Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

xbox controller plug (male/female)

Pagina: 1
Acties:

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 14:38
Omdat mijn xbox een tyfus herrie maakt wil ik dat ding in de meterkast zetten en een verlengkabel maken voor de controller en DVD sensor. Nu moet je dan dus een male aan de ene kant hebben en female aan de andere kant om ook de sensor te gebruiken. Dat betekent dat ik de standaard extension cables die nu in de winkel liggen niet kan gebruiken want die zijn rond en alleen met controllers te gebruiken. Nu heb ik wel in de states met veel moeite een kabel gevonden : http://www.gameexpress.co...tail.cfm?UPC=666486714505 maar die is maar 1.8 meter (6 feet).

Mijn vraag : weet iemand een adres waar je losse xbox type female en male connectors kunt kopen ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Kun je niet die 1,8meter kabel kopen, doorknippen en er zelf een stukkie tussen zetten?

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Een betere oplossing om van die "tyfus herrie" af te komen is gewoon een nieuwe fan plaatsen van een iets betere en vooral stillere kwaliteit. Er staan op inet genoeg tut's met hoe je een pc fan erin kan zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Neophyte op 09-02-2005 13:58 ]

Senri no michi mo ippo kara

• Spam
Neophyte schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:57:
Een betere oplossing om van die "tyfus herrie" af te komen is gewoon een nieuwe fan plaatsen van een iets betere en vooral stillere kwaliteit. Er staan op inet genoeg tut's met hoe je een pc fan erin kan zetten.
Heb ik al gedaan en echt stil krijg je dat ding niet (8x8 pabst fan erin gezet). Ook maakt de hdd nogal wat geluid en als je er een DVD in steekt is dat gewoon een verschikkelijk geluid. Tenminste ; als je en kiss DP-500 gewend bent. Verder vind ik 'm eigenlijk buttlelijk en hoef ik er niet de hele tijd tegenaan te kijken.

• Spam
Misschien heb je de topic niet goed gelezen : deze kabel word in NL niet verkocht (zie je eigen link) en versturen vanuit USA komt nogal op een behoorlijk bedrag uit voor een paar pokkekabels. En dat is als het lukt : ik heb al 10 sites afgezocht en die shippen allemaal niet buiten USA.

Bovendien heb ik al gezegd dat 1.8 meter waarschijnlijk niet genoeg is. Dus ik probeer iets zelf in elkaar te knutselen.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Spam schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:21:
[...]

Heb ik al gedaan en echt stil krijg je dat ding niet (8x8 pabst fan erin gezet). Ook maakt de hdd nogal wat geluid en als je er een DVD in steekt is dat gewoon een verschikkelijk geluid. Tenminste ; als je en kiss DP-500 gewend bent. Verder vind ik 'm eigenlijk buttlelijk en hoef ik er niet de hele tijd tegenaan te kijken.
Hmmzz ok, dan zou ik even hierna kijken http://www.lik-sang.com/i...gory=83&products_id=1848&

Verzendkosten zijn superlaag en als je er genoeg besteld kosten ze ook geen drol meer...

(wel even zelf verlengen of gewoon de een op de ander aansluiten, al weet ik niet of er een maximale lengte is voor die kabels... kan me zo voorstellen dat als het te lang wordt het niet meer werkt)

[ Voor 17% gewijzigd door Neophyte op 09-02-2005 14:31 ]

Senri no michi mo ippo kara

• Spam
Neophyte schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:27:
[...]

Hmmzz ok, dan zou ik even hierna kijken http://www.lik-sang.com/i...gory=83&products_id=1848&

Verzendkosten zijn superlaag en als je er genoeg besteld kosten ze ook geen drol meer...

(wel even zelf verlengen of gewoon de een op de ander aansluiten, al weet ik niet of er een maximale lengte is voor die kabels... kan me zo voorstellen dat als het te lang wordt het niet meer werkt)
Kijk ; HIER heb ik wat aan ;)

Ik had deze nog niet gezien. Maar nadat je al 50 sites bent afgeweest waar ze elke keer de ronde connector laten zien dan kijk je op een gegeven moment erover heen. Inderdaad makkelijker om het op te knippen en een stuk USB ertussen te zetten.

