HP laserjet 4300 begint te roken en papier draait vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887

Topicstarter
Weet iemand misschien wat de instellingen moeten zijn bij voorbedrukt papier? Als wij voorbedruktpapier gebruiken wordt de fuser zo heet dat de voorbedrukte inkt loslaat, gaat roken met als gevolg dat alles vastdraait. In de webadmin heb je wel de optie voorbedrukt, maar dat helpt nog niet echt.Als je dan kijkt onder Apparaat configureren > afdrukkwaliteit > en dan fusermodi dan heb je de optie laag normaal hoog hoog 1, maar daar heb ik ook alles geprobeerd.
Weet iemand van jullie een oplossing? Anders moet ik de stoute schoenen aantrekken en HP bellen.
Of ligt dit gewoon aan de inkt die de leverancier van ons briefpapier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29

Orac

Ik mis je papa.

Laserprinters hebben over het algemeen een vaste temperatuur. Bij dik papier modus, gaat de printer langzamer draaien of de interval wordt langer. Er zit een beveiliging in voor te hoge temp. dan krijg je een foutcode en dan doet ie niks meer. Ik denk dat het aan de inkt ligt. Kan ook zijn dat het drukwerk nog "te vers" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 11:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Worden er misschien eisen gesteld aan het voorbedrukte papier? Ik kan me indenken dat het ene drukwerk het andere niet is en daardoor minder geschikt is.
Ik zou even kijken wat het instructieboekje erover zegt en anders bij HP aan de bel trekken.

Ik heb er zelf nog nooit van gehoord trouwens. Nooit problemen met standaard voorbedrukt briefpapier gehad en ook printjes uit de printer kun je zonder problemen nog een keer erdoorheen draaien (in het algemeen, geen specifieke ervaring met een LJ4300). Het kan dus ook een defect aan de printer zelf zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Maasluip op 09-02-2005 13:59 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30200

Misschien bij de drukker navragen of het papier geschikt is voor laserprinters. Misschien is de inkt die de drukker gebruikt heeft er niet geschikt voor.
Lijkt me wel lomp overigens, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 02:06
Anoniem: 36887 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:05:
Of ligt dit gewoon aan de inkt die de leverancier van ons briefpapier gebruikt.
dat zou ik allereerst maar eens navragen bij de drukker.
ik heb het probleem overigens ook nooit gehad met voorbedrukt papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36887

Topicstarter
Laten we dan maar eens bij de leverancier van het papier langsgaan.
Pagina: 1