mishandelde 9700pro

Pagina: 1
Acties:

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06-2025
Hoi, ik weet nie of het hier thuis hoort maar anders verplaatsen jullie hem maar,

Nou mijn probleem

ong een half jaar geleden kocht ik een 2dehandse 9700pro,

nadat ik deze binne kreeg werkte hij wel maar niet echt ideaal ( ik dacht dat het aan mijn pc lag)
om de kaart goed te laten lopen moest ik hem een beetjes terug clocken.
naja zo erg was da nie maar toch liep hij heel soms in game vast.

maar k moest mij kaart steeds verder terug clocken ( onder tussen zater er al 3 fans op te blazen), en hij liep vaker vast

http://people.zeelandnet.nl/tielemans/bfvietnam.JPG
link naar leuke bugs :S

dus besloot ik gister de koeler er eens af te halen.....

er zat een andere koeler op dan standaart deze zat vast met seconde lijm aan de spacer.
nou koeler was er zo af
ik zie de core en zie een bruine laag rond de core ( het is of roest of verbrand ) je kon het er zo afschrapen ook de smd weerstanden of condensators waaren zwaar veroest..

daarna haal ik de koelpasta er af. OMG er zaten 2 redelijk diepe gaten in de core......

Ik maak me koelblokje ook schoon en doe nieuwe pasta op de core. leg koelblok op de spacer terug ( om hem er maar weer aan te lijmen ) zie ik dat het koelblok de core helemaal niet raakt de spacer is iets hoger dus er zal tch echt iets tussen moeten, maar het heeft altijd zo gezeten weer een rede waarom me kaart zo kut deed.

Maar nu ik een nieuw koelblok aant maken ben zie ik dat er ondertussen 3 van de weerstanden\ condensators af zijn. door die roest
naja ik heb zilver geleidende pasta dus ik kan gewoon verbinding maken werkt dat ?

en de vraag wat zal ik doen k heb wel een mailtje gesuurt naar de gene van wie ik hem heb gekocht, om te vragen wat hij er allemaal mee heeft gedaan. ( ook een gotter/ tweaker )

ik zal nog wel eens een foto maken van deze mishandelde kaart.....+ de putten in me core

Verwijderd

Die is, aan de screen te zien, duidelijk dood...

En helaas, weerstandjes er weer op zetten zul je moeten solderen.

Het lijkt me een dooie pipeline, of meer. Je zult ze met vcore verhogingen beter kunnen krijgen, of je zult wat pipes moeten uitzetten, en dan heb ik het over 9500NP biossen...

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 12:06 ]

• ddajantje
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:59:
Die is, aan de screen te zien, duidelijk dood...
weer iets verder terug clocken en hij doet het weer ( nu dan niet )

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 22:59

Hu9o

Schokkend

Die strepen in het beeld komt door een te hete core/mem.

Ik heb ooit eens iemand gezien die zo'n ring probeerde te verwijderen en daarmee ook een paar van die (mss wel) condensatoren heeft weg gesloopt. Maar z'n kaart deed het nog gewoon.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• ddajantje
Maar wat moet ik doen ivm dat iemand mij een gaare kaart heeft verkocht ?

Verwijderd

laat eens een foto zien dan van de core

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 17:36
ddajantje schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:02:
Maar wat moet ik doen ivm dat iemand mij een gaare kaart heeft verkocht ?
Tis een half jaar geleden, lijkt mij een beetje laat. Had je toch echt eerder moeten reageren naar betreffende persoon imo.

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:38:
[...]

Tis een half jaar geleden, lijkt mij een beetje laat. Had je toch echt eerder moeten reageren naar betreffende persoon imo.
Ligt eraan... blijkbaar had de vorige eigenaar toch wat vreemde praktijken met dit ding uitgehaald.. mijn inziens zou ik de betreffende man eens flink aan de baardharen trekken, maar ja dit soort dingen zijn nou eenmaal het risico van 2dehands :)

• ddajantje
http://people.zeelandnet.nl/tielemans/core3.JPG
ja zeelandnet deed dom dus kon ik nog maar 1 plaatje uploaden
maar je ziet toch al wel iets op de foto ..

ook zie je de mooie roest laag :S

[ Voor 11% gewijzigd door ddajantje op 10-02-2005 00:01 ]

Verwijderd

Wow man, alsof hij d'r overheen gejackt heeft. (fop fop fop). Dat DIE nog beeld GAF. Dat ding MOET haast wel een immense portie kortsluiting geven!