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
klopt dat xbox gebruik maakt van usb kabels. echter houd er wel rekening mee dat xbox een draad extra heeft. namelijk 5 ipv 4.
Volgens mij een gele.

Die geeft als het goed is een seintje naar de xbox om te vertellen wat voor apparaat eraan hangt.
maar je kan verder ook UTP kabel gebruiken hoor. dan hou je 3 draadjes over.

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 20:40
spam, moeite met normaal praten? pokke kabels, tyfus herrie... komt koosjer over knul.

[ Voor 6% gewijzigd door kieltju op 09-02-2005 19:30 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Spam
kieltju schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:29:
spam, moeite met normaal praten? pokke kabels, tyfus herrie... komt koosjer over knul.
hmm...misschien heb je gelijk ;)

• Spam
Neophyte schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:27:
[...]

Err...ik heb me zitten vergissen. Dit zijn dus nu JUIST NIET de kabels die ik moet hebben. Dit zijn de ronde. Ik heb dus deze (http://www.darkplanets.com/product_info.asp?pid=625) nodig. Door te zoeken op joypad extension cable heb ik deze site gevonden en hier kan ik wel bestellen omdat het brits is. Dus ik heb er toch nog wat aan gehad ;)

Mocht iemand nog weten waar je de connectors los kunt krijgen hou ik me nog warm aanbevolen want deze site is niet goedkoop.

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Spam schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:33:
Omdat mijn xbox een tyfus herrie maakt wil ik dat ding in de meterkast zetten en een verlengkabel maken voor de controller en DVD sensor. Nu moet je dan dus een male aan de ene kant hebben en female aan de andere kant om ook de sensor te gebruiken. Dat betekent dat ik de standaard extension cables die nu in de winkel liggen niet kan gebruiken want die zijn rond en alleen met controllers te gebruiken. Nu heb ik wel in de states met veel moeite een kabel gevonden : http://www.gameexpress.co...tail.cfm?UPC=666486714505 maar die is maar 1.8 meter (6 feet).

Mijn vraag : weet iemand een adres waar je losse xbox type female en male connectors kunt kopen ?
je kunt je xbox ook verrijken met een chip (dit is niet illegaal) zodat je backups kan maken van je games. je kunt dan softwarematig je fan ( is er maar 1tje) op 6v zetten. de harddisk kun je vervangen voor een stillere. heb ik zelf ook mijn xbox hoor je bijna niet.

• Spam
Blackstealth schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:04:
[...]

je kunt je xbox ook verrijken met een chip (dit is niet illegaal) zodat je backups kan maken van je games. je kunt dan softwarematig je fan ( is er maar 1tje) op 6v zetten. de harddisk kun je vervangen voor een stillere. heb ik zelf ook mijn xbox hoor je bijna niet.
Ik heb een 1.5 xbox (dus geen GPU fan) met een TSOP mod en een 120GB samsung spinpoint. Ja, ik weet van die softwarematige instellingen af (XBMC) en heb er al genoeg mee gespeeld om te weten dat het er niet stil van word. En zoals ik al eerder heb gepost heb ik er al een pabst 8x8 fan ingezet (19dB output). Flinke geluidsreductie maar hij maakt nog steeds teveel lawaai. Ik ben namelijk iets te laag gaan zitten (volgens de specs op internet zat ik er boven) met mijn CFM's waardoor de fan harder (30~48%) moet werken om de box op 55 graden te houden (beetje stom, maar ik heb geen zin om nog eens een fan te gaan zitten versnijden). Maar zelfs als dat zou werken zit ik nog steeds met die waardeloze DVD speler die op plastic zit te trillen. En de harde schijf kun je ook niet echt stil krijgen, en dat terwijl ik toch wel een van de stilste harde schijven heb die er te krijgen zijn. En elke trilling in dit ding word sowieso versterkt door dat blik wat erom heen zit. Ik heb er al zelfs kurk aan de bovenkant in gedaan om 'm stil te krijgen. Geen effect...

Dus word ie verbannen naar de meterkast :P

Overigens zijn er veel mensen die beweren op dit forum hun xbox stil te hebben. Veel daarvan spelen spelletjes dus horen het niet of zetten het volume tijdens een film extra hard. Ja logisch dat je het dan niet hoort :(

Ik kijk graag films ermee en daar zitten geregeld stille momenten in en om dan die xbox te horen reutelen is uiterst irritant.

