USB naar PS2 converter op KVM switch

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Hi,

Ik heb een PS2 KVM switch waar ik een USB keyboard & muis op wil aansluiten.

Ik heb in totaal 6 van die USB --> PS2 plugjes die je altijd bij je muis krijgt. Deze steek ik allemaal in de KVM switch.
2 daarvan zijn verbonden met de muis & keyboard en de rest zijn zoals verwacht verbonden met 2 andere pc's.

Het probleem is dat de pc's zeggen dat ze het USB apparaat niet kunnen vinden.

Die USB --> PS2 plugjes werken toch twee kanten op? Of kunnen ze niet op een KVM switch worden aangesloten?
Verder zijn het ook plugjes die ik bij muizen heb gekregen, maar zelfs me muis werkt er niet op.

Moet ik speciale USB/PS2 converters kopen ( 6 stuks :/ ) om het allemaal te laten werken?

Een andere KVM switch is geen optie omdat deze KVM switch speciaal voor DVI is.

Help B)

Verwijderd

USB naar PS2 stekkertjes, waar je een USB keyboard en muis in steekt, werken maar één kant op, namelijk: je zet ze op het toetsenbord, en steekt ze ín de PS/2 poort. Een controllerchip ín de muis of toetsenbord stopt dan met het uitzenden van een USB-signaal, en gaat over op een PS/2 signaal, wat compleet anders is dan een USB signaal.

Je zou je toetsenbord/muis met 2 van die blokjes op de KVM switch kunnen zetten, en vervolgens de rest, naar de PC's, "gewoon" met 4 PS/2 kabels kunnen doen. Dat is helaas de ENIGE optie.

Je hebt wel kastjes die een PS/2 signaal weer naar USB kunnen vertalen, alleen zit daar wat meer elektronica in dan simpelweg een dom dingetje, dit ding sluit je aan op één USB poort, en d'r komen 2 PS/2 poorten uit, waar je PS/2 devices op kan aansluiten. Kosten per module: zo'n €19,-.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 09:01 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:42
Nope het zijn geen converters, maar adapters. ze zetten alleen een aantal pinnetjes om. Het werk wordt gedaan in de electronica van het toetsenbord c.q. muis. Dus het toetsenbord en muis werken wel met de adapter op je KVM-switch (bij mij thuis in iedergeval wel) maar vanaf je KVM-switch zul je toch echt via ps2 naar je pc's moeten.

Cabal was me ff voor met het grootste gedeelte van het verhaal :P

Eventueel zijn er wel echte USB devices inderdaad, die je twee PS/2 poorten leveren. Maar dan kan je beter voor een USB KVM-switch kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door PROnline op 09-02-2005 09:03 ]

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Hmm helaas de antwoorden waarvoor ik vreesde...

Iig bedankt voor de antwoorden, ik ga denk ik maar voor een USB KVM switch.
Nu heb ik 3 switches B)

1 voor geluid
1 voor DVI
1 voor keyboard / muis

Ach, dat houdt me weer bezig!

Nogmaals bedankt!