Toon posts:

[geforce4ti4600]passieve zalmankoeler erop,videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een zalman passieve koeler gekocht (80-hp, die blauwe met koelribben voor het geheugen). Even mee bezig geweest omdat echt in iedere gleuf en opening koelpast gesmeerd moest worden. :D

Afijn na het terugzetten in de kast en de pc aanzetten krijg ik wel beeld, maar de opdeling klopt totaal niets van, in niet grafische krijg je allerlei vremde tekens over het beeld, en in windows is het windows in combinatie met gele vlekken.

Ik heb alles weer gedemonteerd en de originele koeler teruggeplaatst, maar nog steeds hetzelfde probleem, de agp contactjes heb ik gereinigd, kaart in andere pc mocht ook niet baten.

Valt deze nog te redden, want het was een prima kaartje, waar nog wel even mee door te gaan is.

edit: nu geeft die in niet grafische mode ook blauwe vierkante vlekken in beeld om 4 verschillende punten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 08:52 ]

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

- Niets beschadigd tijdens het monteren van je koeler? (GPU, Geheugen chips?)
- Videokaart wordt niet te warm? (Artifacts vanwege de hitte?)
- Andere bios geprobeerd? (lijkt me sterk, maar probeer et is)

Wat voor koelingspasta was het, als het Artic Silver was of iets met silver of stroomgeleidende deeltje erin zou je best wel eens kortsluiting hebben kunnen veroorzaakt. Ga dit ook es na.

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
er zit van dat witte spul bij, dit staat erop

thermal grease

volgens mij is deze niet geleidend. Tijdens installatie ook niks gemold, de oude fan verwijderd, en toen begonnen met het monteren van de nieuwe. En vantevoren mezelf statisch ontladen.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:43:
er zit van dat witte spul bij, dit staat erop

thermal grease

volgens mij is deze niet geleidend. Tijdens installatie ook niks gemold, de oude fan verwijderd, en toen begonnen met het monteren van de nieuwe. En vantevoren mezelf statisch ontladen.
Is het niet zo met zulke koelingsblokken dat deze vrij stevig op de chips worden aangedrukt? Ben toch bang dat er daar iets mis is gegaan.

Maar zowiezo es met aceton (nagellak remover + watten) je videokaart es goed schoon maken, goed laten drogen, oude koeler er terug op zetten en kijken of dat helpt.

Anders ben ik toch bang dat er iets kapot is op je videokaart dat voor de storing zorgt.

Ook al heb je er geen recht meer op, toch garantie proberen. :X

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
ja idem 3 jaar heeft asus heb ik net gelezen, gekocht heb ik deze november 2002