use strict; use warnings;
No flame intended hoor, maar dit classificeer ik onder de noemer 'oneerbare handelingen met zeer kleine beestjes'gammuts schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:56:
nieuws: HP gaat Linux op systemen met 64 cpu's ondersteunen:
Linux -> GNU/Linux
(meer dan 1 keer)
De term "Linux" wordt even vaak, zoniet vaker, gebruikt als "GNU/Linux". Het is volkomen duidelijk wat er bedoeld wordt en het lijkt me niet mogelijk dat er verwarring ontstaat, dus ik pas dit even niet aan.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ook al wordt "sowieso" nog zo vaak fout geschreven, het blijft fout. Zo ook hier.Yoeri schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:08:
[...]
De term "Linux" wordt even vaak, zoniet vaker, gebruikt als "GNU/Linux". Het is volkomen duidelijk wat er bedoeld wordt en het lijkt me niet mogelijk dat er verwarring ontstaat, dus ik pas dit even niet aan.
Alles aan "Linux" is namelijk GNU, behalve de kernel. De Linuxkernel is als een getransplanteerd hart; het lichaam blijft GNU. Daarom moet het GNU/Linux zijn. Zie ook http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html
Ja, het klopt dat het eigenlijk GNU/Linux moet zijn. Maar de term Linux is inmiddels zo ingeburgerd dat het IMHO absoluut geen toegevoegde waarde heeft om maar altijd GNU/Linux te schrijven. Iedereen weet wat er bedoeld wordt en dat vind ik belangrijker dan dat het volledig juist omschreven is.gammuts schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:15:
[...]
Ook al wordt "sowieso" nog zo vaak fout geschreven, het blijft fout. Zo ook hier.
Alles aan "Linux" is namelijk GNU, behalve de kernel. De Linuxkernel is als een getransplanteerd hart; het lichaam blijft GNU. Daarom moet het GNU/Linux zijn. Zie ook http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html
Overigens, de correcte spelling van sowieso is sowieso.
Totaal mee oneens om je GNU niet de eer gunt die het verdient, maar ik hou er verder over op.Harm schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:18:
[...]
Maar de term Linux is inmiddels zo ingeburgerd dat het IMHO absoluut geen toegevoegde waarde heeft om maar altijd GNU/Linux te schrijven.
Jij en ik weten dat, ja.
Da's RMS z'n stelling, Linus is het daar zelf niet echt mee eensAlles aan "Linux" is namelijk GNU, behalve de kernel. De Linuxkernel is als een getransplanteerd hart; het lichaam blijft GNU. Daarom moet het GNU/Linux zijn. Zie ook http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html
Sterker nog, linuxmagazine wilde hij geeneens een interview laten afnemen tenzij ze in het artikel consequent over 'GNU/Linux' hadden in plaats van alleen 'Linux'.
[ Voor 39% gewijzigd door moto-moi op 09-02-2005 11:38 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Laten we het daarbij houden?quote: LinusUmm, this discussion has gone on quite long enough, thank you very much. It doesn't really matter what people call Linux, as long as credit is given where credit is due (on both sides). Personally, I'll very much continue to call it "Linux".
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Pagina: 1