Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke maatregelen beveiliging Windows?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
KB885250: Beveiligingsupdate voor Windows 2000
Downloadgrootte: 334 kB, < 1 minuut
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker uw Windows-systeem op afstand kan beschadigen en beheer over het systeem kan krijgen

---

KB867282: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 6 Service Pack 1
Downloadgrootte: 3,7 MB, 3 minuten
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker een computer met Microsoft Internet Explorer kan beschadigen en beheer over de computer kan krijgen

---

KB888113: Beveiligingsupdate voor Windows 2000
Downloadgrootte: 362 kB, < 1 minuut
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker uw Windows-systeem kan beschadigen en beheer over het systeem kan krijgen.

---

KB885492: Beveiligingsupdate voor Windows Media Player 9 Series
Downloadgrootte: 2,1 MB, 2 minuten
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker uw Windows-systeem kan beschadigen en beheer over het systeem kan krijgen

---

KB890047: Beveiligingsupdate voor Windows 2000
Downloadgrootte: 334 kB, < 1 minuut
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker uw Windows-systeem kan beschadigen en beheer over het systeem kan krijgen
Nog geen 4 uur geleden stond er _niets_ op de Update-site, maar nu opeens 7 (!) kritieke patches/updates. Stel nou eens dat ik op m'n (bedrijfs-)laptop veel gevoelige informatie heb staan die absoluut niet onder derden mogen geraken. Wat kan ik naast een firewall, antivirus en anti-spyware nog meer doen? [Let op: Dit is niet als Anti-Windows bedoeld, dus geen reacties van Linux/*BSD installeren plz]

- Welke gratis alternatieve encrypted filesystemen bestaan er bijvoorbeeld?
- Bestaan er programma's die file-access requests beheren en er voor zorgen dat bv MSN Messenger geen toegang krijgt tot filecalls naar 'mijn documenten'?
- Welke bufferoverflows beveiligingen naast de oplossingen van AMD/Intel van de No-Execution-Bit bestaan er?
- Bestaan er programma's die on-the-fly documenten encrypten (ipv een compleet encrypted filesysteem te hebben)
- Bestaan er anders programma's waarmee je een kleine partitie (bv 500mb) kunt instellen als encrypted waar standaard alle documenten opgeslagen worden? (M.b.v. een keyphrase dat steeds handmatig moeten worden ingevuld bij het openen van documenten op die partitie)

M.a.w. hoe beheren hier lui sensitieve documenten in hun bedrijf, zonder dat dit ZO omslachtig is, dat het in de praktijk onder leken weinig effect meer heeft ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 23:34 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:32:
[...]

Nog geen 4 uur geleden stond er _niets_ op de Update-site, maar nu opeens 7 (!) kritieke patches/updates. Stel nou eens dat ik op m'n (bedrijfs-)laptop veel gevoelige informatie heb staan die absoluut niet onder derden mogen geraken. Wat kan ik naast een firewall, antivirus en anti-spyware nog meer doen? [Let op: Dit is niet als Anti-Windows bedoeld, dus geen reacties van Linux/*BSD installeren plz]
De updates vallen onder de update dinsdag van MS. Dat is iedere 2e dinsdag van de maand. ;)

Signature

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:32:
[...]

- Welke gratis alternatieve encrypted filesystemen bestaan er bijvoorbeeld?
-- Bestaan er programma's die on-the-fly documenten encrypten (ipv een compleet encrypted filesysteem te hebben)
- Bestaan er anders programma's waarmee je een kleine partitie (bv 500mb) kunt instellen als encrypted waar standaard alle documenten opgeslagen worden? (M.b.v. een keyphrase dat steeds handmatig moeten worden ingevuld bij het openen van documenten op die partitie)
Misschien kun je TrueCrypt eens proberen.

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 20:23

b3ta

Hallo

Ik zelf gebruik SecureDoc van MSI. werkt perfect voor tekstbestanden en kleinere bestanden.
Alleen moet je wel oppassen als je iets groots wil encrypten dat duurt eventjes. Maar verder goed proggie. En je kan alles weer decrypten met je eigen wachtwoord.

Alleen ben ik bang dat ie niet voldoet aan jou eisen...

Een oplossing in een geheel andere hoek,
Of misschien is een externe hdd wat voor jou. Dan zit er op de driver cd ook meestal een programma waar je de schijf mee kan versleutelen en andere mogelijkheden om de data die erop zit te beschermen. Maxtor heeft dat geloof ik.

[ Voor 10% gewijzigd door b3ta op 09-02-2005 08:35 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kan PGP dat niet gewoon?
PGP Personal Desktop includes the same core PGP Mail and PGP Disk capabilities as the PGP Desktop products:

* PGP Mail – Encrypts email, files, and instant messages and also provides the ability to manage PGP keys.
* PGP Disk –Transparently creates volumes whose contents are encrypted when not in use.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
ik gebruik hier pgp en die maakt een encrypted file aan die je als file system kan benaderen werkt opzich wel leuk maar je moet er wel een file voor maken die op je hd zwerft.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Ik gebruik zelf het liefste PGP vanwege de grote uitwisselbaarheid (wel letten op je keychain ;)) naar bijv. Linux etc.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1