Toon posts:

Hoe zit dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje, ik weet vrij weinig van computers..maar ik wil dus een andere pc kopen.
Ik wil graag een vlot maar goedkoop systeem, dus ik dacht aan de msi k7tpro2(a) of aan de soltec 75kav met via133a.
Bedoeling dat er een duron in komt, wil het systeem niet om te gaan overklokken...maar ik sluit niets uit :)
En de vraag is nu, hoe zit dat nou met die nieuwe chipset via133a....waarom is die nu sneller?
Waar zit het voordeel van deze chipset?
En ata100 ondersteuning levert dat echt veel(merkbaar)snelheidswinst op?
Wat is jullie ervaring met soltec, weten iemand nog ergens een review hiervan?
Graag een beetje advies.

Verwijderd

Topicstarter
Graag advies..heb het echt nodig, dan kan ik gaan besluiten.

Verwijderd

Een tip: Zet in je header ook gelijk je vraag, dan zullen waarschijnlijk alle mensen reageren die het antwoord weten, of zin hebben om te antwoorden. Als je de search functie gebruikt en je tikt Soltek in dan moet er vast wel wat te voorschijn komen.
Toevallig is er gisteren een review gepost van het betreffende MOBO.

Ik zou persoonlijk een ABit of een Asus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply ..de search heb al gebruikt, daar vond ik veel vragen maar weinig antwoorden.
Mijn vragen zijn ook wat algemener gericht omdat mijn technische kennis betreft computers niet echt hoog is.
Misschien dan toch maar voor een bekender merk gaan..de msi.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ach, merk maakt niet zoveel uit in de moeilijkheidsgraad van er mee werken. :)

De 133a is sneller omdat hij een bus van 133 MHz officieel ondersteunt, dit is handig voor toekomstige cpu's en als je wil overklokken. Voor de cpu's van nu maakt het bij gewoon gebruik niets uit of je een 133a hebt of gewoon 133.

UDMA 100 is inprincipe niet sneller dan udma 66 wanneer dezelfde schijf gebruikt wordt. Alleen zijn schijven die udma 100 ondersteunen meestal nieuwer en daardoor ook sneller. :)

Verwijderd

ABIT. goedkoop en lekker overklokbaar (ook al wil je dat misschien niet doen)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Neem die pro2a. Goedkoop en goed.

Verwijderd

Yeah, SV650s !!!

Verwijderd

Topicstarter
Hey martin geloof dat we dezelfde smaak hebben he.. *D
Pagina: 1