attributen voor style (width, heigth, background) etc. Bovendien heb je af en toe tekst staan zonder <p> <h1> oid, en af en toe in <span>.

En volgens mij (weet dit niet zeker, geen zin om het op te zoeken) is valign een attribuut van td en niet van tr. En omdat je dit bij élke cel gebruikt had je dit veel simpeler kunnen oplossen door
Cascading Stylesheet:
1
2
3
td {
   vertical-align: top;
}

te doen.

Ik heb zo het idee dat je site niet eens door je aangegeven HTML 4.0 Loose validator heen komt.

[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 09-02-2005 13:53 ]

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
blender schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:51:
Opmaaktabellen zijn zwaar achterhaald. Ik zou me gaan verdiepen in XHTML en CSS als ik jou was.
Als je wilt dat je pagina's er in MacIE nog enigszins uitzien moet je wel voorzichtig zijn met het toepassen van CSS truucjes die in moderne browsers wel kunnen, maar in absolute puinhoop resulteren op MacIE. Maarja nou is MacIE ook zwaar achterhaald ;)

XHTML biedt overigens qua opmaak overigens geen enkel voordeel t.o.v. HTML4.

• xAndyx
  • Laatst online: 26-01 11:47
Bedankt voor de reacties, heb het een en ander aangepast en dit zijn de problemen die er nu over zijn:

Windows:
Firefox: probleem #1 blijft
Internet Explorer: probleem #1 blijft, probleem #3 blijft

Mac:
Safari: Alles werkt nog, geen problemen :)
Internet Explorer: Achtergrond blijft herhalen, terwijl ik in het css bestand zeg alleen op de y-as herhalen
Pagina: 1