[FireFox] Hoe gescript proxy instellen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Op m'n werk gebruiken we een Proxy server, en thuis gebruik ik geen proxy server.
Dit is nogal vervelend omdat ik dan telkens ik van "plaats" verander op 3 plaatsen de proxy server moet uit/aanzetten (Internet explorer, FireFox en MSN Messenger)

Ik heb hier hier Al een scriptje gemaakt voor Internet explorer, en dat werkt perfect!

Even snel uitleggen hoe dat werkt: ik check via ipconfig op de gateway die ik op een 'plaats' heb, en aan de hand daarvan importeer ik verschillende registry files om de proxy in verschillende programma's aan of uit te zetten... Dit werkt al voor Internet Explorer, en MSN Messenger
Voor MSN Messenger is het deze registry value:

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger]
"ProxyState"=hex:00,00,00,00

Het hele batch scriptje en de registry file voor Internet explorer vind je in dat ander topic...

Maar voor FireFox vind ik nergens zo'n waarde in de registry. Er zitten blijkbaar ook niet veel settings in de registry verstopt voor FireFox. Ik heb in de installatiedirectory van FireFox gezocht, op files met de naam van onze proxy in, maar ook niets gevonden...

Ook als ik via google zoek naar firefox/proxy/registry vind ik niet al te veel, wel hoe dat ik dat allemaal instel in de opties van FireFox, maar niet "waar" dat dat bewaard wordt.
Ik gebruik ook liever geen extentions of die "auto configure proxy server for this network"-optie in FireFox, k zou het liefts alles instellen via registry files, zodat alles goed staat als ik m'n machine opstart ...

[ Voor 34% gewijzigd door Shaidar op 09-02-2005 10:10 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Ik heb dit topic even afgesplitst van [rml][ DOS] Proxy Switcher 0.2[/rml] naar Software Algemeen :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Firefox saved zijn settings niet in het register :)
maar in handige configfiles :)

%USERPROFILE%\Application Data\Mozilla\Firefox\

zoek hier in de file profiles.ini het path naar je default profile
code:
1
2
3
4
5
6
7
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/e3c76uub.default

in mijn geval dus Profiles/e3c76uub.default
dus wordt het:
%USERPROFILE%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles/e3c76uub.default

hier in de file prefs.js staan de proxy settings:
JavaScript:
1
2
3
user_pref("network.proxy.http", "proxy.arnhem.chello.nl");
user_pref("network.proxy.http_port", 8080);
user_pref("network.proxy.type", 1);

edit:

overigens moet je die file niet editen als firefox draait, dan gaan je wijzigingen verloren als je firefox afsluit

edit:

was nog proxy.type vergeten, zonder die zijn de settings niet geactiveerd :P

[ Voor 24% gewijzigd door Erkens op 09-02-2005 10:25 . Reden: was nog proxy.type vergeten, zonder die zijn de settings niet geactiveerd :P ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is niet lastig te vinden; alle instellingen van Firefox zijn namelijk opgeslagen in .js files. Zoek dus even de juist file; en distribueer deze mee. Met een registryfile zal je dit niet gaan lukken.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
Spider.007 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:09:
Dit is niet lastig te vinden; alle instellingen van Firefox zijn namelijk opgeslagen in .js files. Zoek dus even de juist file; en distribueer deze mee. Met een registryfile zal je dit niet gaan lukken.
Het is beter om de bestaande file aan te passen, anders ben je al je andere instellingen ook kwijt.

• Shaidar

Shaidar

mm, very strange. Ik had m'n proxy ingesteld in FireFox, FireFox afgesloten en in de installatie directory gezocht naar een file met de naam van onze proxy in. Maar hij had niets gevonden ...

Ah, ik zie het al, ik moet in een andere directory zoeken...

Ik ga even aan het werk, en ik laat wel weten of ik iets werkends gevonden heb :)

[ Voor 16% gewijzigd door Shaidar op 09-02-2005 10:13 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mayco schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:10:
[...]

Het is beter om de bestaande file aan te passen, anders ben je al je andere instellingen ook kwijt.
Je kan natuurlijk al je instellingen ook meenemen in het kopie; daarnaast is een copy/move actie eenvoudiger te scripten dan een find/replace actie in een file :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spider.007 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:23:
[...]

Je kan natuurlijk al je instellingen ook meenemen in het kopie; daarnaast is een copy/move actie eenvoudiger te scripten dan een find/replace actie in een file :)
dat kan ja, hoewel een simpele regex op die file ook kan, echter saved firefox de default settings niet. Vandaar dat ik network.proxy.type was vergeten in mijn post, dus je moet wel opnieuw opbouwen, dat werkt het makkelijkst in dit geval lijkt me :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

shaidar schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:13:
mm, very strange. Ik had m'n proxy ingesteld in FireFox, FireFox afgesloten en in de installatie directory gezocht naar een file met de naam van onze proxy in. Maar hij had niets gevonden ...
De installatie directory is ook een bijzonder slechte plaats om settings op te slaan :) Die horen in een user specifieke directory.

On-topic: Je zou ook nog een .pac file kunnen gebruiken, zoals hier staat beschreven. Hierin kun je wat javascript schrijven wat dynamisch de correcte proxy gaat opzoeken voor je.

Ik neem aan dat je doel is om een andere proxy te gebruiken als je van netwerk wisselt op een laptop oid? Dat zou je met zo'n pac file goed kunnen doen (ip adres opzoeken met myIpAddress() en aan de hand daarvan een andere proxy returnen).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Shaidar

Shaidar

ja, ook al even opgezocht hoe dat dat zou moeten met een PAC file ...

Maar eigelijk zou ik graag willen dat alles geregeld werd door die proxy.bat file in m'n startup. Als ik dan meerdere dagen thuis zit, moet ik gewoon even die file weghalen uit de startup, en blijven alle settings ongemoeid... Dat ik dan ook weer niet apart die FireFox settings moet aanpassen ...

Bon, in die user.js is deze de enige verschillende waarde als je de proxy aan of uit zet:

code:
1
user_pref("network.proxy.type", 1);

Maar ik zie net die verschillende profiles, ik ga daar eens naar op zoek, hoe dat ik dat vanuit die proxy.bat kan regelen...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

shaidar schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:41:
Maar eigelijk zou ik graag willen dat alles geregeld werd door die proxy.bat file in m'n startup. Als ik dan meerdere dagen thuis zit, moet ik gewoon even die file weghalen uit de startup, en blijven alle settings ongemoeid... Dat ik dan ook weer niet apart die FireFox settings moet aanpassen
Die pac file kun je gewoon permanent ingesteld houden, als je die goed schrijft zal hij automatisch waar je ook bent de goede proxy gebruiken en hoef je dus nooit meer je firefox instellingen aan te passen.

Lijkt mij persoonlijk makkelijker dan een proxy.bat, alleen is het een beetje lastiger op te zetten (al staan er best leuke voorbeelden op die website van hierboven).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1