[Webforms] Genereren van dynamische formulieren

Pagina: 1
Acties:

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:13
Binnen de gemeentelijke organisatie waar ik werk is men druk bezig met het promoten van de mogelijkheden van het intranet en internet (Draait op smartsite/win2K/Oracle). Hierbij denkt men onder andere aan een pakket voor dynamische formulieren. Deze wil men gaan gebruiken voor onder andere de formulieren voor bijvoorbeeld informatievragen van burgers of voor formulieren hier intern.

Nu hebben wij van een leverancier een voorstel gehad voor het aanschaffen van een pakket genaamd Universal Forms Server.

Afbeeldingslocatie: http://www.universalformsserver.nl/images/formdesigner.gif
( klik hier voor de website en meer informatie)

Dit pakket is echter erg prijzig. Denk aan zo'n 24000 euro voor de serverlicentie plus nog eens 1500 euro voor een beheerstool. Het kan daarintegen wel heel erg veel. Rechten aan formulieren toekennen, formulieren op slaan terwijl je deze nog aan het invullen bent zodat je op een later tijdstip verder kan. Soort van workflow zit erin zodat je bijvoorbeeld burgers een gedeelte laat doen van de formulieren en de rest intern afgehandeld kan worden. Databasekoppelingen enzv enzv.)

Nu heb ik wat rond gezocht op tweakers en met google echter heb ik niet een soortgelijk pakket kunnen vinden. (Of ik heb niet goed gezocht)

Kent iemand hier een soortgelijk produkt voor een wat schappelijkere prijs? (Geld is hier wel bij de gemeentelijke dienst maar zo'n groot bedrag dient goed verantwoord te worden wil het goedgekeurd worden vandaar dat we graag ook meerdere pakketten onderzoeken)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• Hugo
subtiel trapje omhaag. O-)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

http://www.ethuongmai.com/dnn/Default.aspx?tabid=142

Draait op een open source portal/cms systeem. Product/module om forms mee te maken kost 99 dollar en is nu voor sale voor 69.

Even gekeken en kan hetzelfde als product van 24000 dat jij noemt.

Verwijderd

Hoeveel formulieren wil je gaan plaatsen dan?
Wat wil je precies?
Dat moet je je eerst afvragen...
Hoe doen jullie dat nu op je website dan?
Zijn daar geen alternatieven voor?
Er zijn wel wat OSS alternatieven hoor!
Zoek eens bij sourceforce of oss.nl
Is dit in het kader van het verdrag van Aarhus?

Verwijderd

Wij leveren een dergelijk pakket, ik weet zo alleen niet voor welk bedragen het wordt weggezet. Je zou me even moeten mailen ervoor, anders wordt het zo'n spam situatie :)

• Hugo
Helaas maak ik zelf de beslissingen niet. Ik heb aangeboden om mee te denken in het proces en alternatieven aan te bieden. Vandaar mijn vraag.

Het gaat in ieder geval nu al om meer dan 20 MS Word formulieren die men wil omzetten naar het web en er komen er nog heel veel bij. Nu doen we alles nog in Word.

Ik ga even kijken naar de suggestie van Philip.

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:56:
Wij leveren een dergelijk pakket, ik weet zo alleen niet voor welk bedragen het wordt weggezet. Je zou me even moeten mailen ervoor, anders wordt het zo'n spam situatie :)
Heb je gemaild

[ Voor 28% gewijzigd door Hugo op 10-02-2005 11:23 ]

Pagina: 1