[2000] Blauwe schermen in W2K*

Pagina: 1
Acties:

• Left
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 20:43
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe pc, en al vanaf het begin kreeg ik zo nu en dan het bekende blauwe scherm (crash). Ik kon niet vinden waardoor het kwam en het gebeurde niet zo vaak (eens in de maand of zo) dus ik liet het maar zitten. Maar sinds een paar weken gebeurt het veel vaker (eens in de ca. 3 dagen).
Ik heb de laatste tijd geen nieuwe hardware geinstalleerd, het enige dat ik kan bedenken dat er veranderd is is dat ik een heel stel kritieke windows updates geinstalleerd heb. (Ik had al w2k sp4, maar had na september geen patches meer geinstalleerd).
Ik heb alle nieuwste drivers die ik maar kon vinden geinstalleerd, overklok opties en bios caching uitgezet, maar het helpt niks.

Ik krijg het blauwe scherm op willekeurige momenten, dus niet als ik mijn pc zwaar belast of zo. Het is me zelfs al een paar keer overkomen dat ik even van mijn pc weg was, en dat er een blauw scherm stond toen ik terug kwam.
De melding op het scherm is dat een stuurprogramma een (stop) fout heeft veroorzaakt, en er wordt geadviseerd om bios caching uit te zetten, harddisk ruimte vrij te maken of een nieuwe video driver te installeren. Zoals gezegd heb ik dat allemaal al geprobeerd.
Ik heb memory en cpu tests gedraaid maar krijg geen fouten.

Wie weet raad?

Hier zijn mijn hardware specs:

AMD 64 3000+
1 GB geheugen (Kingston Hyper, 1 bankje)
MSI K8T NEO
primary harddisk: WD Raptor 36 GB
secondary harddisk: Maxtor 130 GB
2 monitors;
videokaart 1: NVidia TNT2 64
videokaart 2: Radeon 9200 SE
Apacer 6 in 1 interne usb card reader
Firewire kaart (Texas Instruments)
BenQ 822WA Dvd burner
Kast/Voeding: Chieftec 350W

Verwijderd

wat is de exacte tekst van je blauwe scherm?

• Left
De volgende keer zal ik het opschrijven :) maar als ik het me goed herinner kwam het erop neer dat een stuurprogramma een zgn. ' stop' exceptie had veroorzaakt omdat het een illegaal geheugen adres probeerde te benaderen. Er stond niet bij welk stuurprogramma het was, het adres zelf stond er wel bij maar dat zei mij persoonlijk niks.
En vervolgens stonden er een paar tips voor als het probleem zich zou blijven voordoen: schijfruimte vrijmaken, bios cache settings uitzetten of een nieuwe video driver installeren.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
En als je er nou eens 1 videokaart uithaal, bij mij had 2 videokaarten ook niet altijd positieve effecten op de stabiliteit.

Je gebruikt ook nVidia en ATI naast mekaar, vinden de drivers ook niet leuk

[ Voor 25% gewijzigd door H@rry op 09-02-2005 13:51 ]

GoT a clue? Specs

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
007BigHarry schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:48:
En als je er nou eens 1 videokaart uithaal, bij mij had 2 videokaarten ook niet altijd positieve effecten op de stabiliteit.

Je gebruikt ook nVidia en ATI naast mekaar, vinden de drivers ook niet leuk
Moet kunnen zonder problemen.

Heb je de BSOD guide al doorgespit?

Roomba E5 te koop

• Left
Ik heb die BSOD guide even doorgenomen, het is alleen een beetje lastig dat ik de precieze meldingen niet heb genoteerd. Ik zit nu dus met smart op mn volgende blauwe scherm te wachten :)
Ik las een tip dat ik alle 'filtered drivers' moest uitschakelen, zoals virusscanners etc. Mn virusscanner had ik al een tijd uit staan, maar ik zag dat er bij mij wel een service genaamd 'GhostPciScanner' draait. Ik heb Norton Ghost ooit gebruikt, misschien heeft het daarmee te maken. Ik kan er in elk geval niks over vinden op het internet. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
Niks vinden?
GhostPciScanner: \??\C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\ghpciscan.sys (system)

Lijkt me wel van norton dus. Of het hiermee te maken heeft kan ik niet zeggen, denk het niet.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1