Toon posts:

Thomson Ethernet Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mensen,

Ik heb een vraag.
Kan ik via een hub / switch meerdere pc's op 1 modem met 1 aansluiting aansluiten?

Groeten,

BpM

Verwijderd

yup

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Internet -> modem -> router -> meerdere PC's :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
kan het modem dan ook wel meerdere IP adressen uitgeven????
En kan het modem wel samenwerken met mijn Zonnet Family pakket??

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 11:50 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:46:
kan het modem dan ook wel meerdere IP adressen uitgeven????
Neen... dat doet de router.
De modem gaat naar de router -> WAN
En van die router ga je naar de PC's -> LAN

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben we nu een communicatiestoring:

Ik heb:

- 1 Modem
- 1 Switch
- 2 PC's

Ik wil:

Van modem --> Switch --> Pc's --> Internet

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-02 10:30
jah dat kan dat heb ik hier ook met 5 pc's en het werkt allemaal ze hebben allemaal internet.
ook met een alcatel modem speedtouch (home) gewoon de switch op het modem zetten en gaan met de banaan.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
Toppie!

We hebben nu een USB modem.......met inernet connection sharing......dikke bagger, dus ik heb een eth. aangeschaft

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Dat gaat met de latere alcatel modems. De eerste kun je wel een (illegale) firmware upgrade doen en dan kendie het ook.

Sign here against sigs

Verwijderd

intern zal je netwerk meerdere IP adressen hebben. Je modem kan op het internet echter maat 1 ip adres tegelijkertijd hebben, dus dit is voor al je pc's d.w.z. je hele netwerkje gelijk. maar dit is geen probleem, een goede router stuurt namelijk de info terug naar de pc vanwaar hij het gekregen heeft.

let wel op: een switch is niet altijd een router, dus dan zal je wel via één van je pc's de modem aan moeten sturen

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ja Als je een Thomson Ethernet Modem hebt... en Oftewel een Speedtouch 510 neem ik aan... en je hebt hem DHCP aanstaan achter NAT dan zou ik een switch eraan hangen ipv van een router wat iedereen altijd maar doet. Die speedtouch 510 zijn MODEM/ROUTERS geen gewone modem... dus een switch kan ja... mits PPPoA of PPPoE Routed DHCP - NAPT geconfiged... als je hem als transparant modem configed dan natuurlijk niet...

Dus de vraag hoe is die speedtouch geconfiged? Bij welke Provider zit jouw zonnet? KPN, BBned versatel of wat?

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
versatel....

Verwijderd

Topicstarter
heb ff snel een schema gemaakt van wat de bedoeling is....

Afbeeldingslocatie: http://thehuman.knoal.nl/modem.JPG

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Op versatel netwerk hebbie 2 mogelijkheden PPPoA of Bridge.
PPPoA dan werkt een switch met met Bridged mode moet je er dus zelf router achter hangen.
Dus nogmaals de vraag hoe is die geconfiged. Dus zou hem
Routed PPPoA - DHCP - NAPT configen en er een switch achter hangen

Speedtouch freak

Verwijderd

Als dit kan, word dit aangeven door je ISP (zonnet dus). Je hebt dan meerdere externe ip-adressen nodig. Als je Thomson puur als modem werkt nu (DHCP-spoofing achtig) gaat het niet werken. Je zult dan de router functie van je thomson moeten gebruiken.

Overigens zie ik dat je je puur voor deze vraag aan hebt gemeld. En als ik de vragen die je stelt lees, vraag ik me af op je een beetje op niveau zit voor GoT, en al helemaal of je eerste de search gebruikt heb voordat je deze (veel voorkomende) vraag gedumpt heb. Anyway, raadpleeg de manual/documentatie/FAQ van Zonnet voordat je zoiets vraag.

Verwijderd

Neem trouwens de Speedtouch 510 met ingebouwde 4 poorts switch.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Dit is toch wel erg basic kennis, 't staat zelfs in de 'Frequently Asked Questions'. Die had je best kunnen vinden: Hoe deel ik Internet ?

dicht dus
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.