Ben sinds deze morgen de trotse bezitter van een 5.1 soundsystem maar heb nu wel een klein probleempje met winamp. Die speelt namenlijk de gewone MP3's af op de voorste luidsprekers. Als je een gewone MP3 afspeelt met het meegeleverde programma van de geluidskaart, komt het wel uit alle luidsprekers. Na wat zoeken op het net heb ik gevonden dat ik iets moest veranderen aan de DirectSound instellingen maar als ik daar de hardwareaccelleratie aanleg, dan nog werk het niet. Weet er iemand wat ik kan doen ?
Gebruik BPM studio 4.9.1
Ben zowieso niet zo'n fan van winamp.... Maar welke geluidskaart heb je dan? En je kan eventueel je settings op Pro Logic II zetten.
Je moet ff binnen winamp hardware acceleration aanzetten, File > Preferences , dan "tabblad" output > Configure, en dan vinkje zette voor hardware acceleration
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Verwijderd
Heb ik ook bij winamp, ik heb nog een out_ds.dll van een vorige winamp waar het wel werkte. Ik vervang de versie in plugin's door deze en dan werkt het wel. Als je wil kan ik hem mailen naar je.
Trouwens had je gezocht dan had je genoeg van deze topics gevonden.
Trouwens had je gezocht dan had je genoeg van deze topics gevonden.
Werkt niet altijd, bij mij werkt het niet. Hopelijk werkt het voor de ts-DomiNator- schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:28:
Je moet ff binnen winamp hardware acceleration aanzetten, File > Preferences , dan "tabblad" output > Configure, en dan vinkje zette voor hardware acceleration
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 11:30 ]
Google gebruikenVerwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:23:
Weet er iemand wat ik kan doen ?
http://www.wintotal.de/Tipps/Eintrag.php?TID=1021 (maar zover was je meen ik al)
http://www.neowin.net/for...on/index.php/t177455.html
Waarom is iedereen toch zo'n Winamp fan?
Als je 1x bpm hebt gebruikt en de 100x betere geluids kwaliteit hoort, dan wil je niet anders

het kan aan mij liggen mja stereo... lijkt me dan ook wenselijk om het over de voorste 2 speakers te horen en niet over de rest... maar dat kan dus aan mij liggen
Als je Pro Logic II gebruikt, verspreidt hij t toch netjes over 5 kanalen?kippetje01 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:24:
het kan aan mij liggen mja stereo... lijkt me dan ook wenselijk om het over de voorste 2 speakers te horen en niet over de rest... maar dat kan dus aan mij liggen
Misschien helpt dit: [rml][ Winamp 5] Eindelijk 5.1 surround sound[/rml]
Heb dat nog een keer gecontroleerd en nu blijkt het deels te werken, enkel de Center luidspreker weigert dienst. Deze doet het wel met het meegeleverde programma. Maar ik denk nu maar een keer de andere sites door te lezen. Bedankt voor jullie replies.-DomiNator- schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:28:
Verwijderd
OK, duidelijk statement.Boogieman82 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:40:
Als je 1x bpm hebt gebruikt en de 100x betere geluids kwaliteit hoort, dan wil je niet anders
Maar wat is in vredesnaam 'bpm'?
Alcatech BPM Studio, is profesioneel programma voor DJ's, kost normaal 500euro maar is ook wel op Usenet enzo te vinden
Is geloof ik ook als beste getest, beste geluidskwaliteit. Mocht je belangstelling hebben PM me dan ff
Ok, daar noem je al de belangrijkste reden waarom ik geen BPM heb.. het kost geld, winamp niet. Daarnaast is BPM een heel stuk zwaarder dan Winamp en dat van die geluidskwaliteit.. MP3 decoden is MP3 decoden, als het anders klinkt wordt er gefilterd. Maar ontopic, ik snap idd ook niet dat mensen stereo muziek over hun 5.1 set willen horen. Ik wordt altijd helemaal gek van die nep-echo's e.d.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Pagina: 1