[WinXP] Meerdere keer hetzelfde programma openen

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• menollo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 10:55
Hoe kan ik in windows xp meerdere keren hetzelfde programma openen...|:(
Als ik bijvoorbeeld een spel 2 keer wil starten kan dat niet omdat de proccesnaam hetzelfde is en windows schakeld dan over naar de al gestarte versie.. is dit niet te veranderen in het register? (of moet ik gewoon linux bebruiken --> spellen werken daar niet zo goed, vooral de nieuwe niet, of mijn pc is er wat te traag voor :P )

Alvast bedankt _/-\o_

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 22:11

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

.exe verandere deed ik altijd met simpele progsels.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit met een spel of geinstalleerd programma werkt

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Menollo,

Dit heeft niets met Windows te maken - je kan namelijk bijvoorbeeld 'notepad' makkelijk 100 keer opstarten, maar het heeft te maken met de spellen die dit zelf controleren dat ze maar een keer opgestart kunnen worden.

Als er een specifiek spel is waar je dit probleem mee hebt zou je ik je topic kunnen verplaatsen naar Spielerij - Problemen & Vragen ? :)

• menollo
zeker weten?
zou het echt het programma zijn?
want waarom worden de programma's in linux dan beter gemaakt...
gaim kan ik in linux zo vaak starten als ik wil.. in windows dus maar 1 keer :'(

iig bedankt voor reactie

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-04 12:24
Menollo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:08:
zeker weten?
zou het echt het programma zijn?
want waarom worden de programma's in linux dan beter gemaakt...
gaim kan ik in linux zo vaak starten als ik wil.. in windows dus maar 1 keer :'(

iig bedankt voor reactie
Dat ligt idd aan het programma. Je kunt probleemloos tig keer een programma opstarten TENZIJ het programma dit zelf verhindert. Dit is dus niet een "minder beter" gemaakt, maar een bewuste keuze van de programmeur. Want zonder deze keuze van hem/haar zou het juist wel meerdere malen opgestart kunnen worden.

• menollo
Ik mag dus zelf niet kiezen wat ik start :'( ... wat jammer nouw (hoewel ik er wel in kan komen dat als je een bittorrent client maakt, je hem maar max. één keer startbaar maakt)
Pagina: 1