[ASP] Tabel vullen met vaste velden en dynamische content

Pagina: 1
Acties:

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 08:20

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Dames en heren Tweakers,

Ik ben bezig met een CMS aan het bouwen voor een bedrijf. Op de website moet dan zodanig ook de dingen aangepast worden. Het CMS is in principe af dus daar geen problemen. Geheel in ASP gemaakt trouwens.

De website kent een portfolio, dit portfolio kent een 10tal categorieen. Men kan een categorie kiezen door in een raster van 6x4 plaatjes een categorie te kiezen, door op het betreffend plaatje te klikken.

Elk veld uit die tabel van 6x4 vakken heeft een positie. Genummerd van 1-24. In de database is tevens ruimte voor 24 categorieen die op een willekeurige positie in de tabel op de site geplaats kunnen worden.

Nu is mijn vraag. Hoe kreeg ik in een tabel het zo voor elkaar dat ik op positie 5 de categorie krijg die ik op positie 5 wil. Elke categorie heeft namelijk zijn eigen plaatje en die moet dan getoond worden op de positie (in dit geval positie 5)

It's me Mario

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ehm, bij elke categorie ook de positie opslaan :?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
gedaan, maar hoe moet ik die oproepen bij het openen van de site.

Dus hoe moet ik de tabel in elkaar zetten zodat hij op positie 5 de categorie pakt die op positie 5 moet?

It's me Mario

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
ik heb nu bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<table>
<%
set RS = server.CreateObject("adodb.recordset")
RS.Open "SELECT * FROM CATEGORIEEN, BESTANDEN WHERE CATEGORIEEN.AFBEELDING = ITEMID", Conn
%>

<tr class=portfolio>
<td class=portfolio><a href="categorie.asp" target=_blank>[img]"USERFILES/<%=RS("BESTAND")%>"[/img]</a></td></tr>
</table>

[ Voor 26% gewijzigd door mmniet op 09-02-2005 13:35 ]

It's me Mario

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:52

mulder

ik spuug op het trottoir

als je nou eens de categorieen op de juiste volgorde uit de database haalt, de recordset door fietst en ondertussen de tabel(lees cellen) maakt... dan gaat het praktisch vanzelf toch?

oogjes open, snaveltjes dicht

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
ow, wat stom, dat ik er niet op kwam, bedankt!

It's me Mario

Pagina: 1