Toon posts:

ondertiteling van dvd in Bsplayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een dvd afspelen in bsplayer (aangezien ik die player met afstandsbediening kan bedienen) met ondertitels. Nu zet ik alle VOB's in de afspeellijst maar ondertitels krijg ik dan niet te zien. He doe ik dat dan wel? Ik heb geen zin om eerst al die ondertitles eruit te slopen en die handmatig weer aan te vinken bij subtitles :O

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij kan je zowieso de subtitles er niet bij krijgen als je gewoon de .VOB's afspeelt. Dat lukt mij in VLCPlayer bijvoorbeeld ook niet. Ik denk dat je er écht een dvd van moet maken (lees: branden) en daarna af moet spelen met BSPlayer. Dan moet hij als het goed is wel ondertiteling geven, ookal heb ik dit nooit getest. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 18:30
Daar ben ik vandaag ook naar op zoek geweest, en daar schijn je een tooltje genaamd vobsub voor nodig te hebben.
[google=vobsub]

Freeware natuurlijk, maar ik heb het nog niet helemaal begrepen geloof ik :X

Edit, en je kan de ondertitels er wel uit krijgen als je van de harde schijf speelt, of gewoon... Powerdvd kan hier heel veel in.

[ Voor 25% gewijzigd door cryforhelp op 09-02-2005 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 01:14:
Volgens mij kan je zowieso de subtitles er niet bij krijgen als je gewoon de .VOB's afspeelt. Dat lukt mij in VLCPlayer bijvoorbeeld ook niet. Ik denk dat je er écht een dvd van moet maken (lees: branden) en daarna af moet spelen met BSPlayer. Dan moet hij als het goed is wel ondertiteling geven, ookal heb ik dit nooit getest. :)
het is gewoon een dvd. Ik zal vobsub maar eens proberen dan. Ik heb ook wel powerdvd en daar werkt het allemaal perfect. Maar met die player kan ik geen afstandsbediening gebruiken en met bsplayer wel (winlirc)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:58

job

Wat wolkje bedoelt is dat je die vob's op een dvd moet branden. dan kan bsplayer pas de ondertitels eruit halen.
Of wat makkelijker is. download imgtool.
Daarmee kan je een image maken met die vob files.
Ik denk dat bsplayer ook prima een dvd image kan afspelen.
Zoja, dan heb je ook weer je ondertitels.

Verwijderd

Topicstarter
Oke de dvd die ik heb staat (en stond al) op dvd (gebrand dus). Maar wanneer je in bsplayer een film wil openen dan kun je wel op je dvdrom drukken maar dan zegt hij "opene"vervolgens kom je dus bij de VIDEO_TS aan en daar laat hij alleeen de vob files zien. Ik zal dus wel wat fout doen als jullie het wel gewoon voor elkaar kunnen krijgen

• job

job

Ik heb bsplayer zonet even gedownload en heb wat zitten prutsen.
En inderdaad, mij lukt het ook niet om een dvd aan de praat te krijgen met bsplayer.

Ik zou zeggen, probeer een andere player.
Een goede is media player classic

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

job schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:47:
Ik heb bsplayer zonet even gedownload en heb wat zitten prutsen.
En inderdaad, mij lukt het ook niet om een dvd aan de praat te krijgen met bsplayer.
In dat geval is het gewoon inderdaad niet mogelijk om dvd's af te spelen met bsplayer, ik had het ook nog nooit geprobeerd, maar ging ervanuit dat het wel kon :z Maargoed, zelf gebruik ik altijd WinDVD (voor DVD's) of Media Player Classic (al het andere), beide spelers zijn heel fijn :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
hmm dacht ik al ja. jammer want ik vind het wel handig om dvd met afstandbediening te kunnen zien. winlirc plugin voor powerdvd heb ik vooralsnog niet kunnen vinden

• job

job

media player classic heeft ook een winlirc plugin.
Het programma ziet er misschien ouderwets uit, maar kan veel.

Verwijderd

Topicstarter
hmm idd handig die tip over Media player classic. Keb wel een vraag.
Hoe stel ik die winlirc toetsen in in media player classic. Ik heb nu alles geselecteerd en dan doet toevallig play, stop, pause en rewind forward het (met sprongen van 5 minuten). Hoe stel ik dit in in andere waarden en bijvoorbeeld MPC uitschakelen/
Pagina: 1