Toon posts:

[XP + SP2] ATI Radeon 9600 crash na instal van SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een ver geinstalleerd systeem staan van een kennis van me. Probleem is dat ik met m'n geslipstreamde windows xp SP2 een instal gedaan heb en zodra de install in de laatste fase komt en moet rebooten het hele systeem hangt.

Dit hange gebeurt precies op het moment als het blauwe balkje moet starten.
Goed, ik heb vervolgens windows SP1 geinstalleerd en dit ging zonder problemen.
Netjes alle drivers geinstalleerd, maar zodra ik SP2 installeer gaat alles weer fout. Na ik moet rebooten blijft hij tijdens het opstarten weer hangen.

Nu heb ik ook al een andere videokaart geprobeerd en deze geeft geen enkel probleem. Ik heb wel wat matches gevonden hier op got en op google maar deze gaven geen oplossing.
Heeft iemand nog suggesties?

systeem info:

Fujitsu Siemens
P4 2.8GHz
512MB mem
Sapphire Radeon 9600 atlantis 256mb

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-03 08:53

Acheron

updatepack.nl

Microsoft bellen?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was eigenlijk een beetje de allerlaatste optie die ik wilde proberen. Het moet denk ik gewoon werken. En ik denk als ik hem zonder SP2 installeer dat ze vanzelf problemen krijgen wanneer de pc bij hen staat en windows update vrolijk SP2 gaat installeren.

Het komt denk ik allemaal omdat SP2 nieuwe drivers installeerd voor die radeon. Maar zodra die kaart erin zit kan ik niet booten in veilige modus, VGA modus of normaal. Dus ik kan nooit de goede drivers installeren.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
Ander Radeon kaartje lenen indien mogelijk en de laatste drivers installeren. Vervolgens weer omwisselen.

Anders misschien eens kijken voor een bios reset of update. misschien dat het probleem ergens in de combo : moederbord, radeon, sp2 ligt ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik zo meteen even ergens een radeon kaartje lenen, en proberen.

Mocht dit niet werken, dan probeer ik die bios update wel.

Ik heb wel nog geprobeer om de drivers waar ATI in voorkomt in:
C:\windows\inf
C:\windows\system32
C:\windows\system32\drivers

te verwijderen, maar deze worden telkens door windows terug gezet. Ik hoopte erop dat windows dan een standaard VGA adaptor zou installeren, maar hij pakt dus automatisch zijn eigen drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu nogmaals contact gehad met fujitsu siemens. Zei zeggen dat ik gewoon dikke pech heb, en dat ik gewoon met Windows XP SP1 moet leven. (wat naar mijn idee onmogelijk lijkt omdat door MS gedwongen wordt om SP2 te gebruiken.)
En heb ook nog een uur aan de telefoon gezeten met de helpdesk van MS. En die weten het verder ook niet, ze zeggen dat het wel aan de videokaart ligt en dat deze waarschijnlijk defect is. Maar fujitsu siemens wil deze kaart dus niet komen omruilen.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Die andere ATI radeon kaart gaf helaas geen andere mogelijkheden. De kaart deed het wel, maar zodra ik de orginele ATI kaart terug stop dan werkt hij niet meer.
En een bios update was er niet.

Iemand nog iedeeen?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-03 08:53

Acheron

updatepack.nl

Gewoon SP1 blijven gebruiken met alle updates. Je probleem staat ook niet vermeld bij de patches na SP2.

Hoe heb je trouwens je CD gebrand? Als je een CD-RW gebruikt probeer dan eerst deze eens volledig te wissen. Heb ook eens soortgelijke problemen gehad met een CD die meerdere keren overschreven was zonder goed gewist te zijn.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:47:
Gewoon SP1 blijven gebruiken met alle updates. Je probleem staat ook niet vermeld bij de patches na SP2.

Hoe heb je trouwens je CD gebrand? Als je een CD-RW gebruikt probeer dan eerst deze eens volledig te wissen. Heb ook eens soortgelijke problemen gehad met een CD die meerdere keren overschreven was zonder goed gewist te zijn.
Het is 1 orginele windows XP CD met SP1
en de zelf geslipstreamde cd met SP2 is gewoon gebrand op een cdr. Maar deze heb ik al mega vaak gebruikt zonder problemen.

Maar ik denk dat ik dan voor de eerste optie ga, gewoon geen SP2 installeren en auto update uitschakelen. En hopen dat er geen grote fouten in windows ontstaan.

Verwijderd

ff een schop

Ik heb hier hetzelfde probleem
dus het zal waarschijnlijk niet een stukkende ATI kaart zijn.

heb jij ook geprobeerd om WIN.xp.SP1 te installeren en dan de nieuwste ATI drivers te installeren en dan de losse SP2 te installeren? Want dat wou ik eigenlijk proberen maar als dat ook niet werkt dan scheelt mij het een hoop werk.
Pagina: 1