Toon posts:

Draadloos Internet Bejaardentehuis

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opa woont in een bejaardentehuis in Den Haag en wil graag internetten. ADSL via de telefooncentrale van het tehuis is niet mogelijk, zegt KPN. Internet via de kabel is daar ook niet mogelijk, zegt UPC. Blijft over draadloos, als er een accespoint in de buurt is. Mijn vraag is, hoe kom ik er achter of er zo'n accespoint is. De postcode is 2591 SL.

Verwijderd

Langs gaan met je laptop?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:27

bonzz.netninja

Niente baffi

met je laptop en een wifi adapter ff langs droppen en kijken of er wat in de lucht hangt met netstumbler

of je koop zo;n wifi hotspot finder voor 30 euro...maar of dat was is..beats me

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:58

lordsnow

I know nothing

Wil het bejaardenhuis ZELF niet op het internet? Dan kunnen ze dat mooi zelf uitzoeken :)

Verwijderd

Ik raad je aan ff de site van JiWire, http://www.jiwire.com, te bezoeken en op een hotspot te zoeken.....

Verwijderd

En anders internet via de schotel...

Alternatief is via GPRS, maar lijkt me een duur geintje ;)

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:24

BIM

Nothing interesting

Heeel grote kans dat er wel een paar in de buurt zijn. Ik woon zelf ook in DH en ben af en toe wezen "rondkijken". Half uurtje rondrijden en je hebt 120 Accesspoints in de lijst staan, waarvan toen ruim een derde zonder beveiliging. (foei foei)

Vaak geeft de accesspointnaam wel aan wie het is.
(af en toe huisnummers ertussen, of straatnamen)
Gewoon rondkijken en aanbellen, en je hebt ze zo gevonden.
Vragen of je voor een fatsoenlijk bedrag mee mag doen (of je opa dan).
(wel zorgen voor een goede beveiliging uiteraard)
Grote kans van slagen zou ik zeggen.

Als je het over professionele aanbieders hebt geef ik je weinig kans.

Verwijderd

Kan het ook niet met ADSL als je dat voor de centrale aansluit? Nou ja, misschien niet.
Als er meerdere mensen in dat tehuis mee willen doen kun je het ook een beetje structureel opzetten, i.p.v. iemand's netwerkje te kapen.

Bel aan bij mensen die ernaast wonen (of briefje door de deur) of ze het tehuis willen voorzien van ADSL.
Hun voordeel: Hun internetconnectie wordt dan volledig door het tehuis betaald (dat kan makkelijk uit als er genoeg mensen meedoen).
Zet bij die mensen thuis een ADSL/kabel modem neer, met snelle verbinding zonder datalimiet.
Zet er een Wifi-accesspoint neer, met WPA zodat niemand jullie netwerkje kaapt.
Zet in het bejaardentehuis een accesspoint neer om het eerste te ontvangen, en breidt uit met meerdere AP's om dekking te krijgen bij iedereen die mee wil doen.
Je kunt richtantennes kopen om de verbinding te verbeteren. Houdt rekening met de mogelijkheid om zo'n externe antenne aan te sluiten als je AP's koopt.

Zet bij je 'gastverbinding' een afgedankte PC neer met IPCop erop. Hiermee kun je aan traffic shaping doen en ervoor zorgen dat iemand die veel download (bijvoorbeeld degene waar je die ADSL verbinding hebt geinstalleerd) de connectie voor de rest onbruikbaar maakt. Ook kun je dit middels afspraken (download limiteren) doen, en er zijn ook routers die zeggen dit te kunnen doen. Wat je wilt is bepaald verkeer (webbrowsen, dus poort 80) voorrang geven boven alle ander verkeer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Het is niet de bedoeling iemands netwerkje te kapen. En een netwerkje in het tehuis heeft ook geen zin, want verder is er niemand met een computer. ALlemaal al te oud. Eigenlijk ben ik op zoek naar een openbaar instappunt, maar dat schijnt niet te bestaan. Ik bedoel, een draadloos instappunt van een provider voor postcode 2591 sl.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 16:40

Sabbi

je denkt aan mij.

Erm, een normaal telefoon modem ofzo, of zeg ik nu hele rare dingen. (kan met enig geluk wel door de centrale, gewoon proberen.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:30:
Bedankt voor alle reacties. Het is niet de bedoeling iemands netwerkje te kapen. En een netwerkje in het tehuis heeft ook geen zin, want verder is er niemand met een computer. ALlemaal al te oud. Eigenlijk ben ik op zoek naar een openbaar instappunt, maar dat schijnt niet te bestaan. Ik bedoel, een draadloos instappunt van een provider voor postcode 2591 sl.
Andere mogelijkheid (duur) is GPRS of UMTS. Kijk bij KPN en Versatel voor UMTS, bij beide en Telfort voor GPRS.

Of vraag aan KPN (of andere provider) of er geen ADSL via kaal-koper aangelegd kan worden. Gaat dan helemaal buiten de centrale van het tehuis om.

[ Voor 12% gewijzigd door Brobbel op 09-02-2005 10:37 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 08:00
Brobbel schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:36:
[...]

Andere mogelijkheid (duur) is GPRS of UMTS. Kijk bij KPN en Versatel voor UMTS, bij beide en Telfort voor GPRS.

Of vraag aan KPN (of andere provider) of er geen ADSL via kaal-koper aangelegd kan worden. Gaat dan helemaal buiten de centrale van het tehuis om.
Dude er ligt een telefoonlijn, je kan s'avonds en s'nachts voor 0 euro bellen. Nem je dat met een vrij goedkope provider :).
Maar ik zou zeggen zo'n bejaardenhuis zal toch ook wel computers / netwerk hebben, kun je daar nix mee overleggen?

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bij voldoende animo is iets als WiMAX misschien wel iets. Uit mijn hoofd verzorgt Enertel dat hier in Holanda. Is breedband uit de lucht. ik weet alleen niet hoe het met de dekkingzit daar in den Haag. FF op de website kijken...

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:58:
Mijn opa woont in een bejaardentehuis in Den Haag en wil graag internetten. ADSL via de telefooncentrale van het tehuis is niet mogelijk, zegt KPN. Internet via de kabel is daar ook niet mogelijk, zegt UPC. Blijft over draadloos, als er een accespoint in de buurt is. Mijn vraag is, hoe kom ik er achter of er zo'n accespoint is. De postcode is 2591 SL.
Het wardrive team van WirelessNederland.nl heeft een blauwdruk gemaakt van de draadloze Wi-Fi infrastructuur in Nederland. Op deze site worden deze gegevens geprojecteerd op de kaart van Nederland. Via de kaart is het mogelijk om in te zoomen tot op straatniveau, zodat zichtbaar wordt, wie er een draadloos netwerk heeft, en wie niet.

www.wardrivemap.nl

Verwijderd

er staan groene en rode stipjes op, kan je op die groene gewoon leechen qua internet? ik zie er nl. een paar in de flat waar ik woon, kunnen we missch internet delen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt allemaal. Ik kom er nu wel uit.

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Je geeft aan dat je via de kabel aan UPC hebt gevraagd, volgens mij zou je in Den Haag bij Casema/Wanadoo moeten proberen aan te kloppen aangezien UPC niet levert in die omgeving.
Als huisnr 150 is, zou het wel mogelijk moeten zijn volgens de postcodecheck

[ Voor 18% gewijzigd door plankie op 09-02-2005 15:49 ]

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Sorry voor de schop, maar ik ben toch wel benieuwd of de beste man al internet heeft :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Pagina: 1