[RADEON 9800 XT] Koeler maakt herrie!

Pagina: 1
Acties:

• Triumph-Design
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Ok,

Dit is best wel jammer, ik heb nu mijn ATI RADEON XT al een tijdje, nooit problemen mee gehad, maar sinds een tijdje maakt hij af en toe herrie. Ik voorzichtig met de stofzuiger (met een borstel er op) het stof weg gezogen.

Maar nu hij weer draait maakt hij echt ontzettend veel herrie, als ik de GFX Koeler even een klein tikje geef maakt ie geen herrie meer, maar daar heb ik natuurlijk weinig zin in om elke keer een tikje te geven.

Hebben jullie tips ? Moet ik die koeler er af schroeven en iets doen ? De videokaart hangt ook op zn kop in de kast en die koeler hangt dus naar beneden, niet echt goed over nagedacht bij ATI vind ik.

Triumph

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26

Bever!

3

ik heb alleen maar videokaarten waar de koeler naar beneden hangt kerel..
maar ik zou zeggen investeer in een zalman koelertje, of evt een ati silencer.

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 19:35
EXACT hetzelfde probleem gehad mijn beste kerel.

Het was een hercules kaartje, een 9800PRO.
Mailtje naar de support, en nieuwe koeler was onder de baan. dan moet je hem wel zelf installeren. je kan ook je kaart opsturen, dan installeren zij een nieuwe voor jou (zit je ondertussen wel zonder)

echter, tegen dat die koeler binnen was, was mijn kaartje ook gestopt met ratelen :).

enfin, toch een poging gedaan om die nieuwe te installeren (nieuw is beter ;)), maar ik had nogal last de ouwe koeler er af te krijgen. die vijsjes zaten namelijk erg goed vast. en zoiets dat gemakkelijk een paar honderd euro kost, daar zet ge liever niet teveel kracht op, dus heb ik het maar zo gelaten.

• Triumph-Design
hmm maar es een mailtje sturen dan :/

nog andere ideeen ?

Verwijderd

Vervang hem, olie hem regelmatig of zet je kast ondersteboven (let op je airflow!).

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb nog een koeler van een radeon 9800 pro liggen. Indien je in het noorden van het land woont, zouden we wat kunnen regelen.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Nitroglycerine schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 02:59:
Ik heb nog een koeler van een radeon 9800 pro liggen. Indien je in het noorden van het land woont, zouden we wat kunnen regelen.
dan moet ie zn oude er toch nog afhalen 8)7 8)7 dan kan ie net zo goed een rete goede vf700 cu van zalman erop proppen want het installe kan ik zelfs nog en dat zegt wel wat :+

dus beetje onzin, pak gewoon een zalman koelt goed stil en niet echt duur......

succes :7

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-08 22:06
Koelers van een 9800pro en een XT zijn niet hetzelfde en het lijkt me dus sterk dat je die gewoon kan gebruiken 8)7

MvG. Jack©© :)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 00:40

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

jackoo1988 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:35:
Koelers van een 9800pro en een XT zijn niet hetzelfde en het lijkt me dus sterk dat je die gewoon kan gebruiken 8)7

MvG. Jack©© :)
Wat mag het verschil dan wezen? De opzet van de pcb is gelijk.

Hier kon uw advertentie staan

• Triumph-Design
Olien ? hoe moet ik dat aanpakken :?

Verwijderd

Wat dacht je van eraf halen van de kaart, sticker eraf van het lagerhuis en daarna het lagerhuis inspuiten ;)

• Triumph-Design
het eraf halen van de kaart, gaat dat makkelijk, nog nooit gedaan namelijk en speel niet graag met speelgoed van over de 250 euri

Verwijderd

Misschien is de lager van de Fan versleten, waardoor ie gaat wieberen?

• ReallyStupidGuy
  • Laatst online: 17-07 20:51
Als je het goed wilt doen zet je er een leuke zalman koeler op (of, als je toch bezig bent: waterkoeling). Als je gewoon snel van het lawaai af wilt zijn dan zet je er een nieuw fannetje op en ben je ook van de ergste herrie af.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Of je doet het geluid harder, probleem ook opgelost 8)
Pagina: 1