Toon posts:

Videokaart / Beeldscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem, telkens als ik windows opstart ziet alles er normaal uit tot de desktop (bij het inlogscherm ziet alles er nog goed uit).
Totdat mijn desktop voledig is geladen beginnen er verticaal strepen over mijn beeld scherm te bewegen. Denk hierbij aan als je bijvoorbeeld op tv een computerbeeldscherm ziet en je van die strepen van boven naar bewegen ziet bewegen.

Mijn hardware:
400w Aopen voeding
Amd Athlon XP 3200+
Asus A7N8X-E Deluxe
1024mb pc400 kingston hyperx
Leadtek 6800LE
160gig wd caviar sata

Het eerste wat ik probeerde was een andere videokaart in mijn computer te plaatsen, dit was een identieke gpu maar de kaart was van XFX. Ook geen pipes en shaders zijn unlocked. Dus que instellingen precies die van mij.
Hier deed hij het gewoon goed, dus ik dacht een kaart probleem, maar om het zeker te weten zette ik mijn kaart in de computer van een vriend van me. Hier werkte hij perfect, hij heeft het zelfde mobo, de rest verschilt.
Dus ik dacht dat het aan mijn mobo lag op een of andere manier, maar dat kon naderzien ook niet sinds de XFX van mijn vriend het er wel in deed.
Dit process herhaalde ik verschillende keren met meerdere drivers (ook van de cd's die met die videokaart kwamen).

Op google vond ik niets over dit probleem, mischien dat jullie het zelfde probleem ooit gehad hebben of iets kunnen sugeren om het wel te laten werken.
Ik kan de kaart trouwens niet ruilen sinds ik de bon kwijt ben.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Zet je BIOS eens naar default/failsafe settings. Zo kun je BIOS settins in- of uitsluiten.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
probeer anders eens jou kaart in zijn computer te stoppen en dan jou eigen computer erop aan te sluiten. Misschien dat het een combinatie probleem is van jou kaart met jou monitor.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Als het vergelijkbaar is met verticale/horizontale strepen van de TV, al eens geprobeerd je PC op een ander stopcontact aan te sluiten?

Die horizontale strepen kwamen hier altijd door niet geaarde stopcontacten of slecht afgeschermde contactdozen. Lijkt mij dus dat er iets stoort op je PC.

Neem je pc dus es mee naar je vriend, buren ofzo en kijk es of et daar ook is.

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag alle dingen getest die hier boven stonden,
Het enigste verschil was dat als ik het RAM van mijn maat gebruikte, de streken dunner werden.

Verder maakte het geen verschil welk stopcontact ik gebruikte.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

was dat stopcontact dan wel geaard?
Je kunt honderden stopcontacten proberen, als ze niet geaard zijn heeft dat geen zin.
Verder, heb je geen trafo's in de buurt van de monitor liggen? Dit kan een erg vreemd effect geven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle stopcontacten zijn zeker geaard.
Er liggen hier ook geen trafos in de buurt, en ik heb een tft scherm (Samsung Syncmaster 710T) op DVI
Pagina: 1