Lege ruimte van een VPC hardeschijf vullen met nullen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
omdat het topic helaas onterecht werd gesloten nogmaals de volgende vraag:
let hierop vooral op het stukje dat ik de harde schijf niet wil wissen. integendeel. de data die erop staat is erg belangrijk. ik wil alleen de niet gebruikte ruimte met nullen vullen.
ik kan veel artikelen vinden over het volledig wissen van een hele harde schijf. dat zoek ik echter niet.

hoe vul ik op een harde schijf alleen de lege ruimte met nullen?
ik heb een vpc hardeschijf die veel te groot is voor de ruimte die gebruikt wordt.
de compressie tool werkt alleen als eerst alle lege ruimte op 0 is gezet

groeten sander

Verwijderd

er staan in dat andere topic anders genoeg linkjes met info hoor.

of je moet iets totaal anders bedoelen, ik snap je namelijk niet helemaal. waarom wil je bv in vredesnaam een stuk lege ruimte met nullen opvullen? als je er toch niets mee doet zou ik zeggen: vooral negeren die ruimte :Y)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Okee... je maakt eerst met Ghost of een ander dergelijk programma een image van die schijf. Vervolgens zero-fill je 'm met bijv. Autoclave. Daarna zet je het image terug. Simpel.

Verder: TS wil dit doen om de hdd te verkopen zonder eigen info erop.
Sander, je hoeft NIET de groeten te doen! ;)

Hmm vpc-schijf.... weer wat geleerd :>

[ Voor 35% gewijzigd door pinockio op 09-02-2005 08:39 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hij heeft een vpc HD. Ik neem aan een Virtuele schijf in een VMWare omgeving ofzo en ik neem aan dat 'ie die image wil compressen. In dat geval denk ik dat hij het beste eens even de helpfile van VMWare in kan duiken, want daar staan (mits ik het me goed herinner) genoeg tips in hieromtrent*. Mocht je andere software gebruiken (Virtual PC ofzo), duik dan voor de flauwekul daar eens de helpfile in of zoek wat rond op Google.

Voor de TopicStarter: Wat meer duidelijkheid in je openingspost had ook wat duidelijkere en behulpzamere reacties opgeleverd. Het is maar dat je het weet ;)

Voor de rest: Ben ik dan echt zo'n mierenneuker dat dat ene v-tje mij alleen opvalt? :+ /geintje
TS is wel consequent, in het vorige topic stond ook een klein v-tje :Y)

* ik gebruik VMWare wel eens op de zaak maar ben deze week nog vrij :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 09-02-2005 04:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Als het idd in VMware is dan moet je gewoon een 2e schijf aanmaken in je virtuele PC, van de grootte die je wilt hebben. Dan ghost je 'm op de normale manier van schijf 1 naar 2, en daarna kun je de 1e schijf weghalen. Heej presto .. 1 virtuele schijf, kleiner dan eerst, met je systeem er op.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
ja stom natuurlijk om niet duidelijk genoeg te zijn.

het gaat inderdaad om een virtual pc hdd. de grootte op schijf is 7 GB, de gebruikte grootte is 4 gb. met compressen maakt vpc hem niet kleiner. als hint in de help geeft hij aan dat je de lege ruimte met nullen moet vullen met de daarvoor beschikbare 3e partij tools.
zonder dus te vermelden welke 3e partijen dit zouden kunnen zijn.

wat heb ik al geprobeerd:
ghost/backup naar een kleinere vpc hdd. helaas werkte dit niet omdat als je deze schijf vervolgens als hoofdschijf mount, windows een blauw scherm geeft bij opstarten. Heb al geprobeerd om de hdd controller in windows te verwijderen om hem terug naar default te zetten, maar dit werkt helaas niet.

goed, ik zoek dus nog steeds naar die derde partij tool, die voor mij de niet gebruikte ruimte op nul zet zodat de compressie van vpc de harde schijf kleiner kan maken. nu lijkt 3 gb misschien niet zoveel ruimte om zoveel moeite te doen, maar de image moet gedistribueerd worden via dvd naar anderen. dual layer kost net iets teveel in vergelijking met single layer, en is ook amper te krijgen.
Pagina: 1