Toon posts:

PS Clone tooltje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey
ik ben bezig met photoshop ik ben een visitekaartje aant maken. Nu wil ik dat graag voor t pitten nog even doen, maar ik stuit tegen een probleem en in de overvloed aan tutorials staat vaak alleen maar basis elementen, ik heb tot dus ver nog geen oplossing gevonden. Hopelijk wordt deze vraag geacceptereerd.

Ik heb twee plaatjes, ik heb met de lasso een tekst van het ene plaatje omlijnt/geselecteerd en nu wil ik dat met de clone tool op een leuke manier op het andere plaatje/bestandje plaatsen. Hij zegt echter op het moment dat ik met de linkermuisknop de tekst op het andere plaatje wil overbrengen dat daar een 'different color mode' wordt gebruikt en weigert dus te 'plakken'.

Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Hoezo clone tool?
Als je hebt geselcteerd met lasso kun je toch gewoon copy/paste?

Soweiso, diff. color ... misschien eens kijken "Image" en dan "Mode" kijk eens of je wel in dezelde colorsettings werkt met beide plaatjes.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 01:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
zeker, maar dan zit er geen goede overgang in, de achtergrondkleur van de bestemming is namelijk veel lichter, het gaat me om het mooie effect :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 01:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 01:52:
Hoezo clone tool?
Als je hebt geselcteerd met lasso kun je toch gewoon copy/paste?

Soweiso, diff. color ... misschien eens kijken "Image" en dan "Mode" kijk eens of je wel in dezelde colorsettings werkt met beide plaatjes.
dat is t! t werkt, bedankt, als je het weet is t bijna altijd makkelijk.... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 01:56 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

edit:
okeeee :) je hebt het door :P

[ Voor 96% gewijzigd door Wokkels op 09-02-2005 01:58 ]

Permanent wintericon!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
1. Waarom maak je je visitekaartje in een pixel gebaseerd programma als Photoshop?
2. Als je niet weet welke color modus je werkt, heb je vast ook niet de moeite genomen een kleurprofiel te kiezen en zal het drukwerk dus altijd anders zijn dan op je scherm.
3. De clonetool is sowieso geen goede manier om tekst van het ene naar het andere bestand over te zetten, daar gebruik je de texttool voor (eventjes de kleuren en effecten en afstanden naproduceren) en anders knip je de achtergrond achter de tekst weg alvorens je gaat kopiëren.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 02:04:
1. Waarom maak je je visitekaartje in een pixel gebaseerd programma als Photoshop?
2. Als je niet weet welke color modus je werkt, heb je vast ook niet de moeite genomen een kleurprofiel te kiezen en zal het drukwerk dus altijd anders zijn dan op je scherm.
3. De clonetool is sowieso geen goede manier om tekst van het ene naar het andere bestand over te zetten, daar gebruik je de texttool voor (eventjes de kleuren en effecten en afstanden naproduceren) en anders knip je de achtergrond achter de tekst weg alvorens je gaat kopiëren.
kerel, je maakt de zaak nodeloos ingewikkeld, ik ken het program net drie dagen, dat komt later, ik kan nu verder dankzij een aardige got'er, ik tevreden, jij ook

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 02:13:
[...]

kerel, je maakt de zaak nodeloos ingewikkeld, ik ken het program net drie dagen, dat komt later, ik kan nu verder dankzij een aardige got'er, ik tevreden, jij ook
Sorry, ik was in de veronderstelling dat je fatsoenlijke visitekaartjes wilde en niet enkel weten hoe je om een melding in Photoshop heen komt, of anders in ieder geval je kennis verbreden. How inappropriate of me.

[ Voor 7% gewijzigd door sdomburg op 09-02-2005 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 02:15:
[...]

Sorry, ik was in de veronderstelling dat je fatsoenlijke visitekaartjes wilde en niet enkel weten hoe je om een melding in Photoshop heen komt, of anders in ieder geval je kennis verbreden. How inappropriate of me.
no hard feelings, ik weet dat je het goed bedoelt, excuses voor mijn botte reactie :)

Als je het leuk vindt wil ik je het eindresultaat wel sturen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 02:26 ]

Pagina: 1