[ADSL] Nieuwe modem / netwerk / bekabeling

Pagina: 1
Acties:

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 14:13
Skynet ADSL Go 3.3MBit down / 192kbit up

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/smason/adsl.JPG

Momenteel heb ik een Asus ADSL USB modem met een lange adsl kabel (groen op foto)
Maar mijn verbinding valt constant weg en ik verdenk die vieze USB modem.

Ik wil nu een ADSL modem router switch kopen (Netgear DG834)

Nu had ik al een draadloze oplossing geprobeerd maar dat werkt niet goed.

Dus gaan we nu een kabel BUITENSHUIS (die adsl kabel binnenshuis ligt vies in de weg) leggen naar de kamer waar de pc's staan.

Mijn vraag is dan: wèlke kabel moet ik daar leggen (oranje)?

1- telefoonkabel, zodat ik een nieuwe telefoonaansluiting heb in die kamer
2- adsl-kabel (rj11?)
3- UTP kabel

bij de eerste twee kan ik die adsl router switch kopen (en in pckamer zetten), maar bij de UTP kabel moet ik waar mijn telefoonaansluiting binnenkomt een ADSL ethernet modem zetten, en dan in de pckamer een switch?

ik zou persoonlijk een extra telefoonaansluiting maken, wat is jullie mening?

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-04 12:24
smason schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:23:
Skynet ADSL Go 3.3MBit down / 192kbit up

[afbeelding]

Momenteel heb ik een Asus ADSL USB modem met een lange adsl kabel (groen op foto)
Maar mijn verbinding valt constant weg en ik verdenk die vieze USB modem.

Ik wil nu een ADSL modem router switch kopen (Netgear DG834)

Nu had ik al een draadloze oplossing geprobeerd maar dat werkt niet goed.

Dus gaan we nu een kabel BUITENSHUIS (die adsl kabel binnenshuis ligt vies in de weg) leggen naar de kamer waar de pc's staan.

Mijn vraag is dan: wèlke kabel moet ik daar leggen (oranje)?

1- telefoonkabel, zodat ik een nieuwe telefoonaansluiting heb in die kamer
2- adsl-kabel (rj11?)
3- UTP kabel

bij de eerste twee kan ik die adsl router switch kopen (en in pckamer zetten), maar bij de UTP kabel moet ik waar mijn telefoonaansluiting binnenkomt een ADSL ethernet modem zetten, en dan in de pckamer een switch?

ik zou persoonlijk een extra telefoonaansluiting maken, wat is jullie mening?
Het verstandigste is om UTP kabel te leggen, dan heb je het minste signaalverlies. Wanneer je ook een extra telefoonaansluiting wilt (en geen VoIP/VoDSL) dan kun je toch ook een aparte telefoonkabel trekken?

Los daarvan: weet je waarom die draadloze variant niet lukte? Zelf heb ik met een Linksys WAP54G accespoint in eerste instantie ook nogal problemen gehad om een normale verbinding te maken. Een upgrade van de firmware met een alternatieve firmware (heel simpel en veilig te doen) zorgde ervoor dat de verbinding nu zelfs zeer goed is als ik met mijn laptop een paar huizen verder ben. Dus misschien een idee om toch nog verder te experimenteren?

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 14:13
draadloze variant werkte wel redelijk, maar een heel pak duurder dan zo'n kabeltje trekken...