Toon posts:

[XP] geen netwerk wel IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met een XP machine zonder netwerk.

voor een specifieke applicatie heeft deze machine wel een IPadres nodig. Deze heb ik handmatig ingesteld. maar het probleem is dat er zodra er geen netwerkkabel in die machine zit het ipnummer op die machine niet meer te benaderen is.

wie kan me de hint geven zodat die netwerkkaart aktief blijft ondanks dat er geen netwerkkabel in zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:44:
wie kan me de hint geven zodat die netwerkkaart aktief blijft ondanks dat er geen netwerkkabel in zit.
Als je jezelf wilt pingen/benaderen kun je toch ook gewoon "127.0.0.1" (of "localhost") gebruiken :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 10:48 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Gebruik 127.0.0.1 als ip adres.
Dat is altijd de pc zelf en hoef je ook niet in te stellen.

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Wat wil je hierdoor bereiken? en waarom heb je een netwerkkaart in je systeem die je niet gebruikt?

Als het handmatig invullen van het ip-adres geen soelaas biedt, zou ik niet weten wat je hier aan kan doen...

Verwijderd

gewoon instellen op automatisch, dan krijg je toch een nummer 169.x.x.x als ie geen dhcp server kan vinden ?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet het pingen naar 127.0.0.1 of localhost.

ik het op die machine (het is een kassa) diverse software naast elkaar draaien. en omdat die allemaal op de zelfde bonprinter moeten printen moet ik heb lokaal delen.

ik kan dus niet "browsen" naar \\127.0.0.1 . er komt dan een foutmelding.

stop ik nu een kabel in de machine en in een willekeuriog ander gat (leeshub, switch) en de pc ziet een netwerkverbinding, dan werkt het wel.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:49:
gewoon instellen op automatisch, dan krijg je toch een nummer 169.x.x.x als ie geen dhcp server kan vinden ?
169.254.x.x om precies te zijn. Apipa is dat -> Automatic private Ip adressing, een microsoft uitvinding.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Hang er een oud hubje aan, of steek er een tweede nic in met een kabel naar de eerste. Lelijk, maar beide oplossingen werken.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
installeer met de hand een "Microsoft Loopback" adapter?, ipadresje erop, klaar is kees

werkt goed hier :)

Verwijderd

Topicstarter
die "Microsoft Loopback adapotor" is de oplossing!

bedankt.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1