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 12:51
moet je ff op www.psxshop.nl kijken hebben ze ook wat Xbox spullen op ook verlengkabel

maar volgens mij is dit die gene die niet nodig hebt

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Wel irritant dat de verlengkabels eigenlijk geen echte verlengkabels zijn.
Mijn definitie van een echte verlengkabel is dat je de twee uiteinden inelkaar kan steken. Bij een xdoos-controller-verlengkabel is dit helaas vaak niet zo.

je kan natuurlijk ook gewoon zelf bezig met draadjes aanelkaar solderen of solderen aan 5-polige mini-din stekkertjes.

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/2535.jpg

dus een paar van deze twee kopen:
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1254
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1248

www.nintendocasemods.com

• Spam
Dat maakt het nu juist zo irritant. Ik moet dus niet die ronde hebben (die ze overal hebben) maar de male/female stekkers direct op de console zitten. Dit omdat de DVD sensor ook direct aan de voorkant erin steekt. Die 5DIN stekkers worden inderdaad gebruikt om een standaard controller kabel te verlengen en zijn misschien wel perfect als ik eenmaal de kabels heb en ik ze wil verlengen. Maar het liefst koop ik 1 male, 1 female stekker en zet er een lekker lange USB kabel tussen.

Maar misschien werkt het dan niet meer met die ene gele draad ?

• Digital-DNA

Digital-DNA

wat je ook gewoon kunt doen:

- hak de connector van de dvd-sensor (met een stukje draad eraan) en zet daar een male en female DIN5 connectortjes tussen (zo maak je in feite je eigen fall-protection die gewone controllers ook hebben)

- koop een utp kabel zolang je nodig hebt en gebruik weer die connectortjes aan de uiteinden (soldeer meerdere aders aan 1 pin voor betere signaaloverdracht, vooral de rode en zwarte (+5V en GND) is belangrijk en de gele juist niet, UTP heeft 8 aders)

zet die utp tussen je dvd-sensor en je homemade fall protection en klaar ben je :)

Trouwens die ronde stekkertjes van de xdoos zijn geen standaard 5DIN maar hebben een andere vorm.

[ Voor 22% gewijzigd door Digital-DNA op 10-02-2005 14:25 ]

www.nintendocasemods.com

• Spam
Digital-DNA schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:08:
wat je ook gewoon kunt doen:

- hak de connector van de dvd-sensor (met een stukje draad eraan) en zet daar een male en female DIN5 connectortjes tussen (zo maak je in feite je eigen fall-protection die gewone controllers ook hebben)

- koop een utp kabel zolang je nodig hebt en gebruik weer die connectortjes aan de uiteinden (soldeer meerdere aders aan 1 pin voor betere signaaloverdracht, vooral de rode en zwarte (+5V en GND) is belangrijk en de gele juist niet, UTP heeft 8 aders)

zet die utp tussen je dvd-sensor en je homemade fall protection en klaar ben je :)

Trouwens die ronde stekkertjes van de xdoos zijn geen standaard 5DIN maar hebben een andere vorm.
Hmm, dat zou kunnen maar ik wil dus twee verlengkabels plaatsen : een voor de controller en de ander voor de DVD sensor en dan, als ik een spel met z'n tweeen wil spelen, de sensor eruit halen en daar de tweede controller op plaatsen. Dan zou ik weer de specifieke XBOX female connector of die verlengkabel connector moeten hebben.

In the end is het toch makkelijker om de kabels die boven beschreven staan toch maar te kopen en dan op te hakken en er een stuk tussen te zetten. Ik zal het waarschijnlijk toch moeten ophakken omdat het door een gat in de muur moet en daar zullen die connectors wel te dik voor zijn. Uiteindelijk dus gewoon een standaard USB kabel ertussen plakken om te verlengen. Wel jammer dat die specifieke xbox connectors nergens apart te koop zijn want twee van die connectors + verzendkosten kost toch wel 22 euro. naja, maar dan heb je ook wat ;)

• Digital-DNA

Digital-DNA

ik weet niet of het goed gaat werken als je een gewone usb-kabel gebruikt omdat die dus niet het gele draadje heeft

als je een xbox-controller op pc aansluit heb je die niet nodig maar ik weet niet wat je xbox er van zou gaan vinden

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1