[sata] waarom niet normaal opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 12:44
Ik heb gisteren op mijn Sata XP geinstalleerd, zonder mijn IDE-schijven gekoppeld. Daar staat namelijk nog mijn oude XP op, en ik wilde niet kloten met driveletters en zo.

Daarna XP geupdate naar Sp2, IDE schijven aangekoppeld en dat werkte allemaal perfect, en toen wilde ik Ghosten. Nieuw probleem: Ghost kon niet met S-ata overweg, installatie naar de knoppen.

Opnieuw geinstalleerd, alleen nu kreeg ik na elke installatie (een keer of 4 :/) opstartproblemen zodra de IDe schijven aangekoppeld werden. Na enig zoekwerk ben ik er achter gekomen dat als ik als opstartvolgorde in de bios instel: Sata-CD-xx dat het dan wel werkt. CD-Sata-xx werkt dus niet.
SATA - IDE - NTLDR missing

Op dit moment kan ik dus opstarten vanaf mijn S-ata, met IDE aangekoppeld. Alleen niet meer direct van CD

Op zich niet zo'n probleem, alleen, ik zou graag toch e.e.a. instellen op zo'n manier dat het naar behoren werkt, en dat ik dus zon in de bios te pielen ook van CD kan opstarten.

Ik moet erbij zeggen: de oude XP partitie op de IDE schijf staat nog als actief. De NIEUWE XP partitie op de Sata schijf niet, en ik krijg dat ook niet gewijzigd. Heeft er wellicht iets mee te maken? Of heeft dat met Sata niets van doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 09-02-2005 11:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[rml][ SATA/Ghost] problemen met opstarten[/rml]

Dubbelposten is niet gewenst. Zo gaat elk topic een eigen leven leiden, waarbij de reacties kunnen overlappen of juist elkaar nodig hebben. Da's niet zo netjes ;) Zie alsook de Algemene gedragsregels (Netiquette). Ga maar met de andere verder, die heeft een uitgebreidere topicstart.

Dit topic is gesloten.