Verwijderd

Is het niet een beetje denkbaar dat die kerel van wie je hem hebt over gekocht er een wc op heeft gehad?
Dat zou in ieder geval de roest verklaren.
Mocht dat zo zijn vind ik het wel heel schijnheilig om hem zo te verkopen. :(

Verwijderd

Toen je die kaart kocht, kon je toch gelijk zien dat er "roest" op zat???

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wat een toeval.
Heb deze week precies hetzelfde gekregen, met een tweedehands 9800se.
Gaf het zelfde beeld als jou. En een paar dagen later viel het blok er af :(
Kijk ik zo'n een gapend gat in die dwars door de core gegaan is, met een stuk core aan het koelblok. Bleek de vorige eigenaar het met een of andere superlijm hebben vastgemaakt :(
Het heeft een jaar prima gewerkt, maar sinds deze week toen het koelblok eraf kwam, niet meer niks nada. Dus voor jou denk ik ook geen hoop meer.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het eerste wat bij mij opkomt toen ik dit helemaal las is van:
Die eigenaar heeft WC gebruikt (is mss iets mis mee gegaan bwen vrij zeker), vet overclocked, en toen na een tijd begon hij te merken dat de kaart raar deed dus d8 hij oke ik klok hem iets terug ene verkoop hem zo snel mogelijk!
Dat die kerel die je de kaart verkocht geen enorm rot gevoel hier aan over houd :r

Maar had je dit inderdaad zelf ook niet gezien dat er roest op zat toen je hem kocht, binnen kreeg. Want dan had je meteen moeten reageren. NU kan je eigenlijk niks meer verwachten van die kerel. rot voor je... :|

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• ddajantje
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 08:57:
Toen je die kaart kocht, kon je toch gelijk zien dat er "roest" op zat???
roest zat ronde de core he niet op de kaart
en k heb pas deze week het koelblok er af gehaald ..

en nog twee iets duidelijkere foto's

http://people.zeelandnet.nl/tielemans/core1.JPG
http://people.zeelandnet.nl/tielemans/core2.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door ddajantje op 10-02-2005 10:26 ]

Verwijderd

ddajantje schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:21:
[...]

Welke prutser durft zich hier een tweaker te noemen dat hij jou die kaart ZO verkoopt??
(dat wil ik dan wel weer weten)

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
ddajantje schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:21:
[...]

Ziet er net uit als mijn kapotte ati radeon 9200se nadat ik heb in mijn etsbak had gelazerd, OMFG wat is hier geheurd??

[www.ganzz.nl]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik denk dat er een andere koeler op heeft gezeten en dat die er op een niet al te voorzichtige manier verwijderd is.... Daarna is de originele koeler er weer opgezet en het ding verkocht aan een nietsvermoedende tweaker

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als hij jou die kaart zo verkocht heeft, dan maakt het niet uit hoe lang het geleden is hoor. Dan moet ie gewoon je geld terug geven. Daar komen we alleen net bij het volgende probleem. Hoe maak je duidelijk dat het al zo was, voordat jij em ging gebruiken?

Er is een groot verschil tussen per ongeluk een niet goed werkend produkt leveren en moedwillig de boel belazeren.

Hij ziet er echt niet lekker uit. Als die verkoper bij je in de buurt woont, dan zou ik maar gewoon even langs gaan en om uitleg vragen.

Desnoods probeer je het op een akkoordje te gooien. kosten delen o.i.d.

Verwijderd

Idd, mijn vriend verkocht mij ook eens een geforce4MX en die is nu ook dood. En ik had hem niet overclocked, en mooi gekoeld (zm80A+fan en ramsinks). Hij had alleen een NB37J (die Zalman northbridge cooler). Hij gebruikte hem met een redelijk hoge snelheid (310mhz core, 550mhz mem), vooral met die koeling.

Bij mij ging ie langzaam dood, totdat hij niet herkent werd door het bios in van mijn Mobo, ik heb verschillende keren geprobeerd de kaart te installeren. Als ik er eerst een andere PCI/AGP kaart in deed, kreeg ik hem soms aan de praat, maar dat werd steeds erger.

Nu heb ik dan in die pc weer die oude tnt2 M64 gedaan, godzijdank dat ik er nog een Voodoo 2 SLI in had zitten, anders had ik amper spellen kunnen spelen. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe kaart, en was ook aan het rondkijken op de 2dehands markt. Maar als ik zie hoe iemand een 3dkaart verkoopt met een koeler die vast zit met superlijm, ben ik toch meer geneigd naar nieuw+garantie. Dit verhaal doet me denken aan zo'n persoon die denkt dat een geforce FX 5200 met 256mb sneller is als een geforce 5500 met 128mb.

