Ik heb genoeg van RH welke Distro dan

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb nu ruim een jar ervaring met linux. Ik heb kernel gecompileerd Samab draaiend als NT emulator. Bel in naar demon internet en gebruik linux als gateway. Kortom ik weet wel iets linux tegenwoordig. Welke distro bevelen jullie dan aan

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Persoonlijk beveel ik debian van harte aan, en er gaan ook mensen slackware adviseren. Let maar op ;)

edit:

Oh ja en er gaan mensen freebsd/netbsd roepen, bijna vergeten >:)

Verwijderd

SLACKWARE! of TurboLinux! die rulen echt giga hard!

:) sjah wat kun je er verder over zegge ?

-Reflex-
reflex@skinner.ath.cx

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
slackware :)

beetje bsd stijl..

• mavink
Ik zei het toch >:) Laten we met z'n allen eens een manier bedenken waarop we op een objectieve manier linux-distro's kunnen vergelijken, in plaats van alleen maar te roepen wat we het lekkerste vinden werken. Iemand ideeen?

Verwijderd

Distri's als Slack en Debian laten je het meeste zelf doen, je leert er dus ook 't meeste van (ik werk zelf met Slack...).
Als je wat meer van tooltje-dit, tooltje-dat houdt, is SuSE een goede keuze, erg gebruikersvriendelijk...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Slackware :)

En Vink.. zeur niet, tis nogal logisch dat dat gezegd wordt, Debian en Slackware roeleren gewoon :P

• mavink
Ben ik helemaal met je eens hoor, tenminste debian, slackware heb ik al een jaar of 4 niet meer gebruikt dus daar kan ik weinig over zeggen.

Maar het punt is dat ik debian vooral goed vind omdat ik zulke slechte ervaringen met andere distro's heb, zoals redhat 7 met die gcc-geintjes, en suse met dat irritante Yast dat allemaal configuratiebestanden door elkaar gooit.

Wat ik me dus afvraag is, hoe zou je deze distro's kunnen vergelijken zonder ze allemaal proberen?

Verwijderd

Waarom zetten we niet _zelf_ de ideale distro in elkaar? :P:P:P:P:P

http://www.linuxfromscratch.org/

Verwijderd

slackware bevalt mij uitstekend. Maar of het nog slackware is nu na alle eigen updates? Voordeel van slackware is wel dat je mooie cleane install krijgt waarop veel makkelijk compileert. Debian ken ik niet ... :?

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Hmm ik weet het nuet tussen Debian en Slackware, Debian rouleert op een server vanwege de vele updates en de foolproof methode (niets gecompileer gewoon makkelijk .deb files en als je moet compilen mooie .debs), maar slackware rulez op een werk/klooi pc waar een kleine fout geen kwaad kan maar waar je gewoon zelf wil klooien :P

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Petuhr

FreeBSD

:) Slackware :)

Grtz Petuhr

Verwijderd

slackware roeleert.... :)

• JJJ
  • Nu online

JJJ

Mandrake 7.2 ;)

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Op zondag 07 januari 2001 11:11 schreef JJJ het volgende:
Mandrake 7.2 ;)
:?

Ahum, hij was Redhat beu, en Mandrake is op RedHat gebaseerd.

• Pc123
  • Laatst online: 09:24
Dat wel ja maar ik vind zelf Mandrake beter dan Redhat.

• mavink
Op de UT hebben we hier en daar deze draaien:
RatHead LynnUX 1.0
Ik geloof dat iedereen wel kan raden waar die op gebaseerd is, maar dan wel met flink wat wijzigingen :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 07 januari 2001 15:00 schreef vink het volgende:
RatHead LynnUX 1.0
ROTFL :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik zou zelf voor Debian of FreeBSD gaan. Men zegt dat ze voor de iets gevorderde linuxgebruiker zijn. In elk geval zijn ze veel beter dan het brakke RH 7.0 met die irritante kgcc. Van alle distro's vind ik RH toch wel de minste.

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ik zou voor Windows ME gaan. Puike distro!

Verwijderd

Debian!

>:)

Verwijderd

asje genoeg hebt cvan RH zou ik upgraden naar redHat 7.0 >:)
Zo veel verrassende wendingen, compilers, bugs en andere shit.

Heb je behoorlijk wat kennis voor nodig om dat goed te krijgen :)
Noem het een uitdaging

Verwijderd

Ik prefereer Mandrake.
v7.2 werkt heerlijk stabiel en ziet er mooi gelikt uit :P

• noMSforme
  • Laatst online: 10-03-2022
Dus niet RH maar Slackware, Debian, Mandrake of SuSE.

Mandrake is inderdaad gebaseerd op RH maar schijnt veel minder fouten te bevatten.
Op mijn werk hebben we na de blamage van RH nu SuSE.

De SuSE distro is erg compleet en bevat zo'n beetje elk progje dat je je maar wensen kan (6 CD's) en gemakkelijk verkrijgbaar.
Tevens zit er een goed boek bij (in het Engels) en heb je tijdelijke ondersteuning.

Ik weet niet hoe dat bij Slackware, Mandrake en Debian is? Anyone ??

En misschien is het slim om te wachten tot de eerste 2.4.0 kernel-distro's uitkomen. Dan hoef je niet gelijk te updaten :)

Oops freeBSD vergeten.. sorry!!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

ik heb debian en slack een tijdje.. en ga toch voor debian :)
/edit BTW heren FreeBSD is geen linux he! :D

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
persoonlijk ken ik debian niet goed, slackware ken ik inmiddels wel aardig. En die vind ik goed werken. SuSe kan ik absoluut niet mee overweg. Mandrake is daarentegen weer ideaal op workstations

is mijn mening

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
Ikzelf ga voor slack omdat ik debian niet helemaal volg, kan init scripts minder goed vinden enzo, maar komt gewoon omdat ik slack gewend ben. Ik zie apt als enig echt pluspunt dat debian boven slack heeft, maar ikzelf vind het leuk om alles zelf te compilen enzo...
Debian en Slack zijn wel de favo's, maar echt een beste kan ik je niet geven, beide voldoen...
Pagina: 1