Flikkerend beeld mobo probleem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-04 10:26
Sinds enkele weken heb ik het probleem dat m'n beeld 1sec flikkert bij sommige handelingen. Handelingen zoals: op de geavanceerde eigenschappen van het beeldscherm drukken, op de eigenschappen van een videobestand(.mpg, .avi) druk of dees verwijder en tijdens het starten van windows.
Ook heb ik bij het spel counterstrike dat m'n beeld soms wel een paar keer per minuut even een seconde hangt.
Ook wordt mijn monitor niet meer automatisch herkend wat voorheen wel het geval was. En m'n 3dmark03 resultaten zijn ook een beetje teleurstellend(6000).

Eerst dacht ik dat het een videokaart probleem was maar ik heb em vervangen en andere kaarten geprobeerd (ti4200) en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb alle pci kaarten eruit gehaald om te testen of het misschien door 1 van die komt maar ook zonder resultaat. Het geheugen heb ik getest maar gaf geen errors in memtest.
Het enige wat zo'n beetje over blijft is m'n mobo (gigabyte pe667 ultra2) en m'n proc (owja en monitor maar dat lijkt me sterk).

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik het het beste kan testen? Wil wel weten waar het aan ligt voor ik weer wat nieuws aanschaf :)

Voor verdere specs zie sig.

bvd

[ Voor 19% gewijzigd door SICK op 09-02-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Is je voeding 85% zeker, ik had het ook afgelopen 2 maanden. Vorige week een nieuwe voeding besteld, 600watt enermax, tja heb nogal veel SATA schijven dr in hangen, en geen problemen meer. Systeem draait weer als een tierelier. Dacht eerst dat het mijn videokaart was, maar na deze in een andere computer te proberen was dat het probleem niet.

edit: vooraal de geforce 4 ti4xxx serie zuipt veel stroom

Helaas wordt de voeding altijd vergeten, je somt alle onderdelen op waar het aan zou kunnen liggen, behalve je voeding. Maar dit iswel de hart van je pc, zonder degelijke voeding geen stabiel systeem.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 09-02-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
Anoniem: 105758 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:09:
Is je voeding 85% zeker, ik had het ook afgelopen 2 maanden. Vorige week een nieuwe voeding besteld, 600watt enermax, tja heb nogal veel SATA schijven dr in hangen, en geen problemen meer. Systeem draait weer als een tierelier. Dacht eerst dat het mijn videokaart was, maar na deze in een andere computer te proberen was dat het probleem niet.

edit: vooraal de geforce 4 ti4xxx serie zuipt veel stroom

Helaas wordt de voeding altijd vergeten, je somt alle onderdelen op waar het aan zou kunnen liggen, behalve je voeding. Maar dit iswel de hart van je pc, zonder degelijke voeding geen stabiel systeem.
Het gekke is dat hij wel stabiel heeft gelopen hiervoor terwijl ik niks aan m'n setup veranderd had kreeg ik het probleem opeens.

M'n voeding is een coolermaster 350watt (zat bij centurion 5 kast), opzich lijkt me die voeding wel sterk genoeg voor m'n systeem. Ik heb op dit moment jammer genoeg geen sterkere voeding om het te testen. Weet je toevallig een manier om je voeding te testen?

iig bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Het kan dat als een voeding langere tijd op z'n tenen moet lopen dat deze langzaamaan "verslijt" en minder vermogen gaat leveren.
Wat je nog kan proberen is met een zo minimaal mogelijke hoeveelheid onderdelen te starten.
Het liefste zou ik nog opstarten met een klein pci videokaartje want die verbruiken weinig...
En dan de "storende" handelingen te herhalen. Op die manier kan je proberen min of meer je voeding uit te sluiten.
Je zou ook nog aan drivers kunnen denken, onlangs die nog verandert?
Want ondanks dat een voeding wordt gesugereerd lijkt mij dit meer een dirver probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SICK schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:17:
[...]

Het gekke is dat hij wel stabiel heeft gelopen hiervoor terwijl ik niks aan m'n setup veranderd had kreeg ik het probleem opeens.

M'n voeding is een coolermaster 350watt (zat bij centurion 5 kast), opzich lijkt me die voeding wel sterk genoeg voor m'n systeem. Ik heb op dit moment jammer genoeg geen sterkere voeding om het te testen. Weet je toevallig een manier om je voeding te testen?

iig bedankt voor je hulp.
Dat was het gekke bij mij ook, Sinds september vorig jaar niks veranderd, en opeens in december begon het beeld te flikkeren.

edit: kijk eens na je 3.3 volt lijn. die was bij mijn oude voeding op 3.07, na mijn idee niet helemaal de bedoeling :D

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 09-02-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
y2kbug schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:33:
Het kan dat als een voeding langere tijd op z'n tenen moet lopen dat deze langzaamaan "verslijt" en minder vermogen gaat leveren.
Wat je nog kan proberen is met een zo minimaal mogelijke hoeveelheid onderdelen te starten.
Het liefste zou ik nog opstarten met een klein pci videokaartje want die verbruiken weinig...
En dan de "storende" handelingen te herhalen. Op die manier kan je proberen min of meer je voeding uit te sluiten.
Je zou ook nog aan drivers kunnen denken, onlangs die nog verandert?
Want ondanks dat een voeding wordt gesugereerd lijkt mij dit meer een dirver probleem.
Ik heb verschillende (nvidia)drivers geprobeerd allemaal zonder resultaat. Wat me wel opviel was toen ik helemaal geen drivers geinstalleerd had (standaard videokaart drivers van WinXP) had ik het probleem van het flikkeren niet.