@Ddajantje: Die SMD's kan je best zelf erop solderen, gewoon zoeken naar SMD's met dezelfde weerstand, ik denk dat iemand je wel de gegevens kan geven van de SMD die je hiervoor nodig hebt. Misschien dat ie het dan met een redelijk snelheid doet. Ik zou btw wel eerst ff oefenen als je nooit soldeert.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had direct contact opgenomen met de verkoper... zelfs na een half jaar zou ik die persoon een belletje geven ;)

Verwijderd

Dat het ding nog beeld GAF, dit is zwaar kortsluiting verzorgend. ONGELOVELIJK dat die dude hem zo verkocht? Bij V&A gekocht? Gelijk zwáár kritisch verhaal neerzetten, zorgen dat die dude nooit meer iets verkocht. En een half jaar is NIETS, het ding heeft toch nooit goed gedaan? Laat hem of goed spul verkopen, of geld terug. Hij had je net zo goed met de post een doos kunnen sturen met een baksteen erin IPV deze kaart, geeft hetzelfde effect. Beiden zijn nutteloos. Laat hem geld terug geven, en anders aangifte doen.

Verwijderd

nou die roest plekken op je kaartje lijken erop dat de vorige eigenaar een beetje een probleempje heeft gehad met zn waterkoeling denk ik ( lek dus) en daar door is de kaart naar de maan...

tijd voor een nieuwe kaart dus..!!!!

Tip: koop nooit vidkaarten cpu's ram 2e hands want dit zijn erg gevoelige onderdelen en garantie heb je niet !!!...

• ddajantje
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:58:
nou die roest plekken op je kaartje lijken erop dat de vorige eigenaar een beetje een probleempje heeft gehad met zn waterkoeling denk ik ( lek dus) en daar door is de kaart naar de maan...

tijd voor een nieuwe kaart dus..!!!!

Tip: koop nooit vidkaarten cpu's ram 2e hands want dit zijn erg gevoelige onderdelen en garantie heb je niet !!!...
zal ik maar niet zeggen dat ik al een nieuwe kaart 2dehands heb gekocht ?

naja das is wel een risico maar het is ook al vaak goed gegaan, en verder koop ik hier op tweakers 100x sneller iets 2dehands dan op marktplaats oid.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:58:

Mjah, dat heet vertrouwen. HDD's kunnen ook heel goed kapot zijn als je ze koopt. Dat kan je ook niet zien. Dat zou betekenen dat je alles maar nieuw moet kopen, want dat risico is er altijd. Gewoon jammer dat er een paar mensen rondlopen die andere mensen proberen te naaien.

BTW, volgens mij is er wettelijk gezien wel degelijk een bepaalde garantie die bij 2e hands verkopen geldt. Iemand toevallig hier bekend met de wetten en regels omtrend 2e hands verkoop?

Volgens mij moet een produkt zeker aan een bepaalde verwachting voldoen en anders is de verkoper nog altijd verantwoordelijk. (Van een auto van 15 jaar oud, mag je niet eisen dat ie nog 10 jaar meegaat, maar als hijhet bij voorbaat al niet doet, dan is de verkoper wel verantwoordelijk, tenzij dat natuurlijk is vermeldt.)

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Hier in de buurt is onlangs nog een woning uitgebrand door kortsluiting in een pc.

Kun je met zoiets ook goed hebben. Aardig gek iig en zoals gezegd, dat dat ding nog gedraaid heeft mag een wonder heten :7

Non taken

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Radeon 9700 Pro, alleen was ik veroorzaker :+ Ik ging er ook wc op zetten, maar was (waarschijnlijk) onvoorzichtig met het verwijderen van de koeler en toen ik weer bootte kwamen er allemaal strepen in beeld, hetzelfde als wat jij hebt. Meestal bij Radeon's is dan gewoon de memorycontroller kapot. Garantie van Ati kun je vergeten, dat probeerde ik ook maar die staan het natuurlijk niet toe dat je de originele koeler verwijdert. Balen...

