[ASP] HTTP 404 geeft blanco pagina in Mozilla

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
In een ASP script stuur ik expliciet een HTTP 404 not found naar de client als volgt:
code:
1
2
response.status = "404"
response.end

In IE krijg ik netjes de standaard 404 pagina te zien, maar in Mozilla krijg ik een blanco pagina. Iemand enig idee waarom of is dit wellicht een bug in Mozilla? Van mijn zoektocht in Google werd ik niet veel wijzer.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het eerste topic dat ik vind via google groups spreekt over
code:
1
Response.Status = "404 Not Found"
Probeer die eens?

My personal website

• pjonk
OZ-Gump schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:33:
Het eerste topic dat ik vind via google groups spreekt over
code:
1
Response.Status = "404 Not Found"
Probeer die eens?
Heb ik gezien maar geeft hetzelfde resultaat.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Uit de Visual Studio help:
Remarks
Status has been deprecated in favor of StatusDescription and is provided only for compatibility with previous versions of ASP. With ASP.NET, use StatusDescription instead.
Wat verder zoeken brengt je dan bij de HttpStatusCode Enumeration die je kunt gebruiken om de status aan te geven:
C#:
1
Response.StatusDescription = HttpStatusCode.NotFound;
Wat gebeurt er als je dat doet?

edit:
Zorg er wel voor dat je System.Net used/import of System.Net.HttpStatusCode gebruikt.

Edit2:
My bad: jij gebruikt ASP... en de httpStatusCode.NotFound kan (natuurlijk) niet geconverteerd worden naar de string die verwacht wordt in StatusDescription. Nog iets verder zoeken op Google Groups geeft aan dat je CompleteRequest aan zou moeten roepen om het geheel netjes af te ronden.

[ Voor 29% gewijzigd door OZ-Gump op 09-02-2005 11:57 ]

My personal website

• pjonk
@OZ-GUMP: Ik waardeer je hulp, maar dit gaat om ASP en niet ASP.NET. Dus je aanbeveling gaat niet werken.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

In een poging je toch te helpen: heeft de opmerking in dit topic nog enige invloed?
En anders eventueel deze op aspfaq?

[ Voor 14% gewijzigd door OZ-Gump op 09-02-2005 12:03 ]

My personal website

• pjonk
CompleteRequest is ook een ASP.NET feature zo te zien. Indien ik content teruggeef krijg ik dit inderdaad op mijn pagina te zien en is deze niet meer blanco. Maar ik wil forceren dat je de standaard 404 pagina van je OS te zien krijgt (dus ik wil geen eigen 404 genereren!)
Indien ik in Mozilla een niet bestaande URL op mijn server aanroep genereert IIS zelf een 404 response die Mozilla blijkbaar wel goed interpreteert. Vanuit een ASP script met response.status = "404 Not Found" gaat dit dus niet goed in Mozilla (wel in IE). Blijkbaar genereert IIS de HTTP headers net even anders waardoor Mozilla dit wel als een echte 404 ziet en dat zal ik moeten uitzoeken.

• jochemd
Zie RFC 2616 sectie 10.4.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

JonkieXL:
CompleteRequest is ook een ASP.NET feature zo te zien. Indien ik content teruggeef krijg ik dit inderdaad op mijn pagina te zien en is deze niet meer blanco. Maar ik wil forceren dat je de standaard 404 pagina van je OS te zien krijgt (dus ik wil geen eigen 404 genereren!)
Indien ik in Mozilla een niet bestaande URL op mijn server aanroep genereert IIS zelf een 404 response die Mozilla blijkbaar wel goed interpreteert. Vanuit een ASP script met response.status = "404 Not Found" gaat dit dus niet goed in Mozilla (wel in IE). Blijkbaar genereert IIS de HTTP headers net even anders waardoor Mozilla dit wel als een echte 404 ziet en dat zal ik moeten uitzoeken.
Ik zou dat even checken met ethereal of andersoortige software. Ik kan me namelijk slecht voorstellen dat IIS alleen maar een 404 header teruggeeft en geen content body. Dat hoort namelijk wel, afaik (maar daar moet je de rfc even goed op nalezen)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• pjonk
drm schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:35:
[...]
Ik zou dat even checken met ethereal of andersoortige software. Ik kan me namelijk slecht voorstellen dat IIS alleen maar een 404 header teruggeeft en geen content body. Dat hoort namelijk wel, afaik (maar daar moet je de rfc even goed op nalezen)
In IIS kan je instellen welke page bij een 404 error moet worden verstuurd. Standaard is dit c:/WINDOWS/Help/iisHelp/common/404b.htm en als je geen file opgeeft krijg je als pagina HTTP/1.1 404 Object Not Found

Met Ethereal zag ik 2 HTTP responses van IIS.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
HTTP/1.1 404 
Date: Wed, 09 Feb 2005 13:15:01 GMT
Server: Microsoft-IIS/6.0
P3P: CP="CAO PSA OUR"
X-Powered-By: ASP.NET
Content-Length: 0
Content-Type: text/html
Expires: Wed, 09 Feb 2005 13:15:01 GMT
Cache-control: private

En
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
HTTP/1.1 404 Not Found
Content-Length: 1635
Content-Type: text/html
Server: Microsoft-IIS/6.0
P3P: CP="CAO PSA OUR"
X-Powered-By: ASP.NET
Date: Wed, 09 Feb 2005 13:15:01 GMT

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<HTML><HEAD><TITLE>The page cannot be found</TITLE>
etc.....

De laatste bevat dus de ingestelde 404 page van IIS en de 1e zal dan de ASP 404 response zijn. Twee responses lijkt me niet echt de bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door pjonk op 09-02-2005 14:38 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Hm, en dat krijg je terug na 1 request :? Dat lijkt me nogal vreemd gedrag van IIS ... Misschien dat je expliciet de connectie moet sluiten in je code met een Connection: Close header ofzo?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1