Toon posts:

[FLASH + PHP + ? ] Een tekst in movie auto laten reloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee..

1. ik wist niet waar ik het moest plaatsen dus doe ik het maar hier als het hier niet gaat staat please verplaats het even aub :)

goed komtie:
Referentie : www.juize.fm

Informatie vooraf:
Als je kijkt aan de linkerkant zie je daar een kopje now playing daaronder verschijnd het nummer dat op dat moment aan het spelen is.. daarna verschijnt er het nummer wat erna komt toevallig weet ik dat ze bij juize (en 538) gebruik maken van het programma pakket DALET ( bedrijf: music & images) en weet ik ook dat het mogelijk is dat DALET een XML file uitpoept met daarin steeds welk nummer er nu draait en welk nummer er zometeen komt.

Deze file wordt denk ik gewoon steeds updated (als er een nieuw nummer komt dan wordt de oude file gewoon geupdate)

wat heb ik zelf al geprobeerd op te zoeken?
Ik weet niet of het zo werkt als hoe ik denk, maar als het zo werkt weet ik de benaming daar niet van maar wil ik het wel graag opzoeken maar zonder benaming kom ik niet echt ver.

Vraagstelling:
Nu mijn vraag hoe is het mogelijk dat een flashfile zichzelf refreshed oid de site wordt namelijk niet reloaded maar je ziet wel steeds netjes de tekst veranderen... en je ziet het filmpje ook niet reloaden. is hier een bepaalde techniek voor?

Bedankt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38
do
...
loop

:?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar haalt hij dan steeds de nieuwe waardes opnieuw op? :| daarvoor moet de page toch eerst reloaden om de nieuwe waardes mee te krijgen (dus de waardes veranderen gewoon zonder de page te reloaden hé!) kijk maar eens bijv 5 min naar dat scherm dan veranderd de tekst "now playing" automatisch in iets anders...

• nnomiS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04 20:36
Er bestaat in flash de functie interval daarmee zou je elke 5 minuten de tekst opnieuw kunnen laden.

• Breinier
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03 13:44
Ik zie in mijn status balk vermeld:
"Bezig met openen stream.radio538.nl..."
en dit zie ik alleen als het huidige nummer verdwijnt en de volgende en vorige in beeld faden.
dusss in de tussen tijd dat die andere namen aan het faden zijn, word er data opgehaald.

Met flash is het mogelijk om data van een bestand in-te-laden ( terror-functie ), doormiddel van iets als:
loadVariablesNum("data.xml", 0, "GET");
of iets dergelijks, om de 'zoveel' frames.

8)

• LB Back
  • Laatst online: 14-03 23:22
Ze gebruiken een duration en timestamp dus aan het eind van het nummer (duration in miliseconden) wordt er een nieuw xml bestand opgehaald. Elk bestand heeft een <Item-1><Item0><Item1> node, oftewel prev, current, next en een <Title> childNode en <Interpret> childNode die met een timer in Flash in dat tekstveld wordt gezet. Zo'n timer kun je op -tig manieren maken, met setInterval, onEnterFrame loop of met een tijdlijn etc etc

• Breinier
  • Laatst online: 03-03 13:44
het flashbestand haalt dit "http://stream.radio538.nl/juizefm.xml" bestand op en organiseert de data in variabelen.

...zoals in de post hierboven dus eigenlijk al vermeld staat, maar dit is makkelijker te begrijpen denk ik. En je kunt dus de rauwe xml data even bekijken.

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:29
kan je niet een MC aanmaken met op frame 1 het inladen van de xml. als je de tijdlijn van de MC lang genoeg maak, word het elke keer ingeladen. zo hoeft je main-timeline niet onnodig lang te worden.
Pagina: 1