Overigens zie ik mijn kapotte 9700 Pro nu als een museumstuk van m'n tweakercarriëre tot nu toe :Y) Maar verkopen aan iemand, nee.. :|

/edit: bespaar je de moeite van het schoonmaken, ik ben dagen bezig geweest met wattenstaafjes en spiritus en het mocht niet baten... :X

[ Voor 19% gewijzigd door oli4100 op 10-02-2005 16:01 ]

Verwijderd

Zoals een eerdere poster al zei : Tis een wonder dat ie nog draaide en jah hijs dood ^.^

alleen iets wat ik niet snap, waarom een kapot item doorverkopen. En nog van een mede Gotter ook -.-. Zet em op de blacklist zou ik zegge.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

poehee....

m'n 3 (mogelijk 4) jaar oude Geforce 4 Ti4200 ziet er uit als ie nog nieuw uit de verpakking komt.. maar dit.. sjees.. Het is gewoon een wonder dat er beeld uit kwam en je mainboard + alles niet gefrituurd heeft.

als je een 2e hands ding gaat kopen / of al gekocht hebt controleer a.u.b. de kaart visueel.. dus ook de core voordat je 't inbouwt. Kan een hoop ellende schelen..

ps) m'n geforce2 gts ziet er ook nog als nieuw oud

en niet alle tweakertjes gaan zo onzorgvuldig om met hun hardware en verkopen 't door bij het eerste idee dat ie 't begeeft.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Hann1BaL schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:38:
[...]

Mjah, dat heet vertrouwen. HDD's kunnen ook heel goed kapot zijn als je ze koopt. Dat kan je ook niet zien. Dat zou betekenen dat je alles maar nieuw moet kopen, want dat risico is er altijd. Gewoon jammer dat er een paar mensen rondlopen die andere mensen proberen te naaien.

BTW, volgens mij is er wettelijk gezien wel degelijk een bepaalde garantie die bij 2e hands verkopen geldt. Iemand toevallig hier bekend met de wetten en regels omtrend 2e hands verkoop?

Volgens mij moet een produkt zeker aan een bepaalde verwachting voldoen en anders is de verkoper nog altijd verantwoordelijk. (Van een auto van 15 jaar oud, mag je niet eisen dat ie nog 10 jaar meegaat, maar als hijhet bij voorbaat al niet doet, dan is de verkoper wel verantwoordelijk, tenzij dat natuurlijk is vermeldt.)
haha ja maar als je wat nieuw koopt en er is iets gaar aan , HD of vidkaart ofzo dan hobbel je lekker terug naar de winkelier en krijg je zo een nieuwe en geen vuiltje aan de lucht.... nu moet je maar zien hoe jeje geld terug krijgt of een vervanger.... dus bezint eer ge begint of geef wat extra uit en heb zekerheid van een goed product ... naja goede garantie dan 8)7

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
oli4100 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:58:
Garantie van Ati kun je vergeten, dat probeerde ik ook maar die staan het natuurlijk niet toe dat je de originele koeler verwijdert. Balen...
Is dat zo? Ik betwijfel het, Ik had een 9700 nonpro, van Club3D welliswaar maar allah, zalman koeler erop en geflashed naar een 9700pro :9 . Echter na een tijdje zag ik ook dezelfde strepen als de Topicstarter maar ik kreeg wel gewoon een nieuwe.

Je moet toch gewoon je koeler kunnen vervangen als je dat wilt?

Non taken

Verwijderd

Ik heb nog nooit van mn leven een kaart gezien die er zo beroerd uit ziet als jouw kaart. Maar hoe kan dr nu roest op komen, ook op plaatsen zo ver van de core verwijderd 8)7 Sowieso vreemd dat die stukjes plastic roesten :P

Wat een loser trouwens dat hij je die kaart verkocht. Ik zou werkelijk last van mn geweten hebben als ik zoiets zou doen. Mijn oude G4 Ti4200 ga ik ook te koop zetten maar die ziet er uit als nieuw en werkt absoluut perfect. Anders zoek je die gast op met een knuppel, die loser 8)

• ddajantje
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:26:
Ik heb nog nooit van mn leven een kaart gezien die er zo beroerd uit ziet als jouw kaart. Maar hoe kan dr nu roest op komen, ook op plaatsen zo ver van de core verwijderd 8)7 Sowieso vreemd dat die stukjes plastic roesten :P

Wat een loser trouwens dat hij je die kaart verkocht. Ik zou werkelijk last van mn geweten hebben als ik zoiets zou doen. Mijn oude G4 Ti4200 ga ik ook te koop zetten maar die ziet er uit als nieuw en werkt absoluut perfect. Anders zoek je die gast op met een knuppel, die loser 8)
nee er is alleen roest rond de core dus in de spacer, de rest komt door foto toestel , of die ziet gewoon meer roest : P

Verwijderd

maar die putjes in de core?? das toch niet de bedoeling. als ik ze zo bekijk dan heb ik gewoon dat er een gat van bovenkant tot aan de bodem inzit :S.