Ik heb het ook al met wat onderdelen eruit geprobeerd, proc/1xmem/gfx/2hd's wel(bootfile staat perongeluk op 1 disc en windows op andere :*) ) dit ook zonder resultaat.

ik heb even in de bios gekeken voor de voedings voltages:

VCore: 1.520V
+1.5V: 1.472V
+3.3V: 3.296V
+5V: 4.920V
+12V: 11.776V

[ Voor 11% gewijzigd door SICK op 09-02-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
heb je ook naar eventueel naar chipset drivers gekeken, misschien agp(mini) poort drivers of ide drivers.
Je voedings waarden moeten in orde zijn zo te zien.
Ik heb met een vorige pc wel altijd gehad dat deze bij bepaalde specifieke handelingen hikte vanwege het leuke feit dat windows met acpi alle apperaten zoals vidkaart geluidskaart netwerkkaart en onboard raid op 1 irq had gezet.
Maar zoals het eruit ziet is het dus een driver probleem. Je zou kunnen proberen verder te expirimenteren met drivers maar je hebt al eea geprobeerd zeg je. Misschien moet je ook zoeken in je geinstalleerde updates dat daar wat ingeslopen is ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
y2kbug schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:28:
heb je ook naar eventueel naar chipset drivers gekeken, misschien agp(mini) poort drivers of ide drivers.
Je voedings waarden moeten in orde zijn zo te zien.
Ik heb met een vorige pc wel altijd gehad dat deze bij bepaalde specifieke handelingen hikte vanwege het leuke feit dat windows met acpi alle apperaten zoals vidkaart geluidskaart netwerkkaart en onboard raid op 1 irq had gezet.
Maar zoals het eruit ziet is het dus een driver probleem. Je zou kunnen proberen verder te expirimenteren met drivers maar je hebt al eea geprobeerd zeg je. Misschien moet je ook zoeken in je geinstalleerde updates dat daar wat ingeslopen is ofzo...
Net even de nieuwste intel chipset drivers geprobeerd maar zonder resultaat.
Ook even irq's gechecked m'n videokaart/usb controller/firewire kaart zitten op 1 irq. Weet niet of dat kwaad kan?

edit: even zonder usb en firewire geprobeerd zodat videokaart op 1 irq zit maar dit hielp ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door SICK op 09-02-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer toch eens een cheap ass pci 8mb videokaart, als die dan flikkert kun je je voeding iig uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
Anoniem: 105758 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:09:
probeer toch eens een cheap ass pci 8mb videokaart, als die dan flikkert kun je je voeding iig uitsluiten
net met een voodoo3 2000 32mb pci geprobeerd en daarmee geen flikkerend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is er na mijn idee niks mis met je videokaart, geheugen, moederbord etc

misschien een kennis die een betere voeding heeft waar je t mee kan testen, of mogen voedingen terug gebracht worden miscchien?

• SICK
Anoniem: 105758 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:02:
Dan is er na mijn idee niks mis met je videokaart, geheugen, moederbord etc

misschien een kennis die een betere voeding heeft waar je t mee kan testen, of mogen voedingen terug gebracht worden miscchien?
Ik heb jammer genoeg geen beter voeding die ik van iemand kan lenen. Ik heb nog wel een noname 300watt voeding. Zou het mogelijk zijn om ze tegelijk aan te sluiten?

kan maar wordt niet aangeraden, de spanningen die dan tussen moederbord IDE en harddisk IDE staan bijvoorbeeld kunnen dan verschillen.

• SICK
Anoniem: 105758 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:19:
kan maar wordt niet aangeraden, de spanningen die dan tussen moederbord IDE en harddisk IDE staan bijvoorbeeld kunnen dan verschillen.
Ok dan probeer ik dat maar liever niet.

Wel even de 300watt noname alleen aangesloten (met zo min mogelijk andere apparaten) maar ook nog het zelfde probleem.
ok dit zegt niet zoveel natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
Nieuw mobo (MSI pt8 Neo-V) geprobeerd nog steeds hetzelfde probleem van het flikkerend beeld. Hopelijk is ie nu wel wat stabieler in games. Anders moet het wel de voeding of proc zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 18:01
Het ligt NIET aan je pc kan ik je vertellen.

* knip *

http://www.alegsa.com.ar/...deo%20file%20deletion.php

[ Voor 126% gewijzigd door ^Ripper op 12-02-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
haha toevallig ben ik net zelf achter gekomen dat het aan m'n monitor ligt. Even een oude daewoo 15" aangesloten en die werd wel ontdekt en had geen geflikker.Ik ga even die site lezen.

edit: ok thnx dit werkt ! _/-\o_ wist ik dit maar eerder en kon ik maar beter googlen ofzo :)

trouwens wel een beetje raar dat sommige monitors het hebben en andere niet.

[ Voor 38% gewijzigd door SICK op 12-02-2005 16:03 ]

Pagina: 1