Kijkhoek LCD scherm laptop rondvraag.

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik beschik met trots over nieuwe (beetje 2ehands gekocht) Dell Latitude D600. Het heeft zelfs beetje kunnen draaien met zware WoW spel, alleen als het idioot druk wordt, dan wordt het meer swappen met hd. Maar het werkt.

De scherm is mooi met 1400x1050, maar ik zag iets wat ik niet eerder heb opgevallen. Deze scherm blijkt een korte kijkhoek te hebben.
De 'lichtvlak' achter zie je duidelijk verplaatsen op horizontale lijn en verticaal wordt het donkerder / negatiever.

Ik weet dat er laptops zijn met zeer grote kijkhoek, en mijn scherm een kleine kijkhoek.
Is dit altijd zo of bestaan er toch nog betere 1400x1050 scherm voor D600 en andere 14,1 inch modellen? Welke merk heeft dan grote kijkhoek en welke kleine?

Ik ben benieuwd naar andere users hier die ook laptop hebben.
Vertel eens wat over je laptop.
Welke type LCD scherm zit erop, hoe groot is de kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Mijn zusjes hebben sinds een maand een Packard Bell (iCOmplete 2005), en daar zit een 14.5" breedbeels TFT scherm in. Dit is een "Diamond View" scherm, geen idee wat het precies is, maar de kijkhoek is waanzinnig groot! En de scherpte al helemaal!

Maar waarom wil je dit eigenlijk weten? ga je je TFT scherm er uit slopen en er een mooiere / betere in zitten? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Diamond view is met zon zgn glasplaat er voor, deze maken eigenlijk gebruik van sony's black onyx techniek.

Als je trouwens een niet reflectief scherm zoekt (dankzij die glasplaat reflecteerd het als een gek ;)) moet je kijken naar de IBM T42 serie's met een 15" scherm. Deze zijn flexview. En hebben echt een enorm goede inkijkhoek.

Ik was er gewoon over verbaasd. Deze schermen zijn in zowel 1400x1050 als in 1600x1200 leverbaar, waar mijn voorkeur naar de 1600x1200 uitgaat omdat deze iets sneller is (tearing / ghosting niet aanwezig) en de hogere resolutie, echter is die 1400x1050 iets helderder :)

Maargoed, daar kun je dus ook voor kiezen.
Maar eerlikk is eerlijk, die black onyx schermen zijn erg goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 09-02-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Maar waarom wil je dit eigenlijk weten? ga je je TFT scherm er uit slopen en er een mooiere / betere in zitten? :*)
Yup, als op Duitse Ebay een juiste scherm ligt (moet wel weten welke merk goed is) dan kan ik proberen.... vervangen :)

Maar eerst even natrekken, liefst van Dell users, welke schermen ze hebben en hun kijkhoek.
Ik ben nieuwsgierig naar.

[ Voor 5% gewijzigd door MrDummy op 09-02-2005 13:17 ]

Verwijderd

Als je er zo'n Packard-Bell scherm in gaat vouwen zouden veel Tweakers graag een fotoreportage zien denk ik. Ik heb eigenlijk geen idee of dit wel mogelijk is, of dat je echt een scherm van dezelfde fabrikant moet hebben. Ik vind het een gewaagd plan in elk geval.
Ze zijn in elk geval inderdaad erg mooi de Packard-Bell schermen. Ik heb er laatst nog een bekeken in de winkel. Mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Nogal weinig reacties hier, zou me verbazen dat veel tweakers hier wel es een laptop in hun bezit hebben? Of is kijkhoek van je scherm een s-e-c-r-e-t? :X :)

Ik wou beetje overzicht hebben van de laptops en hun type LCD schermen. Een greep daarvan heeft kleine kijkhoek.

Mensen die laptop zoeken, maar zich zorgen maken over kleine kijkhoek, zou hier wat info kunnen opzoeken of vragen. De kleine kijkhoek van LCD scherm is gewoon vervelende tekortkoming. Je vrienden kunnen dan niet meer mooi meekijken, want voor hun ogen is het dan iets donkerder geworden. En bovendien hoef je de LCD scherm niet steeds precies opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Acer Aspire 2012WLMi. De kijkhoek van dat scherm is zeer goed, het scherm is vlug, maar toch een klein beetje ghosting waar te nemen in Half-Life 2 (in andere spellen niet).
Ik kan het scherm nog perfect lezen als ik bijna recht op de zijkant van het scherm kijk. Het paneel dat er in zit is van LG.Philips. Resolutie 1280x800 (wat te laag is vind ik).

Uit de service guide van m'n laptop:
LCD 15.4 IN. WXGA LG (LP154W01-A3) LK.15408.001

Als je meer wilt weten over het paneel in jouw laptop loont het zeker de moeite om eens op zoek te gaan naar de service guide van jouw laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een Toshiba m30x met truebrite scherm (wxga), inkijkhoek is echt super, als ik helemaal van de zijkant kijk dan zijn alleen de kleuren een beetje anders maar alles is dan nog goed te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals MrDummy al zei, Sony's xblack schermen zijn echt geweldig :)
Zitten geloof ik op bijna alle Sony Vaio, andere merken kan ik zo niet noemen, maar als je de brightness op normaal instelt kan je echt vanuit bijna alle hoeken alles goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Prima, maar ik hoor nog steeds niks van Dell laptops. Ook niks over kleine kijkhoek schermen.
Hoe komt dat? Ik zie genoeg Dell topics hier maar niks hier... :(

Ik ben nog steeds nieuwsgierig hoe het zit met hen...
Pagina: 1