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Puresmoker schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:47:
[...]

Is dat zo? Ik betwijfel het, Ik had een 9700 nonpro, van Club3D welliswaar maar allah, zalman koeler erop en geflashed naar een 9700pro :9 . Echter na een tijdje zag ik ook dezelfde strepen als de Topicstarter maar ik kreeg wel gewoon een nieuwe.

Je moet toch gewoon je koeler kunnen vervangen als je dat wilt?
Misschien dat Club3D dat wel toestaat, dat is misschien ook logischer, aangezien die sowieso al een andere koeler + koelpasta gebruiken dan Ati en zijn ze er daardoor wat soepeler in. Ati mailde mij gewoon heel duidelijk dat ze geen garantie meer leveren als de koeler is verwijderd. Uit de startpost en de rest van het topic heb ik niet kunnen opmaken of de ts een Ati heeft of eentje van een third-party merk.

• ddajantje
oke update

ik ga dus probren die smd dingen er weer op te krijgen dat lukte maar geen werkende kaart :|
naja op die kaart opgevenen,
maar ik had nog van een vriend van mij een doode 9800pro liggen
naja die miste 1 chippie
nou op die 9700pro zat een chippie wat er best wel op leek
dus chippie er af
op de 9800pro er op...
wel beeld
geen goed, mooie blolkjes enz : })
oke chippie er weer af
wachten tot er een nieuwe donor komt :P

naja nog 2 pics

http://people.zeelandnet.nl/tielemans/chipie.JPG

hier zie je hoe klein die mini smd dingens zijn:
k kon er geen betere foto van maken liggen er maar 4
bitje er langs voor verglijking

http://people.zeelandnet.nl/tielemans/mini.JPG

owja btw
nog niks van de voorige gebruiker gehoord mischien maar is bellen
mailen doetie nie

[ Voor 7% gewijzigd door ddajantje op 15-02-2005 13:35 ]

Verwijderd

oli4100 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:26:
[...]

Misschien dat Club3D dat wel toestaat, dat is misschien ook logischer, aangezien die sowieso al een andere koeler + koelpasta gebruiken dan Ati en zijn ze er daardoor wat soepeler in. Ati mailde mij gewoon heel duidelijk dat ze geen garantie meer leveren als de koeler is verwijderd. Uit de startpost en de rest van het topic heb ik niet kunnen opmaken of de ts een Ati heeft of eentje van een third-party merk.
Club3d doet niet zo moeilijk is ook mijn ervaring...
Mijn 9700Non-Pro is de koeler afgeweest, de shim eraf, andere bios erin en ram-sinks erop..
TV-out was stuk, maar heb een nieuwe gekregen!

Wel jammer trouwens dat mn nieuwe minder hard klokt dan mn oude :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 20:31 ]

Verwijderd

Vandaar dar ik maar voor de radeon 9550 ben gegaan maar 70,- voor de 350 core. Mocht je iets tweedehand kopena zoek dan even op het i-net en dit forum om zijn nickname + product.
Zo had ik gevonden waarom meneer zijn waterkoel set aan wou verkopen, de plaat voor AMD64 was hij kwijt (dat had hij me niet verteld). Maar doordat ik het wist was het niet erg.

Mocht die gene het lezen ;) , dan wil ik je vertellen dat ik erg veel plezier heb van de deze waterkoeling setup _/-\o_ .
Hann1BaL schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:38:
Mjah, dat heet vertrouwen. HDD's kunnen ook heel goed kapot zijn als je ze koopt. Dat kan je ook niet zien.
Waneer je ziet bij speedfan dat jhe schijf gaar wordt dan snel verkopen >:) . Een tweedehandse HD zal ik nooit kopen (is messtal ook duurder in verhouding tot een grotere nieuwe schijf). Moscht je het wel doen, controleer dan eerst de schijf bij die persoon met speedfan.

(laat het in niet me klas horen volgens hun kan je niet de conditie uitlezen van de schijf uit de smart chip waar aan je kan zien dat die slechter wordt, al geloven ze daar ook niet dat je bij een 3com netwerk kaart makelijk de mac adres bij de drivers kan veranderen, net het zelfde als niet geloven dat een dvd speler regio vrij gemaakt kan worden. De frabrikanten doen datt expres, zo dat hun prodructen veel beter verkopen :+ ).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 21:13 ]

Pagina: 1