Toon posts:

[HTPC]Kleine cooling voor een GeForce 4[/HTPC]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn HTPC kast heb ik een geforce 4 ti 4200 steken (met behulp van AGP riser). 1 cm daaronder zit mijn Tv kaart (met behulp van een pci riser) dus heb ik een zeer beperkte ruimte voor cooling.

Momenteel steekt er een standaard cooler op van een GeForce 6600 GT. Deze past net, maar maakt een hels kabaal en koelt absoluut niet voldoende (plugs van DVI en VGA zijn bijvoorbeeld enorm warm)

Is er een cooler dat bvb met heatpipes de hitte kan afvoeren naar een ruimte waar meer plaats is voor fans te zetten of een koelblok ?

Of kan ik beter een low-range schermkaart (Radeon 9550, ...) of zo aanschaffen die passief te coolen is. Hierdoor verlies ook wel performance waarschijnlijk, en de mogelijkheid om ook nog af en toe te gamen op mijn media center pctje...

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Misschien een gedachte, maar er bestaan ook AGP Risercards die het AGP Slot aan de rechterkant hebben. Hierdoor wordt je kaart met de koeling naar boven in het slot geplaatst en kan je via een fanhole in je case de warme lucht afvoeren.

Maar moet het wel in je case passen. :X

Verder hangt het geheel af van wat je van plan bent te gaan doen op je HTPC, als het echt zware games zijn die veel van je vidcard eisen, dan zou ik em niet passief gaan koelen, dat zou slecht zijn voor zowel je videokaart als de rest van de onderdelen in je case omdat de warmte die dan geproduceerd dan ook direct moet worden afgevoerd -> Extra fans -> Extra herrie...

Je heb wel koelers van Zalman die passief koelen door aan beide kanten van de Videokaart een blok aluminium of koper te plaatsen, maar ik ben bang dat dit meer als 1cm uitsteekt.

Zou het toch wagen op een passief gekoelde Radeon 95xx serie, die zijn voldoende als je simpele games wil spelen, maar hebben de voordelen van Twinview.

Signature?

• juanp
  • Laatst online: 27-05 20:43
Ik denk dat je het beste in een HTPC kast inderdaad een pasief gekoelde kaart kunt stoppen.
Zodra je koeling gaat zoeken die met heatpipes werkt, dan ben je vaak toch wel het pci slot eronder kwijt, kost je dus ruimte.

Maar met een 9550 kun je toch nog wel aardig een spelletje spelen?
Of speel je heel vaak spellen?

Verwijderd

Topicstarter
Osdorp-Dude schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:57:
Misschien een gedachte, maar er bestaan ook AGP Risercards die het AGP Slot aan de rechterkant hebben. Hierdoor wordt je kaart met de koeling naar boven in het slot geplaatst en kan je via een fanhole in je case de warme lucht afvoeren.

Maar moet het wel in je case passen. :X

Verder hangt het geheel af van wat je van plan bent te gaan doen op je HTPC, als het echt zware games zijn die veel van je vidcard eisen, dan zou ik em niet passief gaan koelen, dat zou slecht zijn voor zowel je videokaart als de rest van de onderdelen in je case omdat de warmte die dan geproduceerd dan ook direct moet worden afgevoerd -> Extra fans -> Extra herrie...

Je heb wel koelers van Zalman die passief koelen door aan beide kanten van de Videokaart een blok aluminium of koper te plaatsen, maar ik ben bang dat dit meer als 1cm uitsteekt.

Zou het toch wagen op een passief gekoelde Radeon 5xxx serie, die zijn voldoende als je simpele games wil spelen, maar hebben de voordelen van Twinview.
Een riser naar rechts is geen mogelijkheid, omdat hij dan boven de CPU zit, en daar zit dan weer die zijn cooler :)

Het zou voor allerhande games zijn, maar toch allemaal op resolutie van 800*600, heb nog een high end Athlon 64 voor het stevige werk.

Maar benchmarken die low range dingen niet zo slecht, dat mijn GeForce in vergelijking op een raket lijkt ?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:04:
[...]

Een riser naar rechts is geen mogelijkheid, omdat hij dan boven de CPU zit, en daar zit dan weer die zijn cooler :)
Geef eens een foto ofzo of beschrijf dan eens precies hoe de situatie is, misschien weet ik nog wel wat. Ben namelijk zelf al tjiden bezig met Risercards.
Het zou voor allerhande games zijn, maar toch allemaal op resolutie van 800*600, heb nog een high end Athlon 64 voor het stevige werk.

Maar benchmarken die low range dingen niet zo slecht, dat mijn GeForce in vergelijking op een raket lijkt ?
Kwestie van ff google-en he?

Radeon 9550 Review

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een silverstone LC 02 case

Afbeeldingslocatie: http://www.pcunleash.com/user/han/silverstone/013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcunleash.com/user/han/silverstone/003.jpg

Dus de opstelling ziet er uit als op de eerste foto, tv kaart zit in slot onder de videokaart

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Mooie kast _/-\o_

Kan niet echt goed zien hoeveel ruimte er tussen je TV-Tuner en Videokaart zitten, maar bovenop is zat ruimte voor een Passief Koelblok van Zalman. Kan je kiezen tussen deze twee:

ZM80D-HP &
ZM80A-HP

Je zou zelfs voor de ZM80C-HP kunnen gaan (met fan), en dan een blowhole maken aan de linkerkant van je case zodat de hitte weggezogen kan worden.

Vraag is dus alleen, heb je voldoende ruimte hiervoor, ik betwijfel het...

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
tnx, heb er wel een hele hoop mods aan gedaan (lcd display, gaas voor extra cooling ipv pci en mobo backplates, blauwe neon,..)
Kan niet echt goed zien hoeveel ruimte er tussen je TV-Tuner en Videokaart zitten, maar bovenop is zat ruimte voor een Passief Koelblok van Zalman. Kan je kiezen tussen deze twee:
Daar boven ligt nog een extra verdiep waar de slimline cdrom & harde schijf zit, dus daar is helaas ook geen plaats...

Die coolers op jouw links had ik al bekeken, maar ze nemen gewoon te veel plaats in :(
Pagina: 1