Toon posts:

Toshiba 1800-214 aan het overlijden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi iedereen, waarschijnlijk denk je al "huh overlijden?", maar dit is toch echt het geval bij mij...

Ik heb al een poosje een toshiba 1800-214 laptop, 1ghz celeron 128mb, altijd winxp en win 98 duel boot op gehad en dit werkte perfect. ik gebruikte hem soms voor school en soms voor thuis of war driven.
Maar toen ik hem 2 weken terug mee nam naar school voor een presentatie is er een blikje golden power kapot gegaan in me tas, toen heb ik snel me laptop er uit gehaald en afgepoetst. Na een paar keer porberen te starten starte hij en gaf hij naast een paar ide #0 errors gewoon het windows xp opstart scherm, en ik kon gewoon mijn presentatie geven en de dagen daarna ook gewoon gebruiken.
maar sinds ik hem nu iedere dag gebruik, en dan nog geen eens zwaar belast ivm RDP op het werk, loopt hij toch een aantal keer vast op een dag, of een spontane reboot en krijg ik hem moeilijk aan de praat, vast lopen uitknop indrukken laptop valt uit je drukt hem weer aan lampje gaat branden en doet niks.. als je dan een beetje met accu er in er uit en stroom er op er af krijg ik hem na een poos proberen weer aan de praat.
Maar als hij nu weer opstart kom ik in of een vern**kte windows xp of 98 maakt niet uit ze zijn nu allebij gecrasht.
Omdat er misschien nog wel wat beschadigd zou kunnen zijn binnen in, heb ik hem net helemaal uit elkaar geschroeft en al het stof weg zitten blazen.. maar dit alles heeft niet mogen baten.

ik hoop dat jullie nog een idee hebben wat ik hieraan nog kan doen.

owjah de garantie is waarschijnlijk al afgelopen dus hier naar toe gaan zal weinig zin hebben.. mischien de aldi dan maar aanklagen? denk ik ook niet, hoef ook niet over gepost te worden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17
tja, die golden power zal wel iets hebben laten doorbranden toen je hem weer aanzetten ofzo waardoor het niet lekker meer gaat. daar zal je nu geen sporen meer van vinden nee. Je had hem eigenlijk meteen uit elkaar moeten halen en voorzichtig fohnen ofzo en daarna een paar nachtjes op de verwarming. (en daarna pas weer aanzetten)

Wat je er nog aan kan doen geen idee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tjah achteraf is dat wel de beste oplossing geweest, maar ik had een hele belangerijke presentatie er opstaan dus hij moest gewoon even zijn werk doen...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb vanmorgen de toshiba systeem herstel procedure gedraaid, dus nu staat er weer op wat er op stond toen ik hem kreeg, windows xp en allle toshiba drivers.
Dit draaid vrij goed, nog maar 1 keer een spontane reboot gehad.

Ik ben nu aan het testen met memtest en cpu burn in, de laatste heb ik 15min gedraaid zonder problemen en memstesr-86 v3.2 is nu al 15min bezig en op 60% pass , geen errors tot nu toe....

ik hou jullie wel op de hoogte

Mishcien iemand nog een tip voor een hdd checker?

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 19:52
[url = OM FAQ / Beleid]FAQ- OM: diagnosetooltjes[/url]
hth

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Verwijderd

Topicstarter
hier ff de memtest resultaten:
pass 3
errors 284

test 0 err 0
test 1 err 1
test 2 err 9
test 3 err 44
test 4 err 64
test 5 err 0
test 6 err 84
test 7 err 80
test 8 err 2
test 9 err 0

niet echt meer 100% he?

Hmm na dit gedaan te hebben heb ik hem ge restart en nu heb ik het weer dat hij niet aan gaat. Ik druk hem aan en het lampje van dat hij aanstaat brand maar voorde rest geen beeld en geluid van hd of dergelijk...... vreemd he?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 11:45 ]

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 23:06
Niet na golden power + gewoon aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
jaa, dat weet ik wel, maar het was heel belangrijk om hem toen aan de praat te krijgen, maar goed.

Ik heb vandaag met toshiba gebeld, en na veel doorschakelen heb ik iemand gesporken welk zelf reparatie's uitvoert, niet gezegt dat ik hem energy drink heb gegeven, maar gewoon gezocht naar een mogelijke oplossing.
Het probleem zit hem waarschijnlijk tussen waar de spanning binnen komt, naar het moederbord toe gaat en naar het stukje hardware gaat wat weer de accu oplaat. Dit zal waarschijnlijk niet meer goed werken en hierdoor de spontane reboots en het weigeren tot opstarten veroorzaken.

ik zal morgen nog een keer me laptor uit elkaar schoreven om hier nog eens nader te bekijken, en ook gelijk de spanning her en der meten.

ik post wel weer wat als ik iets meer weet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :/

Complete Systemen en Laptops is er niet voor niets :o

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1