max. upload ADSL -> ISDN

Pagina: 1
Acties:

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
ik heb nu al diverse topics gevolgd over de maximale upload van ADSL via ISDN.
Ik ben vanmorgen geupgrade en connect nu op 768. Maximale upload zo'n 80kb.
Mijn modem is een 510, waarvan de maximale upload 640kbs zou zijn via ISDN.
Ik woon ongeveer 1400 meter van de centrale.
Wat is jullie ervaring hiermee?

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:26
Welke provider heb je en hoesnel, is het kilobit of kilobyte wat je bedoeld?? snap je probleem nie :?

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:34
640bit = 80 byte

Ik denk dat je daarmee in de war bent.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Op dit moment is het hoogste abbonement 8192 / 1024 kbits, deze snelheden zijn afhankelijk van de afstand van huis naar telefooncentrale, kwaliteit lijnen, overboeking etc. Ik meen dat via het aankomende ADSL 2 de snelheden hoger kunnen, maar op dit moment moet dit volgens mij de maximale snelheden zijn.

Het is erg vreemd dat je een upload van 80kb/s haalt terwijl je zegt dat de maximale snelheid van je modem over ISDN 640 kbits is. Dit zou dus theoretisch niet moeten kunnen.

Pls correct me if i'm wrong

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:25

slaay

Natuurbeleven.com

Antwoord van KPN:
Inmiddels is het onderzoek van KPN naar de uploadgrens van de Speedtouch modems voltooid. Hieruit is gebleken dat zowel de PSTN als de ISDN ADSL modems de nieuwe uploadsnelheid van 1024 kbit/s aankunnen. Voor de Speedtouch 510 modems geldt dit alleen na release 4.2.
De werkelijk te behalen upstream snelheid is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling thuis. De maximale snelheden kunnen daarom niet worden gegarandeerd.
Wanneer de snelheidsverhoging wordt doorgevoerd voor uw aansluiting, dan zal de trainingssnelheid van uw modem automatisch worden bijgewerkt.

Dich bis echt unne foëzen haas

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vergeet ook de apparatuur in sommige centrales niet...sommige providers zijn overgeschakeld van Cisco naar Alcatel apparatuur, waardoor niet 1024kpbs, maar slechts 892kbps ondersteund wordt...en ja in je contract staat dan 1024, voer er met mijn provider inmiddels ook een correspondentierondje over.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:25

slaay

Natuurbeleven.com

MissingDog schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:10:
Vergeet ook de apparatuur in sommige centrales niet...sommige providers zijn overgeschakeld van Cisco naar Alcatel apparatuur, waardoor niet 1024kpbs, maar slechts 892kbps ondersteund wordt...en ja in je contract staat dan 1024, voer er met mijn provider inmiddels ook een correspondentierondje over.
Uit de woorden van de topicstarter lijkt het er toch sterk op dat hij KPN ADSL heeft ivm de upgrade die hij vandaag heeft gekregen.

Bij KPN ADSL is het goed mogelijk om volledig 8000/1024 als trainingswaarden te krijgen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
b..RAM schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:28:
Welke provider heb je en hoesnel, is het kilobit of kilobyte wat je bedoeld?? snap je probleem nie :?
nu ik het teruglees zie ik dat ik niet echt duidelijk was.
Ik heb een Wanadoo basic abo, 3200/768 via ISDN.
Ik was bang dat ik de upload snelheid niet zou halen. Maar het schijnt nu dat het met het juiste modem/firmware dit toch gewoon mogelijk moet zijn, iets wat ik zelf ook al gemerkt had...
Pagina: 1